Nytt hem till malawi-250L
Kollaps
X
-
jo jag hittar säkert nått. tex kapade jag till trallgolv till mina balkong igår. men den absoluta anledningen till att jag köpte tex fogsvansen var för att kunna kapa bakgrunden.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
Nice Hannes! Ser riktigt niiice utLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
tackar!Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
jobbar inte du?? _:PLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
jo. fasen gör du då?Projekt:
Kommentar
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
----> Den enda som inte jobbar, alls <----
Lova mig bilder när du kommer hem.180l Sällskap:
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
60l Asien:
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663Kommentar
-
hmm .ledsen darki. ska inte hem idag. bror tar studenten imon så det blir hem till föräldrarna direkt efter jobbet.
bygget fortsätter kanske söndag men absolut i början av nästa vecka iafProjekt:
Kommentar
-
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
ha! fasen jag har en två på 60m2 med snart 6 akvarium,. haha! du har la för fasen en villa kompis! utrymme är inte ditt problem tror jag :P haha.
sjuka är att jag har verkligen köpt en hel del verktyg enbart för detta projektet. fogsvans,skruvdragare,silikon,silikonspruta,klämor ,tvingar osv..haha...känns helt naturligt att köpa dom men sen när man tänker efter så; " vad fasen ska jag med en fogsvans till i min lgh sen??" haha
Hah! Aint no villa här inte - jag bor i en hyresrätt. En etta på andra våningen och tre akvarium på plats. *Flin* Inte riktigt i din klass, men vi jobbar oss liksom uppåt allteftersom.... och det känns BRA att veta att inte alla sitter med klämmor, skruvdragare (riktiga tjejer kör med handskruvande! XD ) och diverse i bakfickan.
Fogsvansen är dock ett måste! Hur har du kunnat klara dig utan?
Agreear med resten dock - mer och fler bilder så snart det blir en minut över!"They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
~25l vattenKommentar
-
nu har det hänt lite iaf
kapade till bakgrunden. vilket jävla hästgöra!! o jag sågade sönder soffbordet med. tyypsikt. eftersom den är i två delar så var det skitsvårt att få det att passa bra. o jag tycker inte jag är riktigt klar än. men det är svårt att såga 1 millimeter i en bangrund sådär. ska köpa en rasp tänkte jag.
men anyhow. blev ganska bra iaf. sen är frågan hur jag ska göra med skarven. ska ju silikona ihop där men frågan är om man ska göra det innan eller efter jag satt in den i karet. får nog bli efteråt, men ändå svårt att få det bra tror jag.. men det märker vi.
sen!! sen var det dags för testfyllning! se om min silikonering håller tätt!
löddret kommer från alla fogar som jag silikonat o användt diskmedel för att få till snygga fogar. har inte tvättat karet än o detta är ju bara ett tät-test så.
men det håller tätt!! bra jobbat hannes! tack hannes!
vågade inte fylla mer då sidorna började bukta utåt. märket jag när staget inte passade så perfekt som innan. men det räcker tror jag.
nu har det stått ett par timmar med vatten i o inga som helst läckor!Projekt:
Kommentar
-
Jäklar vilken snygg bakgrund hannes kommer bli hur snyggt som helst ju nu gick man och blev lite avis fan!!!!!
nähä ner till jobbet och hämta glas NU!!!! jah tror jag ska bygga mej en kub På en kubik eller mer, nu blev jag sugen....Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/Kommentar
-
nu har det hänt lite iaf
kapade till bakgrunden. vilket jävla hästgöra!! o jag sågade sönder soffbordet med. tyypsikt. eftersom den är i två delar så var det skitsvårt att få det att passa bra. o jag tycker inte jag är riktigt klar än. men det är svårt att såga 1 millimeter i en bangrund sådär. ska köpa en rasp tänkte jag.
men anyhow. blev ganska bra iaf. sen är frågan hur jag ska göra med skarven. ska ju silikona ihop där men frågan är om man ska göra det innan eller efter jag satt in den i karet. får nog bli efteråt, men ändå svårt att få det bra tror jag.. men det märker vi.
sen!! sen var det dags för testfyllning! se om min silikonering håller tätt!
löddret kommer från alla fogar som jag silikonat o användt diskmedel för att få till snygga fogar. har inte tvättat karet än o detta är ju bara ett tät-test så.
men det håller tätt!! bra jobbat hannes! tack hannes!
vågade inte fylla mer då sidorna började bukta utåt. märket jag när staget inte passade så perfekt som innan. men det räcker tror jag.
nu har det stått ett par timmar med vatten i o inga som helst läckor!
Men oj, kan det bukta så mycket? Hade jag aldrig trott.
Ta med en skiva åt mig.180l Sällskap:
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
60l Asien:
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663Kommentar
Kommentar