54 l svartvatten - experiment

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #91
    Ja, tanken har slagit mig Är också sugen på någon liten dvärgciklid... så gick det med karet där det bara skulle gå tetror....

    Nu simmar det för övrigt 5 glödband där! Ska ta lite bilder sen när de inte är så rädda längre!

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      #92
      Ingen som har nåt att säga om någon dvärgciklid? Funderar starkt på apistogramma borellii... Vi får väl se. Glödbanden mår aldeles utmärkt än så länge, och har färgat ut riktigt bra Det är en härlig glöd de har i randen, syns extra bra när de svänger

      De utlovade bilderna ska jag försöka få in ikväll!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #93
        dessa är grymt snygga och kräver inte så stor plats:

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          #94
          Den står också på min lista Vilken det blir beror lite på vad gubben kan få in också.. Men då tycker jag nästan borelliin är snyggare, och enligt artbeskrvningarna kräver den inte större än den du visar heller En annan kandidat är baenchi.. De ser ju bara för coola ut!

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #95
            Sådärja! Här kommer lite bilder. Har med flit valt de lite taskigare, för det är (som vanligt för mig..) när bilderna blir suddiga som färgerna på fiskarna blir mest likt verkligheten!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              #96
              Syder man sen skärmen på min mini-laptop nästan så långt det går blir färgerna nästan rätt Men de glöder vackert i alla fall! Hur många av dem tycker ni jag ska satsa på i slutändan? 10? Fler?

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                #97
                Bump!

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  #98
                  Jag trodde att jag redan svarat men icke. Glödbanden var ett riktigt bra val och man ser verkligen hur bra de passar i svartvatten. Häftigt!
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Miliimli
                    • March 2010
                    • 2457

                    #99
                    Ja, jag gillar dem verkligen! Så vackra, både den glödande randen och de vita på fenorna syns otroligt bra i svartvattnet!

                    Kommentar

                    • Miliimli
                      • March 2010
                      • 2457

                      Hmm... ser idag på morgonen att glödbanden har fått risiga ryggfenor över natten... Big big fight, varit med ryggfenan mot cirkulationspumpen (alla?) eller något annat..? De simmar nu runt och är pigga och nyfikna om vanligt, blir att hålla lite koll på dem nu..

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        det kan inte vara så som det kan bli med malar, att när dom blir stressade av något kan ju fenorna spricka på malar.

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Känns som om jag borde uppdatera lite

                          Ph:t har sjunkit lite till, ligger på ca 5,5 nu.
                          Glödbanden mår bara bra och de tilltufsade ryggfenorna har läkt helt på allihop
                          Flytväxterna... ja.. De växer så de knakar! Har fått rensa ur massor redan

                          Kommer kanske lite bilder senare om jag får fram kameran släpad

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            Ursprungligen postat av Miliimli
                            Känns som om jag borde uppdatera lite

                            Ph:t har sjunkit lite till, ligger på ca 5,5 nu.
                            Glödbanden mår bara bra och de tilltufsade ryggfenorna har läkt helt på allihop
                            Flytväxterna... ja.. De växer så de knakar! Har fått rensa ur massor redan

                            Kommer kanske lite bilder senare om jag får fram kameran släpad
                            dom jag skickade? kul! dina har också växt en del
                            vad har du tänkt ha för mer fisk, för det ska du väl?

                            Kommentar

                            • Miliimli
                              • March 2010
                              • 2457

                              Både dina och mina (+ en hel massa andmat) Växer myyyycket bättre i svartvattnet än i asienkaret

                              Mer fisk jo.. bara jag får tid att åka in till stan så jag får beställa några så

                              Men glödband ska i alla fall fyllas på.. och så vill jag verkligen ha någon liten dvärgciklid också Funderat på corys också, men karet är ju så liitet så vill inte det ska bli för hög belastning heller...

                              Kommentar

                              • Miliimli
                                • March 2010
                                • 2457

                                Karet knallar på bra, flytväxterna växer så det knakar! Fick en trevlig överaskning idag också, såg plötsligt två st 1,5 cm stora yngel som ville vara med och slåss om maten
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...