200L akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    goby. jäkligt najsiga fiskar. jag har själv emipre goby

    Kommentar

    • hult87
      • February 2010
      • 1287

      dom såg ju ut att kunna passa in fint

      updatering
      har idag fiskat upp sa fiskarna som har huserat i detta kar sedan mitt 540L läckte, snabba små rackare
      nya tillskott är 4st dvärggurami, 2st blå och 2st gul-oranga, bilder kommer i dagarna
      fyllde även på med 6st fembandsbarber så går totalt 9st nu, funderar på att ha ett stim på ca 20st, tror ni om det?

      Kommentar

      • hult87
        • February 2010
        • 1287

        Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0603.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,4 KB
ID: 2135182Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0606.jpg
Visningar: 1
Storlek: 125,7 KB
ID: 2135183Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0607.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,0 KB
ID: 2135184Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0615.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,7 KB
ID: 2135185Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0617.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,7 KB
ID: 2135186Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0619.jpg
Visningar: 1
Storlek: 126,6 KB
ID: 2135187Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0666.jpg
Visningar: 1
Storlek: 65,6 KB
ID: 2135188Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0673.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,9 KB
ID: 2135189Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0674.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,5 KB
ID: 2135190Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0675.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,0 KB
ID: 2135191Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0679.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,4 KB
ID: 2135192Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0681.jpg
Visningar: 1
Storlek: 171,5 KB
ID: 2135193Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0685.jpg
Visningar: 1
Storlek: 159,3 KB
ID: 2135194

        här kommer lite bilder på karet, blev lite nya växter idag, nålgräset ifram och vallisen höger bak
        många bilder= mycket respons? förslag på vad jag kan göra med karet? ändringar? fiskar?

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Tre saker jag skulle ha göra

          1. Skaffa en rot i lagom längd och tjocklek och ställ den i vänstra inre hörnet, med ett lagom utrymme mellan roten och glaset. Då trollar du bort hörnet och får en liten undanskymd plats som malarna kommer att gilla.

          2. Ta bort den fyrkantiga stenen i mitten, den drar till sig alla blickar.

          3. Skaffa dig en rot med hyfsad storlek i "botten", för att ersätta den fyrkatiga stenen. Men se till att den har en ganska tunn utlöpare som strävar åt höger och når nästan upp till vattenytan. Då får du ett blickfång i mitten men drar sedan blicken in i karet längs med roten som sedan slutar i bakre högra hörnet.

          På detta sätt trollar du bort vänster hörnet och får ett djup i karet, de mindre stenarna du har till höger kommer att hjälpa till att få ett djup med roten som drar in i höger hörnet.

          När du är och letar dessa särskilda rötter, kolla längst ned i rot lådorna efter "skräpet" som brukar ligga där. Dessa små rotbitar kan göra underverk för att få en känsla av djup i karet, om man lägger dem halvt begravda ganska lång fram.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • hult87
            • February 2010
            • 1287

            tack för den responsen, grymt bra ideer! skaffade några rötter idag, ska se om jag kan få till det med dom, en av dom är ganska spretig, annars har jag en riktigt stor som jag hade i mitt 540L som gick sönder, tror du om att ersätta de lite mindre till vänster med den? ska ta lite bilder imorgon.
            de små stenen är väldigt uppskattade av mina kuhlliålar.

            trodde faktiskt inte du skulle kolla detta projektet igen med tanke på att jag inte uppdaterat sedan i höstas, akvariegnistan slocknade när mitt 540L gick åt skogen och var tvungen att slänga i massa SA fiskar i detta, men var roligt att du kollade in

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Hmm, jag brukar bevaka de som har hjärtat på rätt ställe och är seriösa
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • hult87
                • February 2010
                • 1287

                Ursprungligen postat av c90368
                Hmm, jag brukar bevaka de som har hjärtat på rätt ställe och är seriösa
                tar det som en komplimang nu är akvarieglöden igång igen iaf ska starta ett 180L men btn amazonas bakgrund i snart också

                Kommentar

                • hult87
                  • February 2010
                  • 1287

                  hann inte fixa nått i karet idag men hoppas hinna med lite modifieringar imorgon, kommer bilder på resultatet

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    Hejsan, mysigt kar men där är något som stör mig eller fattas men jag kan inte sätta fingret på det, kanske det kommer senare
                    Hoppas du får lite sewellia yngel det ser ut som du har en hona och en hane
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      Kom på vad som störde mig det är det vänstra hörnet precis som ovanstående sagt, hoppas du hittade någon rot som passar dit
                      Annars gillar jag ditt kar.
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • hult87
                        • February 2010
                        • 1287

                        Tack:-D Okej ja igår kväll slängde jag ur skiferplattan i mitten och de röda lavastenarna, och fått i ett par nya rötter :-) en lite större i vänstra hörnet och en i mitten som sträcker sig bak åt höger, som jag fick som förslag på :-D slänger upp lite bilder ikväll när jag sitter vid datorn :-)

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          Ska bli spännande att se
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • hult87
                            • February 2010
                            • 1287

                            nu kommer lite bilder på remaken tycker det saknas lite mossa eller nått åt det hållet på rötterna vad tycker ni? ideer är alltid välkomna
                            Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0910.jpg
Visningar: 1
Storlek: 152,4 KB
ID: 2135273Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0922.jpg
Visningar: 1
Storlek: 128,1 KB
ID: 2135274Klicka på bilden för större version

Namn: SAM_0937.jpg
Visningar: 1
Storlek: 154,5 KB
ID: 2135275

                            Kommentar

                            • hult87
                              • February 2010
                              • 1287

                              kan ni se alla bilder? ser bara tre, ska vara 6st

                              Kommentar

                              • solis
                                • July 2008
                                • 5064

                                Nope bara 3 bilder och det står att det bara finns 3 bilder med även fast man ser att det står bifogad fil.
                                Karet ser mysigt ut men lite svårt att se helheten från sidan, kanske det var något annat kort som var bättre bland dom som försvann
                                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...