MP-kuben

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Ursprungligen postat av ansjo
    Nja, dels låg affären lite vid sidan om och schemat var så späckat att det faktiskt inte fanns någon tid. Måndagen körde vi norrut mot färjan så att riskera missa den ville vi inte. Hade man kört mer själv däremot, skulle det inte varit orimligt att köra tillbaka till affären.
    därför ska man åka egen bil....inte sant
    Du ska väl till Tyskland igen nästa år, då kanske du hittar lika snygga om inte snyggare ...Skickar inte Tyskland fiskar till Sverige?
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jodå, både i slutet på januari och sedan igen i början på oktober, och till Duisburg blir det med egen bil. Men att köpa fisk från Tyskland utan att se dem är som att köpa grisen i säcken och inget som jag vill göra.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Ursprungligen postat av ansjo
        Jodå, både i slutet på januari och sedan igen i början på oktober, och till Duisburg blir det med egen bil. Men att köpa fisk från Tyskland utan att se dem är som att köpa grisen i säcken och inget som jag vill göra.
        Kan man göra så att man väljer fisk och ber de skicka?
        som i ditt fall. Du skulle ha bett de skicka fiskarna hem till Sverige *hihi*
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Det finns en affär i Belgien som säljer bla. diskus och om jag förstått rätt, fotar alla fisk och har en benämning på dessa. Sedan köper du tex låda XX och då vet du hur fisken exakt ser ut. Men skifin VF diskus som har priserna därefter!
          Nä, jag håller mig till Kaj faktiskt. Bra priser, bra frisk fisk samt att han är bra att ha att göra med gör inte saken sämre!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ursprungligen postat av ansjo
            Det finns en affär i Belgien som säljer bla. diskus och om jag förstått rätt, fotar alla fisk och har en benämning på dessa. Sedan köper du tex låda XX och då vet du hur fisken exakt ser ut. Men skifin VF diskus som har priserna därefter!
            Nä, jag håller mig till Kaj faktiskt. Bra priser, bra frisk fisk samt att han är bra att ha att göra med gör inte saken sämre!
            inte visste ja att det fanns sån service niice!
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av Nubi
              inte visste ja att det fanns sån service niice!
              http://www.hustinx-discus.com/
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Ursprungligen postat av ansjo
                Finns det inga annonser utan plattfiskar
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Storfikaren hur blir det med bilder?? Vill ha en helhetsbild på mp't =)
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det blir nog inget innan till slutet på veckan, jag har plockat ut en del rötter nu för att lättare fånga upp fisken på torsdag. Men så fort jag fått se vad jag vill ha så kommer det kort på dessa iaf!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Det blir nog inget innan till slutet på veckan, jag har plockat ut en del rötter nu för att lättare fånga upp fisken på torsdag. Men så fort jag fått se vad jag vill ha så kommer det kort på dessa iaf!
                      Jag kan tänka mig att det är uppånervänt där i kuben nu - men discusarna är välkomna hit till stugan. Jag har också gjort en liten makeover, tagit bort en del rötter för att göra mer plats åt de sex skönheterna. Släng du upp bilder senare när det lugnat ner sig lite!

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Men asså ansjo!
                        En fråga... dina vitingar blidde sotiga (små svarta prickar) på grund av vad?
                        Jag är ju redigt sugen på dessa diskusar men det var just för att dom var så vita, utan en massa snirklar på (som också är snyggt)
                        Men om dom blir prickiga och danna så vet jag inte hur sugen jag är på dom längre, dom ska lixom vara KRITvita (nästan)
                        Tror du dom kommer bli sotiga i mitt akvarium?
                        Skulle gärna vilja ha en bild på dina så man ser hur sotiga dom är.
                        Eller ska jag hoppas på VF med en gång??
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Det är svårt att säga. De som går kvar hos kaj är fortfarande lika vita utan sot, så något med vattnet är det med all säkerhet. Jag ska fota dem så får du se hur de ser ut nu...men det kommer senare, ska snart till Kaj och hälsa på.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            men är det typ ph värde? temp? pmdd? eller nåt med balansen.
                            Eller speciellt foder? du nämnde i nåt tidigare inlägg att det kunde bero på spirulinafoder... är det spirulina i vanligt burkfoder?
                            Får kolla upp det närmare, exakt VAD jag matar med har jag ingen koll på...:P

                            Om man har stark belysning så borde ju fisken bli blekare och alltså inte få sotprickar.
                            Men det beror kanske på vilken belysning också... om det är en som "aktiverar" huden så som i solljus lixom..
                            Ähh jag vet inte!

                            Hare bra hos kaj! pussa honom från mej
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Saturnus80
                              • October 2009
                              • 943

                              Kan prickarna vara ett tecken på att de trivs eller hormoner?
                              //Daniel

                              110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                              23l aqualandscape med dvärgkulor

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Medans ni funderar på sotarmurrarna (som skall få gå hos mig - hur sotiga dom än är) så skall ni få se de discusar som Ansjo ville ha i tyskland. Jag ser nu att bilderna är riktigt dåliga - tog med mobilen - men man får ett hum iallafall.
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...