Bara tur!
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Håhåjaja.
Kompisen ringde och frågade om det möjligtvis fanns lite Javaormbunke att tillgå?
Ledig och skön fredag, gig imorgon lördag - jamen, naturligtvis vill man ju förhöja fredagsmyset för sina vänner.
Så, det var bara att ta ett par rejäla grabbnävar med java och dra ner i ett par påsar, och lämna över. Hoppas han får fin fart på dom.
Nu är det de vid bakgrunden fastvuxna plantorna kvar på vänstersidan av karet.
Passade på att byta lite vatten och ta en bild.
Ha en underbar helg, njut av era kar och ha det bäst, alla zoopetare!
Kommentar
-
Det gäller att ha schyssta kompisar! Den där javan är fantastiskt fin!
Mycket på grund av dina filmer, bilder och beskrivningar leker jag nu med tanken på att ha scalarer i mitt kommande 540 liters. Jag var inte alls förtjust i den sorten tidigare men känner mig nu uppriktigt intresserad av att testa! Karet är långt ifrån inhandlat än men det är roligt att drömma! Tycker du att scalare är en dålig nybörjarfisk eller tror du att det kan funka givet att man har rätt höjd på karet och inredning som passar fisken?Kommentar
-
Det gäller att ha schyssta kompisar! Den där javan är fantastiskt fin!
Mycket på grund av dina filmer, bilder och beskrivningar leker jag nu med tanken på att ha scalarer i mitt kommande 540 liters. Jag var inte alls förtjust i den sorten tidigare men känner mig nu uppriktigt intresserad av att testa! Karet är långt ifrån inhandlat än men det är roligt att drömma! Tycker du att scalare är en dålig nybörjarfisk eller tror du att det kan funka givet att man har rätt höjd på karet och inredning som passar fisken?
Scalare är ju en riktig klassiker. En härlig ciklid som är vacker och intressant.
Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Håller med Och när man ser bilder och filmer på dina, så blir man ju inte mindre sugen på scalarer. Har tre par, platinum (vita), helsvarta, och vildformen. Scalarer är vackra, och ett större sydamerikakar utan dem känns faktiskt lite halvfärdigt. Dock kan de vara rätt bråkiga sinsemellan. När jag köpte mitt svarta par (som nu går själva och har "wrigglers") så var det riktigt livat i karet i butiken, inte många hela fenor där.
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar