200 liters räkakvarium med co2

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

om det hade varit ett svensk märke så hade ju frakten från tillvärkaren till butiken inte blivit så stor som från Tyskland till Sverige.
    samma sak om man handlar direkt i Tyskland, då slipper ju våra affärer ta hem varorna till oss.
    men man ska ju ta sig till Tyskland också och det kostar ju. men för dom pengarna som det kostar att ta sig till Tysklan för att gå och kolla där får man ju en upplevelse för.

Kommentar

• ansjo
      • November 2005
      • 29967

Och ännu har jag inte fått mina grejer från Tyskland! Mailade dem då det inte hänt något med min order, och jag fick besked att de inte hade växterna hemma, men att de skulle komma på onsdag nästa vecka. Lite dåligt att man inte får reda på sådant, utan om man kollar in statusen står det samma som när jag skickade beställningen.
      Jaja, den som väntar på något gott väntar alltid för länge!
      /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• PiaJo
        • August 2009
        • 13001

Ursprungligen postat av ansjo
        Och ännu har jag inte fått mina grejer från Tyskland! Mailade dem då det inte hänt något med min order, och jag fick besked att de inte hade växterna hemma, men att de skulle komma på onsdag nästa vecka. Lite dåligt att man inte får reda på sådant, utan om man kollar in statusen står det samma som när jag skickade beställningen.
        Jaja, den som väntar på något gott väntar alltid för länge!
        Så synd men medan du väntar kankse du kan ta ett kort på karet
        /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• ansjo
          • November 2005
          • 29967

Jobbhelg, och natt till råga på allt så det vete tusan....
          /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• PiaJo
            • August 2009
            • 13001

Jobbhelg, och natt till råga på allt så det vete tusan....

ok, du är förlåten en annan dag kanske...
            /PIA

Kommentar

• ansjo
              • November 2005
              • 29967

Tack....
              /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• ansjo
                • November 2005
                • 29967

Så tog co2-tuben slut igår, liite för fort för att jag ska känna mig säker att det inte är någon läcka någonstans. Jag får nog ta en kik och byta ut slangarna när jag får leveransen från Tyskland nästa vecka....tuben ska fyllas asap!
                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

Så tog co2-tuben slut igår, liite för fort för att jag ska känna mig säker att det inte är någon läcka någonstans. Jag får nog ta en kik och byta ut slangarna när jag får leveransen från Tyskland nästa vecka....tuben ska fyllas asap!
                  Hmmm ja det var lite fort blanda diskmedel och vatten spray sedan över alla anslutningar bubblar det har du en läcka.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

Kommentar

• ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

Jag tror jag vet var läckan är, och ny slang är på G i sändningen jag får hem. Det är mellan magnetventilen och backventilen då den gamla slangen blivit gammal och hårdare än vad den bör vara...
                    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

Jag tror jag vet var läckan är, och ny slang är på G i sändningen jag får hem. Det är mellan magnetventilen och backventilen då den gamla slangen blivit gammal och hårdare än vad den bör vara...
                      Kan de läcka så mycket ur en torr slang klart blir den lite porös och i och med att det rör sig om gas kanske det är möjligt är det före eller efter magnetventilen? Är det före står det ju och pyser 24/7.
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

Kommentar

• ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

Idag kom grejerna från Tyskland, lite tråkigt att jag inte var hemma då posten kom med företagspaket som jag senare fick hämta själv. Hyffsat bra jobbat då de skickade grejerna i onsdags, och med midsommar ivägen kom grejerna idag. Inte sista gången jag beställer därifrån.
                        Ett litet minus vara tt Cryptocorynen jag beställde var restad från deras grossist, så den får jag se i stjärnorna efter...men får pengarna tillbaka på mitt Paypalkonto.
                        Även co2-flaskan är nu fylld, jag fixade det när jag åkte till jobbet nu ikväll, alltid bra att ha en service på att fylla en tub kl. 21 på kvällen!
                        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

Idag kom grejerna från Tyskland, lite tråkigt att jag inte var hemma då posten kom med företagspaket som jag senare fick hämta själv. Hyffsat bra jobbat då de skickade grejerna i onsdags, och med midsommar ivägen kom grejerna idag. Inte sista gången jag beställer därifrån.
                          Ett litet minus vara tt Cryptocorynen jag beställde var restad från deras grossist, så den får jag se i stjärnorna efter...men får pengarna tillbaka på mitt Paypalkonto.
                          Även co2-flaskan är nu fylld, jag fixade det när jag åkte till jobbet nu ikväll, alltid bra att ha en service på att fylla en tub kl. 21 på kvällen!
                          Coolt vad är detta för nytt ställe?

Jag tar med min tub tll jobbet på torsdag då är det brand inspektion och fyllning på g det gäller att passa på.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

Kommentar

• ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Coolt vad är detta för nytt ställe?

Jag tar med min tub tll jobbet på torsdag då är det brand inspektion och fyllning på g det gäller att passa på.
                            http://www.aquaristikshop.com/cgi-bi...illkommen&nu=1 handlade jag av.

Gott att få fyllt co2-flaskan och ha betalt under tiden!
                            /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

Så är pumpen igångkörd med co2, ingen restgas än så länge men ett alldeles för högt ljud på pumpen för att jag ska vara nöjd. Lite förvånande då jag haft Eheimpumpar i många år utan detta problem, iofs lite större pumpar än detta Classicfilter men ändå...
                              Vi får se vad som händer, jag har skickat mail om problemet så får vi se vad de svarar.
                              /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• PiaJo
                                • August 2009
                                • 13001

Är så nyfiken, har du inget nytt kort på karet? det hade varit kul att se hur växterna har tagit sig.
                                /PIA

Kommentar

Arbetssätt...