Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cavelzini
    • October 2009
    • 318

    Ursprungligen postat av hannesc
    ha! fasen jag har en två på 60m2 med snart 6 akvarium,. haha! du har la för fasen en villa kompis! utrymme är inte ditt problem tror jag :P haha.

    sjuka är att jag har verkligen köpt en hel del verktyg enbart för detta projektet. fogsvans,skruvdragare,silikon,silikonspruta,klämor ,tvingar osv..haha...känns helt naturligt att köpa dom men sen när man tänker efter så; " vad fasen ska jag med en fogsvans till i min lgh sen??" haha
    haha! verktyg kan alltid va bra att ha...fogsvans funkar alldeles utmärkt till att dela på kokosnötter med märkte jag häromdan

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      jo jag hittar säkert nått. tex kapade jag till trallgolv till mina balkong igår. men den absoluta anledningen till att jag köpte tex fogsvansen var för att kunna kapa bakgrunden.

      Kommentar

      • Nubi
        • March 2009
        • 9026

        Nice Hannes! Ser riktigt niiice ut
        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
        Fiskbloggen

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          tackar!

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            jobbar inte du?? _:P
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              jo. fasen gör du då?

              Kommentar

              • Nubi
                • March 2009
                • 9026

                Ursprungligen postat av hannesc
                jo. fasen gör du då?
                Säkert på att du inte rensar rabatterna *retas*
                Jag jobbar ja med. Slutar 13. Har gjort allt som ska göras + lite till. Tänk vad mkt man hinner på 6 timmar
                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                Fiskbloggen

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  ----> Den enda som inte jobbar, alls <----
                  Lova mig bilder när du kommer hem.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    hmm .ledsen darki. ska inte hem idag. bror tar studenten imon så det blir hem till föräldrarna direkt efter jobbet.

                    bygget fortsätter kanske söndag men absolut i början av nästa vecka iaf

                    Kommentar

                    • Föllförfisk
                      • April 2010
                      • 620

                      Jaha, då blir det till att vääänta på uppdatering då.. *hoppar otåligt jämfota*

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Ursprungligen postat av Föllförfisk
                        Jaha, då blir det till att vääänta på uppdatering då.. *hoppar otåligt jämfota*
                        *hoppar jämsmed*
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Pickles
                          • October 2009
                          • 1155

                          Ursprungligen postat av hannesc
                          ha! fasen jag har en två på 60m2 med snart 6 akvarium,. haha! du har la för fasen en villa kompis! utrymme är inte ditt problem tror jag :P haha.

                          sjuka är att jag har verkligen köpt en hel del verktyg enbart för detta projektet. fogsvans,skruvdragare,silikon,silikonspruta,klämor ,tvingar osv..haha...känns helt naturligt att köpa dom men sen när man tänker efter så; " vad fasen ska jag med en fogsvans till i min lgh sen??" haha

                          Hah! Aint no villa här inte - jag bor i en hyresrätt. En etta på andra våningen och tre akvarium på plats. *Flin* Inte riktigt i din klass, men vi jobbar oss liksom uppåt allteftersom.... och det känns BRA att veta att inte alla sitter med klämmor, skruvdragare (riktiga tjejer kör med handskruvande! XD ) och diverse i bakfickan.
                          Fogsvansen är dock ett måste! Hur har du kunnat klara dig utan?


                          Agreear med resten dock - mer och fler bilder så snart det blir en minut över!
                          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
                          ~25l vatten

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            nu har det hänt lite iaf

                            kapade till bakgrunden. vilket jävla hästgöra!! o jag sågade sönder soffbordet med. tyypsikt. eftersom den är i två delar så var det skitsvårt att få det att passa bra. o jag tycker inte jag är riktigt klar än. men det är svårt att såga 1 millimeter i en bangrund sådär. ska köpa en rasp tänkte jag.

                            men anyhow. blev ganska bra iaf. sen är frågan hur jag ska göra med skarven. ska ju silikona ihop där men frågan är om man ska göra det innan eller efter jag satt in den i karet. får nog bli efteråt, men ändå svårt att få det bra tror jag.. men det märker vi.

                            sen!! sen var det dags för testfyllning! se om min silikonering håller tätt!
                            löddret kommer från alla fogar som jag silikonat o användt diskmedel för att få till snygga fogar. har inte tvättat karet än o detta är ju bara ett tät-test så.

                            men det håller tätt!! bra jobbat hannes! tack hannes!

                            vågade inte fylla mer då sidorna började bukta utåt. märket jag när staget inte passade så perfekt som innan. men det räcker tror jag.
                            nu har det stått ett par timmar med vatten i o inga som helst läckor!
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              Jäklar vilken snygg bakgrund hannes kommer bli hur snyggt som helst ju nu gick man och blev lite avis fan!!!!!
                              nähä ner till jobbet och hämta glas NU!!!! jah tror jag ska bygga mej en kub På en kubik eller mer, nu blev jag sugen....
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Ursprungligen postat av hannesc
                                nu har det hänt lite iaf

                                kapade till bakgrunden. vilket jävla hästgöra!! o jag sågade sönder soffbordet med. tyypsikt. eftersom den är i två delar så var det skitsvårt att få det att passa bra. o jag tycker inte jag är riktigt klar än. men det är svårt att såga 1 millimeter i en bangrund sådär. ska köpa en rasp tänkte jag.

                                men anyhow. blev ganska bra iaf. sen är frågan hur jag ska göra med skarven. ska ju silikona ihop där men frågan är om man ska göra det innan eller efter jag satt in den i karet. får nog bli efteråt, men ändå svårt att få det bra tror jag.. men det märker vi.

                                sen!! sen var det dags för testfyllning! se om min silikonering håller tätt!
                                löddret kommer från alla fogar som jag silikonat o användt diskmedel för att få till snygga fogar. har inte tvättat karet än o detta är ju bara ett tät-test så.

                                men det håller tätt!! bra jobbat hannes! tack hannes!

                                vågade inte fylla mer då sidorna började bukta utåt. märket jag när staget inte passade så perfekt som innan. men det räcker tror jag.
                                nu har det stått ett par timmar med vatten i o inga som helst läckor!
                                Du är allt grymt skicklig du hannesc!
                                Men oj, kan det bukta så mycket? Hade jag aldrig trott.
                                Ursprungligen postat av gonzo44
                                Jäklar vilken snygg bakgrund hannes kommer bli hur snyggt som helst ju nu gick man och blev lite avis fan!!!!!
                                nähä ner till jobbet och hämta glas NU!!!! jah tror jag ska bygga mej en kub På en kubik eller mer, nu blev jag sugen....
                                Ta med en skiva åt mig.
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...