Det som ska bli 100 l asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    googla på Lyktögonfisk 'blåögd'
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      Fina! Men då var det ju det här med asien..
      Såg annars ett par neonregnbågar hos gubben här om dagen. Eller han sa att de var neonregnbågar men de liknade inte alls bilden som finns här på zoopet, de var mycket ljusare i färgen, nästan vita, och skimmrande och så hade de gula fenor. Vackra var de i alla fall.

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Då får jag väl se ner på Nubi istället!
        Darkie blir perfa men på engelska forum är VD (eng. könssjuktom) obligatoriskt.

        Hrrm, dvärgbotior!
        Eller varför inte se hur länge Dario Dario kan överleva när guramisarna växt?
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          Ja botior är bara för söta!! Vi får väl se vart vi hamnar!

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            Idag har jag 10 lekande zebrafiskar och 3 fortfarande blyga och matvägrande guramis.. :/ Hanen verkar vara den som anpassat sig bäst, men honorna gömmer sig mest ännu.

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Ursprungligen postat av Miliimli
              Idag har jag 10 lekande zebrafiskar och 3 fortfarande blyga och matvägrande guramis.. :/ Hanen verkar vara den som anpassat sig bäst, men honorna gömmer sig mest ännu.
              vad ger du de för mat?
              Har du pm.at karrokaja?
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                Idag fick de bara vanligt flingfoder, blir väl att prova granulat till näst... Eller har ni andra tips?

                Nej, inte ännu!

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Ursprungligen postat av Miliimli
                  Idag fick de bara vanligt flingfoder, blir väl att prova granulat till näst... Eller har ni andra tips?

                  Nej, inte ännu!
                  Ja, köp frysfoder, köp röda mygglarver, men passa dig för att få det på händerna, man kan få en allergisk reaktion mot de, många tycker att röda mygg är bara skit, men det brukar få igång de fiskarna som matvägrar.

                  Röda mygglarver
                  Vita mygglarver (de flyter)
                  Svarta mygglarver (de sjunker)

                  Det finns mängder av olika frysfoder att ge till sina fiskar jag ger flingfoder när jag åker bort och ngn annan får mata, annars kör jag mest på frysfoder och räkmix (köper)
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • Miliimli
                    • March 2010
                    • 2457

                    Ja.... man har ju läst så mycket skit om de här mygglarverna... så jag erkänner att jag är lite skeptisk mot dem....
                    Får väl ta en svängom till båda affärerna och se vad de har för spännande. Hornsärv ska jag i alla fall ha!

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Ursprungligen postat av Miliimli
                      Ja.... man har ju läst så mycket skit om de här mygglarverna... så jag erkänner att jag är lite skeptisk mot dem....
                      Får väl ta en svängom till båda affärerna och se vad de har för spännande. Hornsärv ska jag i alla fall ha!
                      Exakt, många på zoopet använder det bara till fiskar som krånglar med maten. Svarta och vita har jag inte hört ngt dåligt om.

                      Ja dillväxter (hornsärv) är riktigt bra, de kan man använda som ytväxter med
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Miliimli
                        • March 2010
                        • 2457

                        Jepp, funderar på att kasta ut den väääldigt nergågna "någon-slags-svärdplanta-men-med-mörkare-blad" som förut gjort ett bra jobb med att dölja den gamla eheim-trotjänaren och fylla ut med massa dill där

                        Kommentar

                        • Miliimli
                          • March 2010
                          • 2457

                          Guramisarna har slutat gömma sig! (I alla fall medan jag sitter på säkert avstånd i soffan) Och hanen har t.o.m börjat plocka fram lite färger

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            Ursprungligen postat av Miliimli
                            Guramisarna har slutat gömma sig! (I alla fall medan jag sitter på säkert avstånd i soffan) Och hanen har t.o.m börjat plocka fram lite färger
                            Sweeet!!! Du får ta fram kameran och prata finlandsvenska med de
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              Ursprungligen postat av Miliimli
                              Jepp, funderar på att kasta ut den väääldigt nergågna "någon-slags-svärdplanta-men-med-mörkare-blad" som förut gjort ett bra jobb med att dölja den gamla eheim-trotjänaren och fylla ut med massa dill där
                              Svärdplantor är riktigt fina, det du kan göra är att "skala" av svärdsplantan, ta bort de bladen som ser fula ut
                              De är fina, svärdplantor MEN tar sån plats, själ ljus med. men snygga
                              Har du mal, ancistrus så kommer de säkert ge sig på svärdplantorna, det har mina gjort.
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • Miliimli
                                • March 2010
                                • 2457

                                Haha! Tyvärr är kameran fortfarande spårlöst försvunnen! Och FINLANDSSVENSLA??!! *kräks*
                                nej, nej, NÄRPESDIALKT FTW!!

                                Här kan ni höra lite av vårt vackra språk!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...