200 liters räkakvarium med co2
Kollaps
X
-
! Kanske får dra iväg en beställning via ebay för säkerhets skull...och komplettera den mossan jag redan har.
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
You cant see the future if you don't know the history.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även BosseKommentar
-
Jag har 7-8 olika sorters mossor i de olika karen, men just i detta karet kommer det troligen bara att bli Christmasmoss. Jag skickade en förfrågan efter ytterligare 5 portioner mossa via Ebay, och eftersom det är en hyffsat stor Redmoorerot som ska "påmossas" lär det gå en del!
/Anders
-
Moss- och växtbindning är ren terapi - en burk öl, lite skön musik - och sedan binda i timmar, perfekt!Kommentar
-
You cant see the future if you don't know the history.
-
Har någon av er testat moss/jogurt metoden? Blanda till en smet och pensla på låter mer min melodi än blomsterbindning.You cant see the future if you don't know the history.
-
Terapi eller en källa till vansinnesutbrott, det är en fin linje däremellan när det gäller mossbindning...Kommentar
-
Googlade på mossa och yoghurt, verkar finnas mycket att läsa på för det låter som ett kul tips. Synd att klockan är så mycket slagen.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Aha! (skall försöka komma ihåg namnet). Nåväl - både den och fjädermossan växer så det knakar. Jag tänkte på peacockmossan och dess pil-liknande växtsätt, att den borde vara ypperlig att binda på rötter... därav frågan i förra inlägget.
Jag skall kolla om jag kan få se lite bilder på x-mas-mossa på nätet, så jag får en uppfattning om hur den ser ut!
Jag tror, hur som helst, att det kommer att bli förjädra snyggt med amazonasbakgrunden och mossbundna rötter i ditt kar!Kommentar
-
Jag vet inte hur Peacockmossan växer fast på inredningen såsom tex Christmasmoss och javamossan gör. Jag har den lös på botten mellan stenar, så den bildar små tuvor/buskar som växer på ganska duktigt och blir riktigt ljusgrön och snygg.
/Anders
Kommentar