175L SA kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    Ursprungligen postat av MrH
    fisk beställd, 6st pygme pansarmalar
    pygme pansarmalar är små häftiga rackare

    Ursprungligen postat av MrH
    å kanske fått tag i ett skalar lekpar
    lekpar gott.. vanliga eller? storlek?
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      tror det är vanliga, har inte fått så mycke mer info än att en bekant har ett lakpar. så får väll se om han vill sälja dom
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        Ursprungligen postat av MrH
        tror det är vanliga, har inte fått så mycke mer info än att en bekant har ett lakpar. så får väll se om han vill sälja dom
        ok det blir till att förhandla till sej dom med andra ord
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          jupp å i morron kommer pansarmalarna. ska bli kul me lite ny fisk i burken.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            6 st VF Corydoras pygmaeus blire. hoppas dom är fina å pigga bara.
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              Det är dom säkert ska du se, kanske ska ha dom hos butiken ett par dagar och se hur dom verkar kanske??
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                nja, hon tyckte de a bättre ja tog hem dom på en gång så slapp dom hålla på å flyttas runt i massa kar.
                men man kanske skulle lägga dom i karantän akvarium nån vecka först?
                va tror du om det? å hur gör ja i ordning det? ska de va me samma vatten som i akvarium dom ska in i? eller ska ja starta det med helt nytt vatten?
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • Moving Waves
                  • August 2010
                  • 1403

                  Säkert från samma laddning vf som jag fått hem. Har haft dem 1,5 vecka och de verkar pigga och glada.
                  Det där med att låta dem gå i butik är jag kluven till. Visst är det bra som karantän ifall de skulle komma sjuka eller nåt. Men i mitt fall är butikerna så usla när det gäller att hålla fisk i lämpliga kar med lämpligt sällskap så de tar snarare bara stryk av det. Så jag brukar föredra att hämta fisk direkt när de levereras så slipper de ställa om till fler kar än nödvändigt på kort tid och att butiken har ihjäl dem.
                  - - -
                  540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    du körde bara ner dom i ditt kar direkt eller? ingen karantän?
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • Moving Waves
                      • August 2010
                      • 1403

                      Nej jag kör aldrig karantän och har, peppar peppar, aldrig haft några bekymmer med ny fisk. Jo förresten fick en gäng bolivianer med camallanus som spred sig ett tag innan jag upptäckte det. Vilket tog ganska lång tid så det är inte säkert jag hade upptäckt det med karantän ändå. Men det tar jag, tycker karantän känns jobbigt.
                      Inte direkt i dock. Fiskar levereras med nåt blått "gift" i påsarna som ska hålla vattnet fräscht under transporten så det vill jag inte ha i karet. Kör "omvänd" inkoppning, alltså jag låter de gå i en mörk hink och fyller gradvis på med akvarievatten i den. Sen när jag ska i karet med dem häller jag hela hinkens innehåll genom en håv så alla fiskar samlas där och så i karet. Då slipper jag garanterat all skit från påsvattnet och förutom en liten lufttur får fiskarna mestadels lugn och ro.
                      - - -
                      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        suck ingen fisk idag så besviken man blir när man gått å väntat en hel vecka...

                        tjejen som har hand om fiskbeställningarna hade tydligen vart sjuk så därför hade det inte blivit beställt.. så nu äre bara å vänta en vecka till å hoppas att de finns några kvar nästa vecka. suck...
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          håller tummarna för att ja får fisk i morron!!!
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            ja ok jag läste att du beställt, tur att dina kommer mina, scalarer uteblev.... då blir det MASSA bilder imorgon då
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              ja vet ju inte än om ja får dom. ja hoppas på att dom beställt dom denna gång allafall.

                              blidde inget med skalarparet ja hitta heller :/ lite synd.

                              får se när de blir bilder, ja har ju ingen kamera så ja brukar låna pappas ibland
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • MrH
                                • October 2010
                                • 2825

                                Ursprungligen postat av gonzo44
                                ja ok jag läste att du beställt, tur att dina kommer mina, scalarer uteblev.... då blir det MASSA bilder imorgon då

                                kolla du filmen föresten? fick till det väldigt bra där så man ser tetrorna ganska bra
                                MrH ---> 175L SA kub

                                Kommentar

                                Arbetssätt...