Det som ska bli 100 l asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tycker det blivit mycket bättre Snyggt
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Nja, tycker det faktiskt har försämrats.




      ......NEJ! Det har blivit skitsnyggt!
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        För liten och FUL planch... slott i olika modeller, lerkrukor och skabbiga växter.. Är inte det det sexigaste som finns i akvarievärlden?!

        Nä, men finns fortfarande jobb kvar. Vill ha mer vallisnerior, fästa mossa ordentligt, hornsärv eller helst några "riktiga" flytväxter på ytan... sånt småpill Men på det stora hela är det myyycket trevligare att sitta i soffan och titta in i karet nu än för ett och ett halvt år sedan

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          Lite mera biler. Guramina är fortfarande väldigt blyga när kameran kommer fram, men annars mår de bra.
          Klicka på bilden för större version

Namn: 1.jpg
Visningar: 2
Storlek: 156,2 KB
ID: 2128860 Klicka på bilden för större version

Namn: 5.jpg
Visningar: 1
Storlek: 166,5 KB
ID: 2128864Klicka på bilden för större version

Namn: 3.jpg
Visningar: 2
Storlek: 138,8 KB
ID: 2128862
          Klicka på bilden för större version

Namn: 2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,4 KB
ID: 2128861Klicka på bilden för större version

Namn: 4.jpg
Visningar: 1
Storlek: 85,6 KB
ID: 2128863Klicka på bilden för större version

Namn: mönster.jpg
Visningar: 1
Storlek: 50,5 KB
ID: 2128865


          Sewelliorna var riktiga linslusar ikväll, guramina gömde sig så fort de såg kameran och Nubi (tror jag om jag inte minns fel) efterlyste Kuhlii-mönster. Det här är inte ålen med mest fläckar, men tänk dig mycket mindre lodräta streck och istället mer och större fläckar längs ryggen!

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ursprungligen postat av Miliimli
            Lite mera biler. Guramina är fortfarande väldigt blyga när kameran kommer fram, men annars mår de bra.
            [ATTACH=CONFIG]39171[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]39175[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39173[/ATTACH]
            [ATTACH=CONFIG]39172[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39174[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39176[/ATTACH]


            Sewelliorna var riktiga linslusar ikväll, guramina gömde sig så fort de såg kameran och Nubi (tror jag om jag inte minns fel) efterlyste Kuhlii-mönster. Det här är inte ålen med mest fläckar, men tänk dig mycket mindre lodräta streck och istället mer och större fläckar längs ryggen!
            1. Karet ser riktigt fint ut....om man jämför med det gamla bilden *tummen upp* kommer bli riktigt fint när du får dit lite fler växter som du nämnde.
            Kul med Khuliii bilder! Den ser riktigt läcker ut!!!Grym teckning
            Idag fick mina khuliisar lite räkrom (vi åt thaisoppa m räkor) och de vart som galningar, ialf se mindre khullis (de jag köpte i torsdags)

            2. Ge guramisarna lite tid, kanske så att med fler ytväxter lär de känna sig mer trygga i karet.

            3 SWEEEET med bilder *glaD*
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              Måste ju passa på att ladda upp bilder nu när man KAN

              Guramisarna simmar nog på bra i hela karet nu, i alla fall medan jag sitter på behörigt avstånd i soffan Eller när det är matdags Det är kameran de inte gillar
              Mer växter, fler kuhlii och kanske kanske kanse en kub kommer att inhandlar inom den närmaste tiden

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Ursprungligen postat av Miliimli
                Måste ju passa på att ladda upp bilder nu när man KAN

                Guramisarna simmar nog på bra i hela karet nu, i alla fall medan jag sitter på behörigt avstånd i soffan Eller när det är matdags Det är kameran de inte gillar
                Mer växter, fler kuhlii och kanske kanske kanse en kub kommer att inhandlar inom den närmaste tiden
                KUB?! Sweeet!!
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  En liten en, till mina räkor Om de inte kostar svinaktigt mycket Råkade få lite extrajobb här en vecka = lite extra pengar = Mli goes shopping!

                  Kommentar

                  • Nubi
                    • March 2009
                    • 9026

                    Ursprungligen postat av Miliimli
                    En liten en, till mina räkor Om de inte kostar svinaktigt mycket Råkade få lite extrajobb här en vecka = lite extra pengar = Mli goes shopping!
                    Roligt extrajobb??
                    Gå in på ansjos nanokarprojekt och klicka på länken där han köpte sina kar. Det är billigare att köpa därifrån, Tyskland än att beställa i Sverige...om man inte hittar ngn begagnad för bra pris.
                    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                    Fiskbloggen

                    Kommentar

                    • Miliimli
                      • March 2010
                      • 2457

                      Nej inte precis Tvätta flaskor på Dermoshops lager.... men med arbetstider som 15.00 -23.00 blir det ganska mycket i timmen när kvällstilläggen kommer Vet bara inte hur jag ska orka med någon skola den här veckan

                      Jo jag var och tittade på den länken, men jag ska se vad de tar för dem i butik här först, OM de nu har... men som sagt så var de en vän som tyckt sig se något kubliknande på en hylla

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Ursprungligen postat av Miliimli
                        Nej inte precis Tvätta flaskor på Dermoshops lager.... men med arbetstider som 15.00 -23.00 blir det ganska mycket i timmen när kvällstilläggen kommer Vet bara inte hur jag ska orka med någon skola den här veckan

                        Jo jag var och tittade på den länken, men jag ska se vad de tar för dem i butik här först, OM de nu har... men som sagt så var de en vän som tyckt sig se något kubliknande på en hylla
                        Kollat på blocket fast Finsk version? De kanske har
                        Spana på De kanske har khullii

                        OB är alltid bra och så brukar det alltid vara speciellla, lite speciella människor som jobbar nätter *skratt * I know Been there done that
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Här har vi findit.fi, men tyvärr är det inte så många som har ut akvariesaker här. Tror hela hobbyn är mindre här än vad den är i sverige. (och sedan är grejjerna ofta sjukt dyra här fast de är begnagade)

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Ursprungligen postat av Miliimli
                            Här har vi findit.fi, men tyvärr är det inte så många som har ut akvariesaker här. Tror hela hobbyn är mindre här än vad den är i sverige. (och sedan är grejjerna ofta sjukt dyra här fast de är begnagade)
                            Dåååligt!!
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • Miliimli
                              • March 2010
                              • 2457

                              Jepp! Fast det här hade ju inte suttit helt fel Bara karet då, synd att man varken har pengar eller plats! http://www.findit.fi/sve/search/137504.htm#topofpage

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                Ursprungligen postat av Miliimli
                                Jepp! Fast det här hade ju inte suttit helt fel Bara karet då, synd att man varken har pengar eller plats! http://www.findit.fi/sve/search/137504.htm#topofpage
                                Neee, sant?! och vart har du tänkt göra dig av med de små fiskarna *skratt*
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...