Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Bara tur!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Bara tur!
      Som Ingemar Stenmark sa i TV igår. Ju mer man tränar, desto mer tur har man
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Rufus
        • January 2005
        • 866

        Ursprungligen postat av kjell fohrman
        som ingemar stenmark sa i tv igår. Ju mer man tränar, desto mer tur har man
        // Annicka

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Bara tur!
          Ja det var väl det jag visste!
          // Annicka

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Håhåjaja.
            Kompisen ringde och frågade om det möjligtvis fanns lite Javaormbunke att tillgå?
            Ledig och skön fredag, gig imorgon lördag - jamen, naturligtvis vill man ju förhöja fredagsmyset för sina vänner.
            Så, det var bara att ta ett par rejäla grabbnävar med java och dra ner i ett par påsar, och lämna över. Hoppas han får fin fart på dom.
            Nu är det de vid bakgrunden fastvuxna plantorna kvar på vänstersidan av karet.
            Passade på att byta lite vatten och ta en bild.
            Ha en underbar helg, njut av era kar och ha det bäst, alla zoopetare!


            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2330.jpg
Visningar: 229
Storlek: 552,8 KB
ID: 2381424

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Det gäller att ha schyssta kompisar! Den där javan är fantastiskt fin!

              Mycket på grund av dina filmer, bilder och beskrivningar leker jag nu med tanken på att ha scalarer i mitt kommande 540 liters. Jag var inte alls förtjust i den sorten tidigare men känner mig nu uppriktigt intresserad av att testa! Karet är långt ifrån inhandlat än men det är roligt att drömma! Tycker du att scalare är en dålig nybörjarfisk eller tror du att det kan funka givet att man har rätt höjd på karet och inredning som passar fisken?

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Nando
                Det gäller att ha schyssta kompisar! Den där javan är fantastiskt fin!

                Mycket på grund av dina filmer, bilder och beskrivningar leker jag nu med tanken på att ha scalarer i mitt kommande 540 liters. Jag var inte alls förtjust i den sorten tidigare men känner mig nu uppriktigt intresserad av att testa! Karet är långt ifrån inhandlat än men det är roligt att drömma! Tycker du att scalare är en dålig nybörjarfisk eller tror du att det kan funka givet att man har rätt höjd på karet och inredning som passar fisken?
                Go for it!
                Scalare är ju en riktig klassiker. En härlig ciklid som är vacker och intressant.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Go for it!
                  Scalare är ju en riktig klassiker. En härlig ciklid som är vacker och intressant.
                  Håller med Och när man ser bilder och filmer på dina, så blir man ju inte mindre sugen på scalarer. Har tre par, platinum (vita), helsvarta, och vildformen. Scalarer är vackra, och ett större sydamerikakar utan dem känns faktiskt lite halvfärdigt. Dock kan de vara rätt bråkiga sinsemellan. När jag köpte mitt svarta par (som nu går själva och har "wrigglers") så var det riktigt livat i karet i butiken, inte många hela fenor där.

                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Shepard
                    Håller med Och när man ser bilder och filmer på dina, så blir man ju inte mindre sugen på scalarer. Har tre par, platinum (vita), helsvarta, och vildformen. Scalarer är vackra, och ett större sydamerikakar utan dem känns faktiskt lite halvfärdigt. Dock kan de vara rätt bråkiga sinsemellan. När jag köpte mitt svarta par (som nu går själva och har "wrigglers") så var det riktigt livat i karet i butiken, inte många hela fenor där.


                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Tack för input!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Tack för input!
                        Det vet du!
                        När du drar igång så kan vi gå mer på djupet, kolla inredning och en massa annat matnyttigt för att få Scalare att trivas.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Tack för erbjudandet! Jag kommer helt säkert att ta dig på orden!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Tack för erbjudandet! Jag kommer helt säkert att ta dig på orden!


                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Lite Manacapuru Red Back-gôtt.


                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2331.jpg
Visningar: 301
Storlek: 478,5 KB
ID: 2381466

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Lite Manacapuru Red Back-gôtt.


                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2331.jpg
Visningar: 301
Storlek: 478,5 KB
ID: 2381466
                                Inte ofta man nu för tiden får se en bild på en vacker ciklid - gillas Jo förstås, Ekenbergs discusar gillas såklart också

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...