MP-kuben

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    Nämen, vad kul att bollen har sats i rullning igen. Synd att du missade 9:an efter 1:an

    En reminder varifrån du har beställt vore kanon, gissar på aquaristic.net?


    Sedan när det börjar hända grejer hemmavid, dränk oss i bilder.

    Nicke
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      17 dagar. Sedan är det jobb i drygt tre veckor mellan varje långledighet.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av ApeviaX
        Nämen, vad kul att bollen har sats i rullning igen. Synd att du missade 9:an efter 1:an

        En reminder varifrån du har beställt vore kanon, gissar på aquaristic.net?


        Sedan när det börjar hända grejer hemmavid, dränk oss i bilder.

        Nicke
        Jepp, precis så missade jag eftersom jag inte ville komma över gränsen på vikt till nästa steg på frakt fick jag laborera lite och då hände det troligen. Visst är det www.aquaristic.net jag beställt från igen, funkar skitbra och speciellt när det är grejer som inte går att få tag på i Sverige.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Jag bytte tillbaka till originalrören i förrgår och ser redan en klar förbättring av sotet på diskusarna, hoppas att det försvinner helt så de ser ut som de gjorde hos Kaj.
          Nu är där Sylwaniarör, vilka kollade jag inte så noga men det är lite gulare mer åt Daylight-hållet och trots att jag gillar Philipsfärgen mer så får det bli så här...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            Ser man på, lyset kan alltså styra detta lite också.


            Nicke
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Jepp, och jag hoppas att det var det som var problemet...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

                Mm, förstår det om du inte vill se soten, så är det ju klart att enkla lösningar är at föredra?

                Nicke
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Diskus kan få sot om de äter mat med spiroulina i, men eftersom de inte käkar så mycket ännu så är det inte det som är problemet iaf. Sedan kan säkert vattnet ha inverkan, men jag är lite tveksam till det i mitt fall och då är det ljuset kvar. Finns säkert fler anledningar men jag håller tummarna för att det är det jag anar...

                  Skulle fixa pumpen idag då grejerna kommit från Tyskland, men tji fick jag. När jag skulle byta ut den mittersta slanganslutningen började det läcka från en av de andra, och då var även det fanskapet sprucket. Så nu köper jag en helt ny anslutning, vem vill riskera att även nummer tre av anslutningarna spricker hux flux?
                  Det blir på onsdag nästa vecka då det blir ett litet zoorejs med Mats, ska hämta hem ett 540 till hans stuga från Hellsson i Kungälv. Så får man träffa honom med, det är alltid kul att träffa andra akvariestollar.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Diskus kan få sot om de äter mat med spiroulina i, men eftersom de inte käkar så mycket ännu så är det inte det som är problemet iaf. Sedan kan säkert vattnet ha inverkan, men jag är lite tveksam till det i mitt fall och då är det ljuset kvar. Finns säkert fler anledningar men jag håller tummarna för att det är det jag anar...

                    Skulle fixa pumpen idag då grejerna kommit från Tyskland, men tji fick jag. När jag skulle byta ut den mittersta slanganslutningen började det läcka från en av de andra, och då var även det fanskapet sprucket. Så nu köper jag en helt ny anslutning, vem vill riskera att även nummer tre av anslutningarna spricker hux flux?
                    Det blir på onsdag nästa vecka då det blir ett litet zoorejs med Mats, ska hämta hem ett 540 till hans stuga från Hellsson i Kungälv. Så får man träffa honom med, det är alltid kul att träffa andra akvariestollar.


                    Vilken förbenad otur då


                    Men får hoppas det funkar bra med den nya anslutningen sen då.

                    Nicke
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Nu var den lilla 2028 Eheimpumpen igång efter att ha fått tag i en ny O-ring, äntligen. Jag väntar med slanganslutningen till 2080 till jag åker till Tyskland, det är ingen större panik just nu...
                      Får börja göda karet ördentligt nu, det har blivit en del cyano på rötterna som inte är det snyggaste man kan ha i ett kar!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        När kommer bilder!?
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Det kommer, det kommer...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Mmhhmmmumummmhh... Har du inga roliga nyheter att berätta Anders?

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Nja, kanske det kanske...Sotet på diskusarna har blivit mycket bättre, men är fortfarande i mina ögon lite väl störande så dessa kommer att få flytta hem till Mats. Lite tråkigt då de var så förbenat snygga från början, men att ha fisk som man inte är nöjd med till 100% är inte lika kul. Det blir nya diskus istället, men ingen som har Pidgeongener i sig...
                              Att jag sedan hade tur när jag plockade ut fisken är en annan femma, de börjar kaxa upp sig mot varann, och som det ser ut så har de börjat para ut och det verkar som det är tre par!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ja, jag kan knappt bärga mig förrän de simmar i 70-kuben här i stugan! Att de har lite sotprickar gör mig inget - men jag förstår precis hur du tänker, klart att du skall skaffa några som du är topp-tunnor-hundra nöjd med. De kommer att få det fint här, sotiga eller ej! Hohooo!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...