175L SA kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MrH
    svarade
    8mm

    Lämna en kommentar:


  • Johanski
    svarade
    Hur tjockt glas har du till karet?

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    när man provfyller akvariet, hur länge bör man ha vatten i för att se om det håller osv..?

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    kommer köra med epotex akvarielack. känner inte att det finns någon anledning å snåla in på lacken när jag ändå har all tid i världen å spara ihop en slant till fisk å sånt =)

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    visst är det

    vad kommer du lacka med föresten?

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    kommer följa detta då jag har som sagt planer på att göra något liknande till mitt nya projekt. med det kommer ju ta lite tid iannan det är i farten
    alltid kul att folk vill följa ens små projekt =)

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    kommer följa detta då jag har som sagt planer på att göra något liknande till mitt nya projekt. med det kommer ju ta lite tid iannan det är i farten

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    haha ne picasso-skillsen är väl inte den mest utvecklade skill man har :P

    a låter bra med dom färgerna.

    kanske köra rätt mörkt på sidorna bredvid. mestadels svart med lite bruna inslag bara. så att stammen träder ( haha...träder..) fram ordentligt.

    haha fredag å ordvitsar
    men det där låter som en bra ide tycker jag. återstår att se hur resultatet blir.
    det dröjer nog dock innan det blir någon målning, har lite annat å pyssla me denna månad tyvärr :/

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    haha ne picasso-skillsen är väl inte den mest utvecklade skill man har :P

    a låter bra med dom färgerna.

    kanske köra rätt mörkt på sidorna bredvid. mestadels svart med lite bruna inslag bara. så att stammen träder ( haha...träder..) fram ordentligt.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    förstår hur du menar. aa kan nog bli ballt vilket som faktiskt.
    jag hade nog gett mig på att försöka måla naturtroget, fast kanske inte med så många oliak färger.,
    mjo det är ju det jag vill, men sen äre ju det där med picasso skills om man inte har

    kommer troligen bara att bli grönt, svart och brunt. tror dom färgerna räcker för att få till det utseende som jag vill ha.

    det ända jag inte är säker på är sidorna, alltså brevid själva stammen, ska man låta dom vara bara fix och på så vis illustrera bergssida eller ska man måla dom typ brun och få det å se ut som jord/lera?
    någon ide någon?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    förstår hur du menar. aa kan nog bli ballt vilket som faktiskt.
    jag hade nog gett mig på att försöka måla naturtroget, fast kanske inte med så många oliak färger.,

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    redan husfix på =)

    nu får det stå tills jag köpt färg och lack och där blir den svåra biten, att måla det så snyggt som möjligt.

    har faktiskt 2 tankar angående målningen, antingen göra det precis om BTN bakgrunder, riktigt naturtroget.
    eller så måla det så enkelt som möjligt, typ grönt där där det är mossa, brunt där det är bark osv.. alltså inte göra några naturliga övergångar i färgerna utan bara grönt, brunt å svart rakt av. en sån grej kan antingen bli jäkligt coolt eller skita sig totalt :P

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    najs!! jag kommer göra liknande filterhörn till mitt nya kar.
    (http://www.zoopet.com/forum/showthre...23#post1552323)
    kommer du köra husfix på eller hur har du tänkt?

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    tack.

    filter kommer att bli i "stammen". massa kuber och ett pumphuvud högst upp, får se hur bra det funkar. annars blir det att komplettera med ett ytterfilter.

    Lämna en kommentar:


  • Pixter
    svarade
    Blir bra det här ju!

    Ska du ha filter å sånt bakom bakgrunden?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...