200 liters räkakvarium med co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    [QUOTE=ansjo;1469699]OK, det blir troligen under ledigheten i december.QUOTE]


    va f-n......hade ju sett fram emot bilder på hela projektet i helgen som kommer....

    start fredag kväll.....

    inkoppning söndag kväll......



    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Mmm, har inte ens kollat upp priser på kar ännu så det får nog en lite senare start. Med lite tur kanske det blir efter Tysklandsresan i februari någon gång...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        [QUOTE=Kensa;1469708]
        Ursprungligen postat av ansjo
        OK, det blir troligen under ledigheten i december.QUOTE]


        va f-n......hade ju sett fram emot bilder på hela projektet i helgen som kommer....

        start fredag kväll.....

        inkoppning söndag kväll......



        Den som väntar på nåt gott...väntar alltid för länge
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Då var ett antal förfrågningar på prisuppgift på ett kar skickade till ett antal Zoobutiker och glasmästerier mailade, ska bli kul att se vilka som svarar och var priset hamnar...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jag har fått in 2 av 6 prisfärfrågningar, och att säga Västkusten är billigst är inte alltid rätt. De som ligger bäst i pris är Akvarielagret i Stockholm och där kostar karet 2500:- medans Majornas glas gör samma kar för 3159:-. Iofs kostar det en del att köra med, men dels bor syrran på Lidingö och man kan våldgästa henne, sedan är det lite räkor på gång åt det hållet med.
            Jag väntar någon dag innan jag beställer, det kan ju komma in fler prisuppgifter från andra håll med...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Fortfarande bara två inkomna prisuppgifter, och det är lite konstigt att både akvarieaffärer och glasmästerier inte kan lämna en prisuppgift via mail, utan att man måste ringa och jaga dem. Är de inte intresserade av ett jobb kunde de iaf skrivit en rad och sagt det.
              Men det kanske är jag som har fel, att det är en personlig kontakt man måste ha för att göra en prisfärfrågan?
              Jag väntar ett tag till, som sagt är det inte bråttom med detta projektet, rampen däremot kommer troligen att köpas in vid nästa beställning affären gör hos sin grossist.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Vad är det för ramp du skall ha?
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Det lutar åt en 4-rörs T8 heltäckande ramp. Lite omodern kanske, men T5 finns bara med 2 rör plus att jag fortfarande kan få tag på Aquarellerör till T8.
                  Sedan är det givetvis en prisfråga med, det roligaste hade varit MH men i ett sovrum och nattarbete med sovande på dagar samt kvällar känner jag att det inte är en så bra idé.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Säg till om jag skall kolla på rör i Borås, tror han har rätt mycket i lager.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Tack, det ska jag göra isf!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Idag fick jag prisuppgift från Kent i Nol, och eftersom jag vet var han köper karen vet jag också varför det tog tid med svaret.
                        Ett sådant kanonpris kan man inte bortse ifrån, men frågan är om det är 8 mm:s glas i detta karet som de andra jag fått uppgift om. Priset Kent gav mig var 1995:- och det kan man inte pruta på.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jag har haft lite fega funderingar de senaste dagarna, och att bara ha hög gradering på räkorna i detta karet är nog lite vågat, skulle co2:n löpa amok och räkorna ligger på 200:-/st och uppåt blir det en jäkla käftsmäll. Sedan är det nog tveksamt att man som privatperson kan odla fram så mycket höggraderade räkor, utan man kanske skulle ha dessa räkor i ett mindre kar men ta mellanräkorna till detta karet istället.
                          Bara lite funderingar sådär....
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Förstår de fega funderingarna, men det hade varit coolt
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Jepp, men har man detta karet som grund till graderingen S-SS kommer det att bli ganska bra ändå.
                              Skulle man nu få fram lite dyrare räkor och få snurr på den biten, ligger mina starka funderingar jag har på att öppna ett företag nära till hands. Skulle vara ganska kul, inte som huvudinkomst men däremot ha vid sidan om mitt vanliga jobb...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Spännade med eget företag, skall det vara inriktning på räkor då?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...