200L akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #76
    Det borde börja bli ganska fullt. Guramisarna tillsammans med algätarna lär ta endel plats som vuxna och då fylla ut lite. Du har ju lite mer fisk än jag har i 180l och mitt ser verkligen fullt ut, men då har jag inredning och växter som koncentrerar fisken.

    Namnet du tappade är Sewellia!
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Pickles
      • October 2009
      • 1155

      #77
      Det börjar Verkligen arta sig och se helmysigt ut!
      Hur går det mellan guramisarna än så länge? Är det fortfarande den blå som är king of the hill? ^^

      Ska bli grymt med ett 540!
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

      Kommentar

      • hult87
        • February 2010
        • 1287

        #78
        okej, jo det är ju klart dom blir ju lite större :P
        tack så var det ja

        Kommentar

        • hult87
          • February 2010
          • 1287

          #79
          tackar jo nu fungerar det fint, men en mosaik klarade sig inte efter en fight med den stora blå :/ jo den blå är King of the hill

          ja jag ska försöka komma igång med det nu i veckan

          Kommentar

          • Grottbert
            • November 2009
            • 340

            #80
            Angående bambu. Körde bambu tidigare men upplevde att den ruttnade bort efter ca 3månader. Utsidan blir lite svartaktigt och insidan(det mjuka i) ruttnar bort.
            Håll ett öga på dom och byt ut när dom börjar se taskiga ut så funkar bambu väldigt bra. Är så pass billiga att det kan vara utbytbar inredning+att dom är väldigt snygga i min mening.

            Kommentar

            • Pickles
              • October 2009
              • 1155

              #81
              Åh, synd på mosaiken! Du får köpa lite större, mer utfärgade exemplar för att de ska klara sig kanske?

              Jag har också haft bambu i mitt kar - har det fortfarande, fast i yngelburken. Tror att den har stått sig i ungefär ett år utan problem nu, så det kan hända att det är olika beroende på hur/var/när man köper dem.
              Bara att hålla ett öga öppet, precis som Grottbert sade!
              "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
              ~25l vatten

              Kommentar

              • hult87
                • February 2010
                • 1287

                #82
                ja lite synd om den :/ får se om jag hittar ett fint exemplar så vet man aldrig

                okej, hoppas bambun håller sig ett tag, den jag har i nu var gratis annars får jag prova nån annan

                Kommentar

                • hult87
                  • February 2010
                  • 1287

                  #83
                  lite bilder gillar andra bilden, guramin
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    #84
                    Ursprungligen postat av Pickles
                    Åh, synd på mosaiken! Du får köpa lite större, mer utfärgade exemplar för att de ska klara sig kanske?
                    Så som jag försökt göra i o m min galna mosaik.
                    Ursprungligen postat av hult87
                    lite bilder gillar andra bilden, guramin
                    HAHAHA, sicken linslus!
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • hult87
                      • February 2010
                      • 1287

                      #85
                      han ser inte klok ut på den bilden xD

                      Kommentar

                      • hult87
                        • February 2010
                        • 1287

                        #86
                        nu har jag skaffat 2st guldgurami blev stora så min stora blå inte skulle jaga ihjäl dom som med mosaiken hanen är lite större än den blå fast han var visst en mes så den stora blå är fortfarande kungen i karet
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          #87
                          Hmm, jag brukar mest följa SA kar, men har ju själv skaffat Guramis nu på senaste tiden.

                          Brukar följa annat än SA kar när det verkar vara seriöst. Du föll nog bort där när första inlägget handlade om Silverhaj, en fisk som jag har lite svårt för.

                          När jag nu läser tråden, så inser jag att den var lite med på köpet, tufft att komma in i "bäst av tio" när konkurrensen är så tuff

                          Men nu ska jag följa med och se vad som händer
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • hult87
                            • February 2010
                            • 1287

                            #88
                            okej, ja jag föredrar inte silverhaj heller.

                            jag gillar guramis, dom är så inviduella och får så fina färger när dom får gå i ett kar med mycket växter och så

                            nästa steg i detta karet är att byta ut EC emot mäsk det blir nog gjort närmaste dagarna, lite svårt att göra så mkt just nu, borrade mig rakt igenom fingret i måndags, inte så smidigt gjort

                            roligt när folk följer ens projekt, man blir mer triggad att uppdatera då

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              #89
                              Jag vet inte hur mycket du har kolla på andra trådar? Men här kommer orsaken till att jag föll för Guramis igen. Igen beroende på att jag hade en Guramis period på åttitalet.



                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Moving Waves
                                • August 2010
                                • 1403

                                #90
                                Kul med asientema! En vacker dag ska jag nog själv göra något liknande.
                                En tanke bara. Bambun, tror du inte det vore snyggare med längre stänger som går ända upp över ytan? Tycker det känns väldigt avsnoppat nu, särskilt med tanke på att de står i det glesare partiet. Med längre stänger blir det dessutom en perfekt förankringsplats för flytväxter, så att du även kan ha såna där det är mer strömt menar jag.
                                - - -
                                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                                Kommentar

                                Arbetssätt...