Från räkvas till Dennerlekub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Nja, de är ju ganska genomskinliga rilisarna men röda körsbärsräkor är svagt rosa. jag såg faktiskt en Rili-räkling som hade lite rött på rumpan eller vad man nu skall kalla bakdelen på en räka...

    Pyttekar är fint
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Nu har jag äntligen fått tummen ur och tagit ett kort på lilla kuben som jag har gjort om inredningen i
      snyyggt =))
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Tyckte denna bilden blev lite rolig...


        hehe visar upp hela familjen
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Försökte ta en bild på alla räklingarna men det var svårt för de är så små och jag har inget macro, men här kommer en bild och man ser "några" av räklingarna iallafall
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jadu Pia, jag hoppas jag har fel, men det ser ut att vara ganska lite Rili i de räklingarna och risken finns att de Rili du köpte inte är tillräckligt stabila i sin avkomma.
            Jag har sett på mina röda rili att det inte blir en enda körsbär av de ynglen, medans de oranga Riliräklingarna i den andra burken blir en hel del som ser ut att bli orange körsbär. Men jag hoppas som sagt jag har fel, annars blir det till att börja sortera..
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jadu Pia, jag hoppas jag har fel, men det ser ut att vara ganska lite Rili i de räklingarna och risken finns att de Rili du köpte inte är tillräckligt stabila i sin avkomma.
              Jag har sett på mina röda rili att det inte blir en enda körsbär av de ynglen, medans de oranga Riliräklingarna i den andra burken blir en hel del som ser ut att bli orange körsbär. Men jag hoppas som sagt jag har fel, annars blir det till att börja sortera..
              Anders, jag tror du har rätt (som vanligt.. )

              Jag tänkte samma sak att dessa är banne mig inte några rilisar utan vanliga körsbär så jag får ett stort jobb att börja sortera när de kommer upp lite i storlek eller så gör jag så att det blir ett litet jobb och drar alla över en kam/håv och startar om...
              Det är bara så synd att jag fick så fina av dig men tanken är väl väldigt god om jag tänker på att spara dessa men hur i hela friden skall jag veta att vilka som kommer från dig och att de inte har parat sig med de som jag köpte ..
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Anders, jag tror du har rätt (som vanligt.. )

                Jag tänkte samma sak att dessa är banne mig inte några rilisar utan vanliga körsbär så jag får ett stort jobb att börja sortera när de kommer upp lite i storlek eller så gör jag så att det blir ett litet jobb och drar alla över en kam/håv och startar om...
                Det är bara så synd att jag fick så fina av dig men tanken är väl väldigt god om jag tänker på att spara dessa men hur i hela friden skall jag veta att vilka som kommer från dig och att de inte har parat sig med de som jag köpte ..
                Det är inte lätt, då är det nog lättare att börja om från början...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Om jag vill göra det ännu lättare för mig med håvningen så kan jag släppa i en liten firre som kan käka räklingar så blir det inte så mycket att håva.
                  Känner mig som en elak människa.. men man skall ju göra saker som hjälper en än göra saker som stjälper en ....
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Eller varför inte flytta över dem till ett kar där en del kanske överlever, samt ordnar med levandefoder till invånarna under tiden...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ja, den tanken är ju bra med...
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Igår såg jag några fina fiskar i fiskaffären, dessa fick inte följa med då men idag var jag bara tvungen att åka dit och få med mig några hem Det blev denna, jag tror att det är boraras urophthalmoides. Väntar på besked från affären på deras namn men jag googlade lite och jag tror med bestämdhet att det är dessa. http://www.google.se/search?q=borara...w=1454&bih=863
                        Bifogade filer
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Jag kom fram till det samma när jag funderat en stund.

                          Sonja har ett fint foto på en.

                          Efter vattengympan igår åkte jag till Akvarielagret i Bromma. Behövde lite slang och filtermatta och ville kolla lite på de minsta fiskarna de har. Det var lite ombyggt där sedan jag var där sist. …
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Jepp, jag skall sätta mig ner ordentligt nån dag och fota de små liven. Skulle verklingen behöva ett macro för den uppgiften....men men man vet ju inte vad som kommer i födelsedagspresent (kanske får ge gobben några extra pikar så här nån vecka innan)
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              Snygg fisk, ovanlig?
                              Är det rilliräkorna på botten? Dom ser ju isåfall ut till att blivit många

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Jepp, jag skall sätta mig ner ordentligt nån dag och fota de små liven. Skulle verklingen behöva ett macro för den uppgiften....men men man vet ju inte vad som kommer i födelsedagspresent (kanske får ge gobben några extra pikar så här nån vecka innan)
                                Lite nudge nudge så kanske du får ett. Städar ni än?
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...