60 liter - tips & råd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pannecke
    • January 2005
    • 1325

    #16
    Jag skulle skaffa cacaduacikliden med fördelningen 1 hane & 3 honor. Alt, 2/5 då de är lite harembetingade. Jag tycke att de kan bli mycket vackra
    /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

    Gå gärna in och titta på vår hemsida.

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #17
      2-3 honor låter bra i mina öron. Är inte någon expert på ciklider så det kan säkert någon annan svara på, men enligt mig borde 2-3 honor funka bra. Vill du inte ha flera honor? Alltså, vill du hellre ha ett par - 1 hane + 1 hona än ett harem på 1 hane + 2-3 honor?
      jag tror inte jag vill ha flr än tre honor-blir nog lite många i ett så litet kar.

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #18
        Nej det är ju självklart. Jag undrade bara om du tyckte 2-3 honor var för mycket

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #19
          jag har köpt en skifferplatta som jag har brutit i några mindre bitar som jag ska bygga grottor av till cikliderna.
          men när jag kom hem såg jag att det var rost på den ena brytsidan-inte en sida som jag har brytit själv utan på en av sidorna som den var bruten på när den var i affären.
          kan detta vara farligt? sidan är kanske 20cm lång och ca 1-1.5 cm tjock.
          jag ska lägga den i vatten så ser jag om det rostar mer i vattnet, men kan det vara farligt med rosten?

          (om ni vill kan ni få bilder när jag blivit Goldis) - den ska inte i akvariet förren om en vecka.

          Kommentar

          • Vimsa
            • November 2008
            • 768

            #20
            Jag tror jag har läst någonstans att det ska vara farligt, men jag är inte helt säker. Blanda inte ihop skiffret med några fiskar innan du fått några andra svar för säkerhets skull!

            Kommentar

            Arbetssätt...