Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • VisualDarkness
    svarade
    Den här visade mycket av landskapet! Kanske slänga i ett skepp? (du förstår om du ser klippet )

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Lite inspiration?


    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Det ska gå bra men jag skulle sätta något i stil med sliimline för att skydda sidorna. Jag vet inte om det behövs men känns läskigt at rada annars.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    men vad tror du om sten runt om sidorna o sen öppet i mitten? typ?

    edit: såg ditt inlägg nu. jaa precis så typ. ja det är ju om man vågar det förståss.. hmm.. får pilla lite med det imon

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Om du vågar dig på att bygga upp stenrös upp mot vattenytan i båda bakre hörnen kan det bli riktigt häftigt!


    Ursprungligen postat av hannesc
    jamen hörrö! kan ju inte fylla upp karet nu när det är limmat.- då kommer det ju pajja igen. limmet måste ju torka jue!
    Scape-tips bara.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    jamen hörrö! kan ju inte fylla upp karet nu när det är limmat.- då kommer det ju pajja igen. limmet måste ju torka jue!

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Jag saknar något.....vatten!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    så. limmat staget. imon blir det "omstart" typ. ny scape i karet. ideeer? tänkte kanske att mans skulle ha två stenhögar på sidorna o öppet i mitten. typ tvärt emot innan. vad tror ni om det?
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ja eftersom mitt stag lossande så har jag fått köra karet med 2/3 vatten.

    men idag skulle det lagas.
    tömde ett 170L som jag haft som yngelkar. (yngelna har nu blivit fiskar som bor på DM.)
    tömde det o sen så pumpade jag över vatten till det som får vara tillfälligt boende åt fiskarna.

    upptäckte att man har en jäkla massa sten i karet. ser mindre ut i karet än vad det verkligen är!

    när 250l var mer eller mindre tömt så var det dags att skära loss staget ( från den sidan det satt fast asså) o sen bort med alla silikon från staget och "konsollerna"

    kapade till glasbitar för att limma dit på de befintliga "konsollerna" för att göra de större. mer fästyta för staget. så just nu ser det ut så här:
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Go go go go!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    okej då kör vi.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    haha!! fan du får mig ju att känna mig som ett avelsprogram av martin timell och per moberg typ. jag gillar !

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Andra hade panikat, men inte händige Hannes! Med en silikontub och maskeringstejp i vardera hand, samt ett gäng glasbitar mellan tänderna fixar han biffen med ögonen täckta. En sann legend...

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    okej. lite bakslag.

    staget har lossnat. fastytan var för liten. vet att folk varnade mig innan. o nu får jag väl skörda det då.

    iaf. just nu går karet med 2/3 vatten.

    planen är så här.

    ut med fisken i ett annat kar så länge. tömma karet så att rutorna hamnar i rätt läge. limma dit en glasbit till på den befintliga "konsol-biten" o sen limma dit staget.

    bilder.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ja visst har algerna blivit skitnygga? tack VD

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...