"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Ken Olofsson
    snart en vecka utan ett enda inlägg........



    .

    Har ju inte så mycket roligt att skriva om...

    Jag måste tömma t-karet på vatten och sten för jag behöver flytta bänken för att kunna byta en grendosa som det är nåt vajsing med eller rättare sagt vi vet inte om det är den som gör att propparna går hemma.
    Problemet är att när jag har vridit lite på timern till ljusrampen så har proppen gått och då kan man ju lätt tro att det är den som gör detta men samtidigt som proppen går så pajar doppvärmaren (hänt 2 ggr)...? men pumpen går fortfarande och den sitter i samma grendosa? Om det hade varit kortslutning så hade ju jordfelsbytaren slagit till men det gör den inte, så vi har lite felsökning att göra här hemma..

    Jaja, jag får vara väldigt glad att jag inte har köpt snäckskalslekarna än iallafall
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Det låter som ni får tänka till innan du felsöker, jag tycker nästan det låter som det är timern som är kass...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Japp, det blir det första att kolla, men varför lägger doppvärmaren av så fort proppen gått ? Kan den vara så känslig, det är en Fluval. Jag har fått byta denna flera gÅnger under det senast halvåret då jag trott att det var fel på dessa... Men jag skall köpa en annan i veckan så att jag får testa om det bara är nåt med just denna sändningen från fluval.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Brukar det vara så att doppvärmaren pajar om strömmen bryts flera gånger snabbt efter varandra? Felsökning skall återupptas idag hoppas jag så jag får ordning på detta.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Tveksamt, men allt kan ju gå sönder... Där är ingen kondens inne i doppisen?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Nix och detta är tredje doppisen i samma kar som går åt h-vete, jag bytt i affären de senaste två gångerna då vi trodde det var fel på dessa men nu kan jag inte med att gå dit igen så nu köper jag en annan sort. Det kanske är samma sak med fluvals doppvärmare såsom jag personligen tycker om fluvals innerfilter - rena skiten...
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                ..och där tryckte jag på "gilla"-knappen!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  ..och där tryckte jag på "gilla"-knappen!



                  Handlingslistan är klar.. En doppvärmare (ej fluval ), en grendosa, en timer.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Vi får väl se om karet ser likadant ut som det gör nu efter jag tömt det....
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Jag har Aquels Easy Heatervärmare i mina kar sen ett år tillbaka, dom är jättetunna, tar liten plats och funkar kanonens.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Och jag har ingen värmare alls i mina kar...men så bor jag söderut med!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          Jag har Aquels Easy Heatervärmare i mina kar sen ett år tillbaka, dom är jättetunna, tar liten plats och funkar kanonens.

                          //Inger
                          Tack för tipset!

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Och jag har ingen värmare alls i mina kar...men så bor jag söderut med!
                          Jag har värmare för att det inte skall bli för kallt på sommaren i karen, tror inte att de tillför så mycket värme på vintern men har i dem för då behöver jag inte fundera.
                          Har precis tvärtom än många andra på sommaren, de vill kyla sina kar men jag vill värma
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ja, en del har det ju så väl förspänt och har en källare som svalkar gott på sommaren.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Ja, en del har det ju så väl förspänt och har en källare som svalkar gott på sommaren.



                              Fast... jag är ju oftast inte hemma när det är som varmast och kan njuta av det, då är jag i ett aluminiumtorp med plastkuvös utanför där är det redigt varmt när solen ligger på
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jag har testat en likadan värmare som Inger nämner - och den fungerar finfint (kuberna står ju i en sommarsval källare tillsvidare nu för tiden här hos mig också). Den går inte sönder om man skulle tappa den, och man kan doppa den helt under ytan, och bla, bla , bla...
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...