*hhihihihi* Dåliga ursäkter,
Nytt hem till malawi-250L
Kollaps
X
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
Fiskbloggen -
äh! jävla plastaskit:P
har iaf beställt glas idag till stag o "lister" o täckglas.
får dom imon o hoppas då på att silikona dit det.
jag har tankebry angående bänk.
tänkte först en bänk av trä
Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.
som isåfall skulle kapas till mått efter karet med 8 st sånna här ben:
Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.
men jag känner att den kanske blir för "top-heavy" o vinglig? orkar mig inte på ett avancerat bänkbygge då jag inte har tid/pengar/plats att bygga nått advanced.
nån som har någon ide? vill mest att den ska gå att bygga ihop en vardakväll typ:PProjekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
äh! jävla plastaskit:P
har iaf beställt glas idag till stag o "lister" o täckglas.
får dom imon o hoppas då på att silikona dit det.
jag har tankebry angående bänk.
tänkte först en bänk av trä
som isåfall skulle kapas till mått efter karet med 8 st sånna här ben:
men jag känner att den kanske blir för "top-heavy" o vinglig? orkar mig inte på ett avancerat bänkbygge då jag inte har tid/pengar/plats att bygga nått advanced.
nån som har någon ide? vill mest att den ska gå att bygga ihop en vardakväll typ:P
Kolla vad lösvirke skulle kosta, dom måttsågar åt dej på dom mesta ställen i stan
jag har själv byggt ett antal såna här "se bild" och det är hur enkelt som helst att skruva ihop hemma sen.... alltså vad du behöver i virkesväg är
1tum2 till ramarna under toppskivan och ben stöd
2tum2 alt, 2tum3 till ben
sen om du inte vill köpa dyr bänk skiva, kan du ta plankor typ 22*100 eller nåt liknande
och lägga ihop till toppskiva.. det är mitt förslag (Den bänken kan tu parkera bilen på)Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/Kommentar
-
tack gonzo. det få bog bli nått sånt. har du nått namn på en bra brädgård typ? där man kan köpa virket?
skriva ihop med trälim o skruv bara då antar jag. kanske några vinkeljärn till benen?Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
o nu är ju jag inte så hemma på tum-måtten. vad är det för mått i cm? :P 2tum3= 45x70 kanske?Projekt:
Kommentar
-
k-ruta brukar jag handla på, bra priser och god kvalitet
ja 2tum3 är = 45*70
ja skruv och lim
som sagt busenkeltHa De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/Kommentar
-
Fick hem glas idag. men det var inte jag som hämta dom hos glasmästaren o när jag packar upp (för typ 1 timme sen) så fattas ju mitt 4 cm breda stag i mitten. i stället har jag fått 4 st "lister" som skall sitta på kortsidorna. behöver ju bara två.
blev fan sur för jag har jävligt svårt att ta mig till glasmästaren då de stänger 17 o jag jobar ju i nässjö o är sällan hemma före halv 6 på kvällen. jävligt typiskt. ska ringa dom imon o skälla.
limmade iaf dit "stöden" för staget i mitten.Projekt:
Kommentar
-
tack vickson! jo det blir för dyert att köpa en bänk! vill ha en bänk som har samma mått som karet nämligen. svårt att hitta har jag märkt.
mjaaoo...detta är dock första gången jag får problem med dom. har funkat utmärkt alla nadra gånger jag varit där :P
men du har säkerligen en poängProjekt:
Kommentar
-
Fick hem glas idag. men det var inte jag som hämta dom hos glasmästaren o när jag packar upp (för typ 1 timme sen) så fattas ju mitt 4 cm breda stag i mitten. i stället har jag fått 4 st "lister" som skall sitta på kortsidorna. behöver ju bara två.
blev fan sur för jag har jävligt svårt att ta mig till glasmästaren då de stänger 17 o jag jobar ju i nässjö o är sällan hemma före halv 6 på kvällen. jävligt typiskt. ska ringa dom imon o skälla.
limmade iaf dit "stöden" för staget i mitten.Viva Leo BuscagliaKommentar
-
biten är faktiskt 40x15x6mm så den är ju enligt dina spec fast jag håller med. ser lite fjuttigt ut. såg bättre ut i huvvet när jag mätte.
vill inte ha nått som stör sikten i akvariet. vill helst inte ha nått stag alls men då riskerar det ju att bukta så det fick bli ett stag.Projekt:
Kommentar
-
jo men jag vill inte ha lister längs med hela front o bak. valde mellan sarg eller stag o det blev stag.
biten är faktiskt 40x15x6mm så den är ju enligt dina spec fast jag håller med. ser lite fjuttigt ut. såg bättre ut i huvvet när jag mätte.
vill inte ha nått som stör sikten i akvariet. vill helst inte ha nått stag alls men då riskerar det ju att bukta så det fick bli ett stag.Viva Leo BuscagliaKommentar
-
ser bra ut hannes silikon håller mer än vad man tror....Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/Kommentar
-
jag säger dock inte att jag har rätt på nått sätt men jag har ett 120 L akvarium med exakt samma konfiguration, fast då är staget bara 3 cm brett.o där funkar det iaf.Projekt:
Kommentar
-
Projekt:
Kommentar
Kommentar