"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    Underbara bilder Pia på dina fiskar och kar!
    Ser att du funderar på att sälja av bolivianerna - attans att jag inte bodde närmare , men klart du ska behålla dom!
    Läser din tråd och beundrar dina fiskar och bilder, men skriver sällan , men det jag kan tillföra är endast min - beundran
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av heba
      Underbara bilder Pia på dina fiskar och kar!
      Ser att du funderar på att sälja av bolivianerna - attans att jag inte bodde närmare , men klart du ska behålla dom!
      Läser din tråd och beundrar dina fiskar och bilder, men skriver sällan , men det jag kan tillföra är endast min - beundran
      Tack, så roligt att höra att att du gillar dem!
      Och alla kan tillföra något, Tänk på det och det skall jag tänka på i din tråd med som jag gärna läser
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Jag har alukar med täckglas och en tvårörsramp så jag har inget öppet kar men rötterna börjar precis under vattenytan och sträcker sig nedåt, vissa når till sanden och vissa inte
        Jag hade nog varit för nojig med urhoppande fisk om jag hade kört öppet
        Ah då vet jag. Tack.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tänk att man kan bli så glad för nåt så pyttelitet
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Tänk att man kan bli så glad för nåt så pyttelitet
            http://www.youtube.com/watch?v=b4abC...gbN7o-izPd_JBw
            Naaw! Ja, det är la för tjusgt ändå, va? Fasiken, va' kul!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              ja, det känns riktigt härligt ända in i hjärtat det är andra gången som detta paret har yngel sen de var nya och då var det för ett halvår sen men sett lektendenser men sen har inget blivit av det.. kan ha varit kloraminerna ( har haft i aquasafe vid de senaste bytena) kanske eller så är det rena turen, who knows.. kul är det i alla fall
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Ett par av dessa snyggingar hade inte varit fel att få tag på när vi åker till Danmark på lördag
                http://www.youtube.com/watch?v=9bQbuX97UWg
                Dessa godingar jag skall hämtas imorgon, fast inte dem på bilden då men vildfångade i alla fall ser fram emot detta mycket
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  ja, det känns riktigt härligt ända in i hjärtat det är andra gången som detta paret har yngel sen de var nya och då var det för ett halvår sen men sett lektendenser men sen har inget blivit av det.. kan ha varit kloraminerna ( har haft i aquasafe vid de senaste bytena) kanske eller så är det rena turen, who knows.. kul är det i alla fall
                  Japp, skitsamma vad det är som orsakat ditt o datt, just nu är det ju feeling!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Japp, skitsamma vad det är som orsakat ditt o datt, just nu är det ju feeling!
                    Precis, enjoy the moment
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Dessa godingar jag skall hämtas imorgon, fast inte dem på bilden då men vildfångade i alla fall ser fram emot detta mycket
                      Ja, det är redigt fina brädor - mycket grönt, pinnar, blad och brôte, så fixar det sig!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Det gör det säkert, de skall gå ihop med ett litet par med apistogramma inledningsvis men tror det funkar det med

                        tack för de fina bilderna
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Hoppas jag får se detta beteende igen med dessa nya schackbrädena, så kul att se dem hålla på
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Det gör det säkert, de skall gå ihop med ett litet par med apistogramma inledningsvis men tror det funkar det med

                            tack för de fina bilderna
                            Bilderna är på en hane, ungefär 8 cm. Jag och Anders var på zoorejs för en massa år sedan och hittade dessa - vi köpte några var.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Nu har jag läst på om dessa snyggingar. Dom verkar vara lite kräsen av sig, väldigt lågt PH och kanske lite fler vattenbyten för att dom ska trivas, men du fixar det
                              Men visst har du "vanliga" schackbräden sen förut ?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Jag har totalt missat att du har fått Borelliibebisar .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...