Akvariestugan
Kollaps
X
-
När du skriver duk, menar du då dammduk som du "förseglar" med topcoat för att få en helt hel yta eller ska du köra glasfiber/polyester som du sen toppar med topcoat?
Jag har sett båda varianterna och funderar lite på den förstnämnda om jag ska bygga något kul i framtiden (om jag någonsin får råd med hus igen).
Jag har nämligen kört glasfiber en gång och det var ett helvete i mina ögon att hålla på med..Kommentar
-
Haha! Ja, jag ser mig själv som gammal gubbtjyv, pillandes med detta! Det är riktigt kul!Kommentar
-
När du skriver duk, menar du då dammduk som du "förseglar" med topcoat för att få en helt hel yta eller ska du köra glasfiber/polyester som du sen toppar med topcoat?
Jag har sett båda varianterna och funderar lite på den förstnämnda om jag ska bygga något kul i framtiden (om jag någonsin får råd med hus igen).
Jag har nämligen kört glasfiber en gång och det var ett helvete i mina ögon att hålla på med..
Som jag har förstått det så är det glasfiberduk - och man har sagt mig att detta, precis som du säger, luktar jävlarns när man jobbar med det - därav behöver vi ha vartenda fönster öppet när vi gör det. Det skall tydligen vara starkt, hålla bra (tänk båtar) och ge ett mycket gott resultat, när man är klar!
Jag är novis inom detta och får hjälp av kunnigt folk - men jag tänker vara med i varje detalj, studera och lära mig.
Kommentar
-
Hur ska du sedan preparera insidan? När jag tänker plastbåt. Ser jag något oorganiskt vitt framför mig. Kan man tex göra formationer och välja en grå coating för en steneffekt?/Helena,
Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.Kommentar
-
Om, och jag säger nu om, någon skulle gå åstad och få för sig att göra permanenta formationer med gelcoaten - så är nog detta lösbart, men dömt att misslyckas då det med all säkerhet skulle se helt pajascrazy ut...
Nä, släta ytor är det som gäller!
Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 February 2014, 10:27.Kommentar
-
Hur i hundan har jag lyckats missa allt som har hänt här inne idag
Men det gör inget för det var en trevlig stund när jag läste ifatt
Och roligt att få se rummet där karet ska stå, nu fick man ju en liten bild i skallen på hur det kanske kommer se ut när (bad)karet är på platsKommentar
-
Det låter som om det kommer att bli mycket spännande läsning här framöverMin projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotopKommentar
-
Hur i hundan har jag lyckats missa allt som har hänt här inne idag
Men det gör inget för det var en trevlig stund när jag läste ifatt
Och roligt att få se rummet där karet ska stå, nu fick man ju en liten bild i skallen på hur det kanske kommer se ut när (bad)karet är på platsKommentar
-
På första bilden på nyckelhålshanen har jag för mig att han spände upp sig lite mot en fjäril som passerade. Som sagt, grannsämjan är väl inte den bästaSenast redigerad av Shepard; 24 February 2014, 21:07."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Vad roligt att du är på gång nu. Det skall bli mycket spännande och intressant att följa ditt projekt.
Kommer karet att stå på någon form av ramp och hur högt upp i så fall?
Hälsningar Johan/ Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.Kommentar
-
Verkar som åtminstone två par har bildats, ett håller till i främre högra hörnet, och sysslar med utgrävningar, och ett håller till i mitten av karet Det blir en del skärmytslingar mellan dessa två par, och även med deras grannar nyckelhålen, som håller på med egna utgrävningar mellan de två fjärilsparen.
På första bilden på nyckelhålshanen har jag för mig att han spände upp sig lite mot en fjäril som passerade. Som sagt, grannsämjan är väl inte den bästaKommentar
-
Som jag har förstått det bygger man hela konstruktionen i en enda del men karet kommer att "stå" på ett slags fundament så att det hamnar ett par decimeter ovanför golvet.
Jag tror att bilder samt beskrivande text till detta får ge en bättre förklaring när det beger sig, då kommer även jag själv fatta hur det blir...Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Verkar som åtminstone två par har bildats, ett håller till i främre högra hörnet, och sysslar med utgrävningar, och ett håller till i mitten av karet Det blir en del skärmytslingar mellan dessa två par, och även med deras grannar nyckelhålen, som håller på med egna utgrävningar mellan de två fjärilsparen.
På första bilden på nyckelhålshanen har jag för mig att han spände upp sig lite mot en fjäril som passerade. Som sagt, grannsämjan är väl inte den bästa/Helena,
Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.Kommentar
Kommentar