Nytt hem till malawi-250L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Luddson
    svarade
    Imponerande hannesc, väldigt snyggt kar!

    Hade själv tänkt att börja med Malawi.
    Men är ganska ny inom akvarievärlden så skulle vilja ha väldigt lättskötta malawis, har du några tips på vilka?
    Jag undrar även hur många man bör ha i ett 90 liters akvarium samt hur gör du för att undvika alger osv?

    Lämna en kommentar:


  • Vanish
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    ne räkna inte med det i det vanliga ljuset. fiskar/växter/alger störs inte av det. det är ju bara moodlight och inte huvudlyset så att säga.
    Perfekt, va det jag hoppades på Här ska minsann imponeras! :P

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ne räkna inte med det i det vanliga ljuset. fiskar/växter/alger störs inte av det. det är ju bara moodlight och inte huvudlyset så att säga.

    Lämna en kommentar:


  • Vanish
    svarade
    Haha ja, det vanliga går såklart på timer! Hade heller aldrig orkat. Hade inte funkat heller för den delen då jag jobbar skift. Men tänkte på att ha timer för vanliga ljuset samt ha timer på moon-light. Så att det är igång några timmar varje dag.

    Men om man har såna cleas ohlson dioder, är det samma som att ha det vanliga ljuset? Alltså jag tänker på om jag vill ha tänt ca 11 timmar säger vi, ska jag då räkna in diod-ljusen i dom, eller störst inte fiskarna/växterna/algerna särskilt mycket av det?

    Lämna en kommentar:


  • candra
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    ja det är kalrt du kan köra lyset med timer. alla mina kar går på timer. skulle aldrig nånsin orka gå o tända o släcka dom.
    Gud va du är slö...=))))) haha

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ja det är kalrt du kan köra lyset med timer. alla mina kar går på timer. skulle aldrig nånsin orka gå o tända o släcka dom.

    Lämna en kommentar:


  • Vanish
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    tackar

    nja det var la ungefär 250:- för en säck på 25kg eller nått. jag har ju julasbläster sand i min asien och SA-akvarium o vit är den ju inte. utan sandfärgad :P men rent biotopmässigt är julas sand nog mer korrekt faktiskt.

    jag brukar köra mitt moonlight på kvällen när man kollar film etc. inget jag kör med på natten eller så. sätter på det när jag känner för det.
    Okej, då kanske jag ska sikta på det ändå... Får se lite :P Det vita är ju grymt snyggt bara!

    Okej, funderar på om man skulle haft karet tänt i viss tid med timer och sen så övergår det till moonlight i någon timma. Hade varit lite coolt enligt mig!

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    tackar

    nja det var la ungefär 250:- för en säck på 25kg eller nått. jag har ju julasbläster sand i min asien och SA-akvarium o vit är den ju inte. utan sandfärgad :P men rent biotopmässigt är julas sand nog mer korrekt faktiskt.

    jag brukar köra mitt moonlight på kvällen när man kollar film etc. inget jag kör med på natten eller så. sätter på det när jag känner för det.

    Lämna en kommentar:


  • Vanish
    svarade
    Fasen va snyggt! Lite frågor =)

    Ciklidgruset, är det dyrt? Jag hade tänkt längre fram att köra med jula-blästersand som är ganska ljus, men den är ju inte vit!

    Sen tänkte jag på det här med moon light. Många använder ju spottar från cleas ohlson, är detta något man har igång en stund på kvällen bara eller kör man vissa nätter med det eller? Tycker det är galet snyggt och hade verkligen velat ha mörk-blått när stor del av lägenheten är nersläkt. Hade varit riktigt mycket och rogivande (och impat på flickvännen!)

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    tjena. 170L karet finns inte mer. det som är till vänster om marielle är 250L karet. fiskarna tar jag hem från DM här i jkpg ja.
    var har du sett den filmen btw? på YT eller? :P

    Lämna en kommentar:


  • Larry85
    svarade
    Grattis Hannes till det sjukt snygga Malawi-karet. Det är ju ett sådant jag försöker få sambon att gå med på att skaffa. Tyvärr inte riktigt med plats ännu :P Är det 170l det till vänster om din tv när marielle skrattar? Men som sagt, fina filmer å bra bilder. Vart köpte du dina fiskar? Är det i Jönköping eller?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    såg nu att en Perlmutt-hona har släppt sina yngel. O hittade ett simmandes bland stenarna. vilket betyder att det säkert finns fler. hoppas de kommer växa till sig. gick ju bra med mina greshaki i 170L förut så.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Metriaclima sp."zebra gold"

    OB honor till honom som du ser på filmen.

    Lämna en kommentar:


  • icehacker
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    två nya filmer.

    har ett marine blue rör längst bak nu. så om man släcker ner de tre andra får man lite månljus effekt. lite väl starktt månsljus kanske men vafan :P





    Jättefint!! =)

    Vad heter den där lite brudrandiga fisken?

    Lämna en kommentar:


  • fremar
    svarade
    Mmm snyggt kan man inte lära Malawi att simma uppåt och neråt istället så kan jag ha det i mitt 145l kar

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...