"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Inger H
    Vilken rolig dag du har framför dig . Hälsa så gott till Anders.

    //Inger
    Har en toppen dag framför mig, sitter just nu och dricker kaffe och väntar på att Gobben skall se färdigt på Formula 1, det är kval idag och det går ju inte att missa tur man har olika intressen sen skall vi åka först till Göteborg till och sen till Varberg, set blir en lite åktur idag men jag gillar att åka bil.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ja, nu simmar mina guianacara owroewefi här hemma sen i lördags, de är mycket blyga så när jag kommer in i tvättstugan så gömmer de sig men sitter jag bara lugnt och stilla så kommer de strax fram igen, tills jag rör på mig,igen... Så det har blivit ganska långa sittningar vid karet då jag inte vill störa dem
      Det ser ut som att det skulle vara 2 hannar och 4 honor i gruppen och det ser jag som positivt då honorna är fler så blir det fler som kan ta pressen från hannarna.
      De har grävt rätt bra i natt så nu verkar det som att alla honorna har "hittat" sin håla/grotta i karet. Det var ju ett lekpar med i gruppen sen innan och dessa verkar ha hittat varandra igen

      jag köpte även 10 stycken aspidoras pauciradiatus, men dessa har inte synts till förutom lite igår mende kommer nog fram när de är redo.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Dessa är numera kallade för "balettdansörerna" jag tycker det ser ut som att de dansar balett
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Detta får vi inspektera efter jobbet!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Åh, vad fina de där bottentittarna är, fantastiskt härliga att kolla på!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Vilka häftiga (och märkliga) djur!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Åh, vad fina de där bottentittarna är, fantastiskt härliga att kolla på!
                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Vilka häftiga (och märkliga) djur!
                De är riktigt coola hör ibland att det knäpper ibland och då speciellt när jag matat och det är bottentittarna som låter låter lite som större gruskorn som slängd mot glasrutan.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Har du kollat in den sista helkarsbilden på mitt köksnano förresten Pia? Vad kan jag vara uppe i nu, dag 40 eller något, och jag börjar känna att det drar åt det hållet jag hade tänkt mig!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Har du kollat in den sista helkarsbilden på mitt köksnano förresten Pia? Vad kan jag vara uppe i nu, dag 40 eller något, och jag börjar känna att det drar åt det hållet jag hade tänkt mig!
                    Nä, måste säg att det har jag inte men jag skall kolla in det, lovar
                    det är megamycket på jobbet så jag mer eller mindre bara kollapsar i soffan på kvällarna så jag är inte så uppdaterad som jag skulle vilja..
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Lyckades ta några bilder fast de inte så är sammarbetsvilliga än, de är fortfarnade skygga. De ville inte visa upp sin riktiga färg när jag tryckte upp kameran i nyllet på dem
                      Bifogade filer
                      Senast redigerad av PiaJo; 21 March 2014, 20:17.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Riktigat fina med sina svarta pussmunnar
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ja, honorna kör med svart läppstift
                          och ett av paren vaktar rom redan, de kom till mig i fredags och iförrgår såg jag att de var på väg eller hade lekt och nu har jag ínte sett skymten av den honan och hannen vaktar frenetiskt deras revir
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Ja, honorna kör med svart läppstift
                            och ett av paren vaktar rom redan, de kom till mig i fredags och iförrgår såg jag att de var på väg eller hade lekt och nu har jag ínte sett skymten av den honan och hannen vaktar frenetiskt deras revir
                            Så kul att se dina nya .
                            Själv har jag ett hemskt bedrövligt sug efter apisar som jag måste stilla på något sätt. Fattar faktiskt inte varför jag längtar tillbaka så till dessa. Jo det gör jag kanske ändå eftersom jag helt enkelt gillar dom .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Suget efter apisar går nog aldrig över.. Känner likadant när jag ser dem, jag åhar mig och drar en suck över att jag inte har nånstans att stoppa dem..
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Wooo-hooo! Pia, där satte du standarden... Igen! Du är då för jädrig, fasen vilka fina jordfräsare!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...