Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    ärligt talat vet jag faktiskt inte :S jag har typ bara lärt mig att de vill ha det. kan vara för att de är rätt aktiva fiskar som lever med rätt mycket fisk runt om dig. asså "trångt" typ. o har man det strömt i karet så blir de aktivare o det är ju trevligt att titta på. men ärligt talat vet jag inte varför egentligen.

    mathias teori är rätt intressant dock.

    sjön är ju rätt stor med. det är ju en av världens största. så den är kanske inte så lugn som lilla insjön i skogen liksom. så det kan nog finna strömmar där med kan jag tänka

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    men in that case, vore inte en vågmaskin mer optimalt? plus ett starkt flöde kanske?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    De bor ju ofta där vattnet bryter mot klippor och så, det är min analys. Det är syrehalten i vattnet man vill åt

    Rätt teori Hannes?

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    du farbror hannesc, inatt när ja låg å inte kunde sova så fundera ja på de här me Malawi.
    dom vill ju ha väldigt strömt i akvariet som jag uppfattat det, men de ja funderar på är om det är strömt i malawi sjön? de är ju en sjö liksom, brukar ju sällan vara några kraftiga strömmar i dom. ja kan tänka mig att det kanske blåser mycket och blir vågigt å så, men strömt?

    hur ligger de till me de? har du nån aning?

    varifrån kommer de faktum att malawi vill ha strömt i akvariet?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Hvidioten
    Ser väldigt fint ut!
    tack
    Ursprungligen postat av fergu65
    var bara tvungen o komentera din pilaster hylla har själv en sådan från källemo..o karet ser ju kanon ut de med mycket snyggt fina fiskar ,o jag går i väntans tider på mitt 160-60-60 kar från malmö .Min mening var o ha tanganyika i det men ska börja med någe lättare först så då blir ju inte valet svårt malawi ,kanske lägger upp de som projekt här senare ska göra bakgrund o allt själv möbel fixa bakrutan ,,,,Fick många ideer från ditt bygge,,
    ah du såg den hyllan present från mor o far. mor har jobbat mycket på källemo så man har ju varit där ett par ggr :P
    tycker verklgien du ska lägga upp det som en projtråd! utan tvekan

    Ursprungligen postat av Luddson
    Riktigt snyggt!
    Tycker bakgrunden är så sjukt nice, ser verklig ut!
    tack. aa jag är nöjd med den bakgrunden. nån made-in-china grej i glasfiber men fasen så bra den blivit nu med lite alger på.

    Lämna en kommentar:


  • Luddson
    svarade
    Riktigt snyggt!
    Tycker bakgrunden är så sjukt nice, ser verklig ut!

    Lämna en kommentar:


  • fergu65
    svarade
    Nice

    var bara tvungen o komentera din pilaster hylla har själv en sådan från källemo..o karet ser ju kanon ut de med mycket snyggt fina fiskar ,o jag går i väntans tider på mitt 160-60-60 kar från malmö .Min mening var o ha tanganyika i det men ska börja med någe lättare först så då blir ju inte valet svårt malawi ,kanske lägger upp de som projekt här senare ska göra bakgrund o allt själv möbel fixa bakrutan ,,,,Fick många ideer från ditt bygge,,
    Senast redigerad av fergu65; 03 November 2011, 21:46.

    Lämna en kommentar:


  • Hvidioten
    svarade
    Ser väldigt fint ut!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Bara en bild

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Kapten Zoom
    svarade
    Ursprungligen postat av Kensa
    kan ibland inte låta bli att leka med ord.

    exempel:

    Diskmedel = Yes

    Marskopia = Japp

    osv

    osv




    behöver jag nämna att en till mig närstående kvinna är ibland ganska trött på mig....... ?




    .
    Jag har en kompis som är grym på såna där ordlekar. Vi brukar bedöma dom efter hur många mil långsökta de är.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Ursprungligen postat av Kensa

    behöver jag nämna att en till mig närstående kvinna är ibland ganska trött på mig....... ?




    .
    nej

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Att leka med ord sådär är verkligen norskt lugnt!

    heheheeeeee....

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Kensa
    kan ibland inte låta bli att leka med ord.
    exempel:
    Diskmedel = Yes
    Marskopia = Japp
    osv
    osv
    behöver jag nämna att en till mig närstående kvinna är ibland ganska trött på mig....... ?

    Att leka med ord sådär är verkligen norskt lugnt!

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    kan ibland inte låta bli att leka med ord.

    exempel:

    Diskmedel = Yes

    Marskopia = Japp

    osv

    osv




    behöver jag nämna att en till mig närstående kvinna är ibland ganska trött på mig....... ?




    .

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    aaaaah.....nuuuu är jag med. haha...jag gillar.

    Lämna en kommentar:


  • Kapten Zoom
    svarade
    Haha, hyfsat långsökt! Men ganska sköj.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...