Det som ska bli 100 l asien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Ursprungligen postat av Miliimli
    Haha! Tyvärr är kameran fortfarande spårlöst försvunnen! Och FINLANDSSVENSLA??!! *kräks*
    nej, nej, NÄRPESDIALKT FTW!!

    Här kan ni höra lite av vårt vackra språk!
    har du inte mobil? kameramobil?
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Miliimli
      • March 2010
      • 2457

      joodå, men jag har ingen sladd till den då får vänta tills sambon kommer hem så kan han ta sin nyare och häfigare mobil och mejla över bilder åt mig

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        Ursprungligen postat av Nubi
        Svärdplantor är riktigt fina, det du kan göra är att "skala" av svärdsplantan, ta bort de bladen som ser fula ut
        De är fina, svärdplantor MEN tar sån plats, själ ljus med. men snygga
        Har du mal, ancistrus så kommer de säkert ge sig på svärdplantorna, det har mina gjort.
        Jo de är fina, men jag vet inte om de alls finns några fina blad kvar på den... Inga ancistrusar här inte, endast asiatiska firrar i burken
        Sewellior och kuhlii är de regerande bottenfirrarna här.

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Ursprungligen postat av Miliimli
          Jo de är fina, men jag vet inte om de alls finns några fina blad kvar på den... Inga ancistrusar här inte, endast asiatiska firrar i burken
          Sewellior och kuhlii är de regerande bottenfirrarna här.
          åååh! Khulii Vad för sorts?
          Ah bra, ancistrus är fina firrar men de är små marodörer, de jag har. *skratt* Den enda jag ska ha kvar är Mårten, the big Daddy =)
          hans avkommor ska få flytta, inte lätt att fånga in alla 6 i ett 450l
          Du kan testa att ha svärdplantan direkt under lysröret, ta bort de fula bladen och låta den återhämta sig. Det funkade ialf för mig.
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Äsch, matvägrande fega guramis har alltid löst sig för mig. Lura iväg hanen och smygmata honorna så kommer de börja förr eller senare. De är inte lika svulliga när det gäller mat som de flesta av mina andra fiskar och äer när de är börjar bli hungriga. Broccoli är alltid omtyckt bland mina!
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Miliimli
              • March 2010
              • 2457

              Den helt vanliga pangio kuhlii, söta och jag ser faktiskt mina väldigt ofta fast jag bara har tre av dem i dagsläget

              Bara 6?! När jag skulle ge bort mina när sällskap skulle bli asien så trodde jag att jag hade 2 vuxna och en 4 yngel... Hittade äver 50 av dem när jag började lyfta på stenar i stenröset... Pappa gjorde visst ett bra jobb med att skydda dem från hungriga tigrar
              Väntar på att de 25-30 överlevande ska bli så pass stora att affären tar emot dem nu. Har väl 1 cm kvar

              Ska testa lamptipset!

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                Äsch, matvägrande fega guramis har alltid löst sig för mig. Lura iväg hanen och smygmata honorna så kommer de börja förr eller senare. De är inte lika svulliga när det gäller mat som de flesta av mina andra fiskar och äer när de är börjar bli hungriga. Broccoli är alltid omtyckt bland mina!
                Okej, broccoli tillagt på köplistan! (Varför ska de alltid tycka om så äckliga grönsaker??! :P)

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Ursprungligen postat av Miliimli
                  Den helt vanliga pangio kuhlii, söta och jag ser faktiskt mina väldigt ofta fast jag bara har tre av dem i dagsläget

                  Bara 6?! När jag skulle ge bort mina när sällskap skulle bli asien så trodde jag att jag hade 2 vuxna och en 4 yngel... Hittade äver 50 av dem när jag började lyfta på stenar i stenröset... Pappa gjorde visst ett bra jobb med att skydda dem från hungriga tigrar
                  Väntar på att de 25-30 överlevande ska bli så pass stora att affären tar emot dem nu. Har väl 1 cm kvar

                  Ska testa lamptipset!
                  Det är så konstigt att många har Khulii som gömmer sig, mina har börjat gömma sig nu men det är mer för att paletterna är lite taskiga mot de och så har de mängder av gömställen att gömma sig i.
                  Har tänkt köpa 4 st till på torsdag De jag såg var bara pangio, jag gillar kanel (svart) khulii.
                  4 st småttingar blir det och så kanske en BG (black Ghost)

                  Jag misstänker att Mårten har haft många småttingar men har alltid haft hungriga fiskar så de har säkert mumsade i sig de när de vågade ge sig ut ur grottan... vilket inte gör så mkt. Naturen får avgöra fiskarnas öde i mitt akvarium
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    Ursprungligen postat av Miliimli
                    Haha! Tyvärr är kameran fortfarande spårlöst försvunnen! Och FINLANDSSVENSLA??!! *kräks*
                    nej, nej, NÄRPESDIALKT FTW!!

                    Här kan ni höra lite av vårt vackra språk!
                    ....det är helt omöjligt att förstå ibland!
                    Men du förkortar inte vartannat ord du skriver och pratar som "yngre delen" av min släkt i Finland gör? Känns som en tyyypisk finsk skola, lite gammaldags och betydligt snällare klimat än i svenska.
                    Ursprungligen postat av Miliimli
                    Okej, broccoli tillagt på köplistan! (Varför ska de alltid tycka om så äckliga grönsaker??! :P)
                    Därför att vi inte ska äta upp deras mat? Synd bara att min familj gör det ibland....
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Här hemma får fiskarna lika mkt grönsaker som vi äter men jag köper däremot Fryst broccoli = till fiskar
                      färsk broccoli = till familjen. tycker fryst är skitäckligt
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Miliimli
                        • March 2010
                        • 2457

                        Förkortar orden? Dialektorden?

                        Näij, itt väijt ja nu he? Jo Närpes hyögstadie va no bra, men e kan ga ganska så villt till der! Tå va no gymnasie longnan

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Ursprungligen postat av Miliimli
                          Förkortar orden? Dialektorden?

                          Näij, itt väijt ja nu he? Jo Närpes hyögstadie va no bra, men e kan ga ganska så villt till der! Tå va no gymnasie longnan
                          O_O Que?!?!
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Ursprungligen postat av Miliimli
                            Förkortar orden? Dialektorden?
                            De förkortar så mycket att saker blir oläsliga. Närpes - Pargas 1-0!
                            Näij, itt väijt ja nu he? Jo Närpes hyögstadie va no bra, men e kan ga ganska så villt till der! Tå va no gymnasie longnan
                            Så är det väl med de flesta? Gymnasiet är frivilligt och motiverar eleverna oftast bättre. Sedan har ny en galet bra skolsystem.
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              Ursprungligen postat av Nubi
                              O_O Que?!?!
                              Stackars Nubi som inte förstod detta!
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • Miliimli
                                • March 2010
                                • 2457

                                Översättning till de som inte är lika duktiga som Hannesc (FORTFARANDE väldigt impad!!! )

                                "Nej, inte vet jag nu det. Jo Närpes Högstadie var nog bra, men det kan gå ganska vilt till där! Då var nog gymnasiet lugnare "

                                Känns helt konstigt och stelt att översätta rakt av sådär men..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...