MP-kuben

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Ursprungligen postat av ansjo
    Här kommer lite bilder, men tänk på att det ska dit mer Cryptos baktill...

    [ATTACH=CONFIG]39137[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39136[/ATTACH]
    [ATTACH=CONFIG]39133[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39134[/ATTACH]
    [ATTACH=CONFIG]39135[/ATTACH]
    Du vet ju sedan tidigare vad jag tycker om odlingsformer...

    Men om jag var tvungen att välja någon variant av alla de som finns, så vore det nog denna.

    Visserligen har jag defekt färgseende i det röda spektrakt, men även för mig är det fina fiskar.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jepp, det vet jag. Själv har jag alltid varit förtjust i RT av någon anledning, och det är lite tråkigt att de inte är lika poppis som för några år sedan då riktiga diskodiskusarna gjorde sitt intåg.
      Stendker är en av de få som fortfarande kör på linjen, men de absolut snyggaste RT jag sett var för två år sedan i Duisburg där Piwowarski hade några kar med ruggiga fiskar. tyvärr var han inte närvarande i år...
      Han sålde där lite olika klasser av diskus, och de sämsta var de billigaste givetvis, och även dessa var något utöver det vanliga.
      Diskuszucht Piwowarski; bei uns erhalten Sie wunderschöne Diskusfische in bester Qualität
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • stigson
        • February 2009
        • 522

        Snygga Diskus ansjo! Hur många ggr om dagen kommer du mata dem?

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          De kommer att få mat en gång om dagen, då de redan är närmast vuxna redan, skulle tro att de är ca 13 cm från nos till basen av stjärtfenan.
          Visst kan man få upp dem en del mer i storlek, men det är inget som jag har för avsikt att göra.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ansjo, nytt nickname på plattfiskar, vattenkoppsfiskar *höhö* jokie jokie....ska bli kul att få se de i ditt kar
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Hur går det med discusarna?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Det går fint, de har börjat smaka på maten iaf men är inga storkonsumenter ännu...
                Lite stök i början då de skulle rangordna sig, men nu är det lugnt och harmoniskt i gruppen. Ingen utstött ännu iaf.
                Någon fisk som leker grävmaskin under nätterna i hörnena på kuben, antingen bolivianerna av någon anledning eller VF Ancistrusarna men varför i hörnena kan man ju undra....
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Så härligt att ingen har blivit utstött för det brukar väl vara så att en brukar blir hackkyckling, eller jag ute och cyklar?

                  Ingen av de fiskarna är väl inte uttalat grävare, eller? Nog för att mina ancistrusar har grävt lite men inte så mycket.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    mysigt! vad matar du med? nåt speciellt i början för att få igång dom?

                    tror på dina ancistrus!
                    Hade en jävel här som grävde bort allt grus så att glasbotten syntes.
                    så fixade man till det och nästa morgon så var det en grop igen
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Nej, du har cyklat rätt den här gången!
                      Nej, det är det som är så lustigt, att Ancistrus gräver är ingen nyhet, men då brukar de gräva sig under någon rot eller liknande. Först i ena hörnet sedan det andra i framkanten på karet. Men jag får kolla vem som är boven och har jag tur kanske jag kommer på vem det är...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Du får sitta uppe inatt och kolla med ficklampa
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jo, nog ska jag sitta uppe i natt alltid, men inte hemma utan på jobbet...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            aha...det var ju inte lika kul...
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Nä, då är det roligare när man är långledig i 17 dagar....men det går fort dit!

                              Man har ju auktionen att se fram emot, sedan är det Tyskland som hägrar plus lite andra evanemang under nästa år då det händer massor både i Sverige, Danmark och Tyskland. Så ska man hinna jobba lite emellanåt med...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Jag vill se bilder bilder!! Helhetsbilder på karet och på inredningen
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...