MP-kuben

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Nädå, gott att se bilder på de "gamle"...tur att någon förser tråden med lite uppdaterade bilder.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • kullgren
      • June 2010
      • 160

      Jag håller koll på dom där med
      Hur kom det sig att dom flyttade förresten?
      Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Jag hade 6 st av dessa hyffsat stora diskus i kuben, och det var tre par. Två av dessa par lekte konstant, med bråk och gruff mot det sista paret som jag tröttnade på.
        Det var jäkligt snygga fiskar, och jag tyckte de skulle få det bättre hos Mats så de fick sträcka ut lite bättre. Hade jag köpt diskus idag hade det bara blivit ett etablerat lekpar till den kuben, det räcker så.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • kullgren
          • June 2010
          • 160

          Dom är riktigt fina, och verkar ju trivas bra hos Mats med
          Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jepp, där trivs de som fisken i vattnet!
            Har varit på vår kollonilott idag och håvat lite mygglarver i dammen, snacka om matfest för fiskarna och även Corydoras gillar dessa när de väl får tag i dem!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • kullgren
              • June 2010
              • 160

              Det kan jag tänka mig Får man inte med massa skit i karet då eller gör du något med larverna innan du släpper i dom?
              Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Nope, drar man håven i ytvattnet så slipper man böset och så är det bara att pytsa i käket sedan!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Här var det ett tag sedan jag eller någon annan skrev, men det har inte hänt så jättemycket.
                  Det går en hel del ungfödare i karet numera, och i helgen som gick köpte jag ett redigt gäng med Soltetra. De var grymt snygga, och personligen har jag aldrig sett dem tidigare. De är ganska stissiga av sig, och bör hållas med ganska robusta fiskar då de jagar allt som rör sig. Jag ska se om jag inte kan ordna en bättre bild än den som är här på Zoopet, den gör fisken inte riktigt rättvisa.
                  Jag ska se om jag inte kan få tag på ett bra skalarpar till karet, och troligen någon palettciklid som inte är så vanlig...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    japp, Soltetrorna var riktigt snygga

                    Men det var länge sen vi såg en bild på detta karet....
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • stigson
                      • February 2009
                      • 522

                      Har du inga diskus alls idag ansjo?

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        japp, Soltetrorna var riktigt snygga

                        Men det var länge sen vi såg en bild på detta karet....
                        Och det var länge sean någon skrev i den här tråden med, så intresset ligger inte riktigt på topp här.

                        Ursprungligen postat av stigson
                        Har du inga diskus alls idag ansjo?
                        Nej, tyvärr. De karen jag har här hemma är för små för att passa diskus, det enda är jobbkaret isf. Men jag känner mig själv, det kommer nya diskus förr eller senare. Ser man på de diskusar drd köpte(ligger bilder i hans album) så blir man jäkligt sugen igen, ruggigt fina fiskar!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Hur har det gått med de snygga Soltetrorna?

                          Har du funderat vidare på vad du skall stoppa ner i kuben eller har du fått tag på scalarer?
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Jag har numera en liten grupp Perualtum i kuben, och förhoppningsvis parar de ut så jag kan behålla ett par. Soltetrorna är jäklens snygga, lite aggro mot mesigare fiskar men de funkar bra i detta karet.
                            Sedan kommer jag troligen att flytta till hösten/vintern, och detta karet kommer att bytas ut mot lite andra projekt tills dess.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Jag har numera en liten grupp Perualtum i kuben, och förhoppningsvis parar de ut så jag kan behålla ett par. Soltetrorna är jäklens snygga, lite aggro mot mesigare fiskar men de funkar bra i detta karet.
                              Sedan kommer jag troligen att flytta till hösten/vintern, och detta karet kommer att bytas ut mot lite andra projekt tills dess.

                              Åh, spännande med flytt och andra projekt blir ett ett stort eller flera små projekt istället för kuben? Nyfiken i en strut...

                              Kul att Soltetrorna har överlevt semestern, är ju så fina!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Om man säger som så här, jag har över 30 akvarier runt 70-100 liter som står i förrådet och väntar...så det blir nog ett ganska mastigt projekt.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...