"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    jadu Inger... vad pysslar jag med

    jo, nu är det så att jag fick ju en massa yngel av jordätarna och jag går igen mot mitt tidigare prat om ...inga yngelkar hos mig....men jag har gjort det igen, skäms på mig..
    Tänk att det förstod jag nästan . Någon skrev ett inlägg i sin tråd, "jag är inte alls det minsta intresserad av odling, har inte tid ..." . Kul att du har ändrat dig .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      odling var nog att ta i men dessa ynglen engagerar hela famljen eller rättar sagt 2 av 3 så det var inga problem att få till detta karet men jag skall plocka bort ett så småningom för det känns som att det nåt förmycket redan.
      Senast redigerad av PiaJo; 29 May 2014, 18:51.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        Nej nej, inte ta bort nåt. Man vet aldrig när man behöver ett extra kar

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Jesper Broman
          Nej nej, inte ta bort nåt. Man vet aldrig när man behöver ett extra kar
          Nja, om jag tar bort ett så har jag fortfarande sju kvar och karet skall inte göras av med, det kommer att sparas för ev. framtida bruk.
          jag kommer ju förhoppningsvis åka till Tyskland i höst och då måste jag ha lite plats för diverse inköp så då skall det vara klart för att snabbt att starta upp igen

          igår blev det inget gjort, det var för fint väder så jag grejade ute istället och fotade lite små kryp istället för fisk
          idag får jag nog hålla mig undan solen lite för jag ser ut som en kokt kräfta i nyllet och då passar ju det bra att greja lite med karen, jag har tex gjort två vattenbyten redan nu innan frukosten
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Här har du kräfta nr. 2, var också ute hela dagen och grejade . Tur var väl det för nu är himlen grå och det spöregnar

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Hihii, det svider i skinnet så det blir att vara inne en stund idag, här är det kanonfint väder
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Detta är bilderna jag tog igår
                krypet är en Pingborre och fågeln är en koltrast som är och hämtar take-away till sina småttingar
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Fina bilder Men vem är den gulsvarta typen till höger om borren på andra bilden?
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ingen aning.. En linslus kanske
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Kanske får ta och rensa lite idag i detta karet så att fiskarna får plats
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Pia, du har inte Windelöw som behöver rensas ?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Nä, tyvärr.. Men jag skall se vad annat som blir över efter att ha flyttat lite till det nya
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Jag är ute efter växter som kan knytas fast eftersom Sajicorna gräver. Det finns Anubias på affären i, men köpte inga eftersom dom hade mossbollar som kompisar .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Sådärja, nu har ynglen flyttat hemifrån

                              så blev det ( det är det minsta karet på bilden) det står ihop med mitt 105 liters kar
                              jag har inte inrett med någon speciell tanke utan mest för att det skall vara lätt att hålla koll på ynglen och detta var den enda roten som sjönk med en gång.
                              bilden blev visst liite sne..
                              Bifogade filer
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Nääe, vet du vad! En sne bild... Jag vet inte om jag kan ta mig igenom detta..?
                                Jag skojar såklart med dig, Pia!
                                Det är alltid lika kul att kolla på dina kreationer, om det så bara är "yngelkar" det handlar om. Det blev ju störtskönt, det där!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...