200 liters räkakvarium med co2
Kollaps
X
-
Det tar ju en liten stund, men risken är att jag har för lite mossa att binda upp med
! Kanske får dra iväg en beställning via ebay för säkerhets skull...och komplettera den mossan jag redan har.
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Och jag som trodde jag kunde kvista över och stjäla en hink mossrens för export när jag nu kommer till Varberg...

You cant see the future if you don't know the history.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även BosseKommentar
-
Jag har 7-8 olika sorters mossor i de olika karen, men just i detta karet kommer det troligen bara att bli Christmasmoss. Jag skickade en förfrågan efter ytterligare 5 portioner mossa via Ebay, och eftersom det är en hyffsat stor Redmoorerot som ska "påmossas" lär det gå en del
!
/Anders
-
Moss- och växtbindning är ren terapi - en burk öl, lite skön musik - och sedan binda i timmar, perfekt!
Kommentar
-
You cant see the future if you don't know the history.
-
Har någon av er testat moss/jogurt metoden? Blanda till en smet och pensla på låter mer min melodi än blomsterbindning.You cant see the future if you don't know the history.
-
Terapi eller en källa till vansinnesutbrott, det är en fin linje däremellan när det gäller mossbindning...
Kommentar
-
Googlade på mossa och yoghurt, verkar finnas mycket att läsa på för det låter som ett kul tips. Synd att klockan är så mycket slagen.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Aha! (skall försöka komma ihåg namnet). Nåväl - både den och fjädermossan växer så det knakar. Jag tänkte på peacockmossan och dess pil-liknande växtsätt, att den borde vara ypperlig att binda på rötter... därav frågan i förra inlägget.
Jag skall kolla om jag kan få se lite bilder på x-mas-mossa på nätet, så jag får en uppfattning om hur den ser ut!
Jag tror, hur som helst, att det kommer att bli förjädra snyggt med amazonasbakgrunden och mossbundna rötter i ditt kar!
Kommentar
-
Jag vet inte hur Peacockmossan växer fast på inredningen såsom tex Christmasmoss och javamossan gör. Jag har den lös på botten mellan stenar, så den bildar små tuvor/buskar som växer på ganska duktigt och blir riktigt ljusgrön och snygg
.
/Anders
Kommentar