"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ölen var god och rann ner gott och kameran var laddad så det blev lite bilder

    detta är mina nya paletter,Enigmatochcromis lucanusi
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      lite mer blandade bilder
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        Läckra bilder Pia önskar jag hade en bra kamera och samma fallenhet för att ta lika bra bilder som du .
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Ölen var god och rann ner gott och kameran var laddad så det blev lite bilder

          detta är mina nya paletter,Enigmatochcromis lucanusi
          Vilka fina fiskar. Fascinerande att se hur utseendet blir annorlunda med lite förändrade färger och linjer på paletterna. Hur skiljer sig deras beteenden jämför med vanliga Paletter?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av woodlund
            Läckra bilder Pia önskar jag hade en bra kamera och samma fallenhet för att ta lika bra bilder som du .
            Börja med att skaffa en vettig kamera först vetja. Sedan ger ju övning färdighet. Det blir helt enkelt roligare med en vettig kamera och det är inte så himla dyrt som man kan tro att köpa en. Tror du får ett vettigt komplement till din hobby helt enkelt.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Fina bilder å fina fiskar - en toppsnäcka också. Vad har du för fiskar tillsammans med paletterna?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av woodlund
                Läckra bilder Pia önskar jag hade en bra kamera och samma fallenhet för att ta lika bra bilder som du .
                det är enkelt, köp en systemare och börja plåta... Jag är inte duktig men jag övar ofta och då och då blir det några bra kort

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Vilka fina fiskar. Fascinerande att se hur utseendet blir annorlunda med lite förändrade färger och linjer på paletterna. Hur skiljer sig deras beteenden jämför med vanliga Paletter?
                Jadu... Hur skiljer de sig från vanliga paletter... Inte en susning, detta är första gången jag har haft paletter överhuvudtaget hade varit kul att veta för mig med
                Ursprungligen postat av Inger H
                Fina bilder å fina fiskar - en toppsnäcka också. Vad har du för fiskar tillsammans med paletterna?

                //Inger
                Tillsammans med paletterna går det 7 st corydoras panda, inget mer för tillfället och vet inte om det blir nåt mer heller, det får jag se senare. "Fiskkontot" är tömt efter Tysklandsresan , men det kommer påfyllning snart
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ser att en del av äggen har fått ett tunt lager med sand över sig, kommer dessa att kläckas ändå eller kommer de att mögla, nån som vet?

                  hörde att det gick vilt till sent i natt när jag kollade på film, hörde hur det smällde i glaset och det skvätte ut vatten ur karet men ville inte gå och tända för att kolla utan lät det bero och det är då troligtvis sandkornen har flugit upp på stenen.
                  Senast redigerad av PiaJo; 12 October 2013, 08:59.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Här har ni en lycklig "tant".... Ser att det har börjat röra sig i romkakan
                    detta är långt över min förväntan och förhoppningar, det vände från total besvikelse och uppgivenhet till en underbar syn och känsla på mindre än en vecka, det blev lite som Gevalia-reklamen, det blev liksom så oväntat och trevligt som det bara kunde bli
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Lyckliga tanter är väl ändå det bästa som finns Grattis Pia! Hoppas dina nya barnbarn fixar det nu.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Åh va kul Pia, att det äntligen är bäbislycka hos dig.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Lyckliga tanter är väl ändå det bästa som finns Grattis Pia! Hoppas dina nya barnbarn fixar det nu.
                          jaa, lyckliga tanter är väl det bästa en gubbe kan ha
                          Hoppas att de klarar sig men gör de inte detta så är det inte hela världen heller, nu vet jag iallafall att jag har ett par och har de lekt en gång så kan det bli fler lekar
                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Åh va kul Pia, att det äntligen är bäbislycka hos dig.

                          //Inger
                          Det är så kul och jag få änna "tvinga" mig för att inte kolla in läget hela tiden , har ju lite annat att göra med :P
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Nu har paret flyttat dem till en grop precis vid framrutan så det är svårt att både få fotoläge och film på dem, jag har fått en liten snutt men den är inte mycket att se men jag lägger upp den för att kunna gå tillbaka senare för att se.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Hittade denna mycket trevliga och inspirationsgivande filmen på YT, ni har säkert sett den förr men lika sevärd iallafall

                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • woodlund
                                • December 2011
                                • 666

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Nu har paret flyttat dem till en grop precis vid framrutan så det är svårt att både få fotoläge och film på dem, jag har fått en liten snutt men den är inte mycket att se men jag lägger upp den för att kunna gå tillbaka senare för att se.
                                http://youtu.be/mJ2tQH-q7q8
                                Underbart att se början på dessa små fiskars liv
                                1900Liter Diskusvatten


                                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...