Electric Blue Jack Dempsey i 600-liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #46
    Du vet precis hur det funkar Mats, lika sportintresserad som mig tror jag....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Banderad
      • January 2006
      • 358

      #47
      Ursprungligen postat av MaxB
      Bra spelläsning där! När Ansjo lägger en hårt skruvad tackling - får man likt Honken rädda en riktig nätrullare, och borsta undan käglan, som Stenmark gjorde i Gocart-VM!

      Hehe, kunde inte låta bli... Snygga fiskar förresten, håller på att bli neddragen i CA-träsket själv för tillfället... Står en 540-balja och bubblar här som ska befiskas i vår. Kan även bli något/ett par kar till med CA senare i vår. För tillfället går det dock bara ett gäng eliotti i ett 222-liters (samt en kull ungfiskar från dem som också har börjat leka nu).

      /Jocke

      Kommentar

      • primox88
        • August 2009
        • 75

        #48
        Dom där fiskarna var ju riktigt riktigt fina! Har vanliga JD och dom är inte i närheten så vackra. Vart fick du tag på dom där? vad är priset? Skulle gärna vilja ha ett gäng sånadära.

        Kommentar

        • Banderad
          • January 2006
          • 358

          #49
          Ursprungligen postat av primox88
          Dom där fiskarna var ju riktigt riktigt fina! Har vanliga JD och dom är inte i närheten så vackra. Vart fick du tag på dom där? vad är priset? Skulle gärna vilja ha ett gäng sånadära.

          Det verkar som om priset varierar ganska mycket. De verkar dock vara rejält dyra överallt. Var nere i den lokala zoohandeln (typ någon Djurmagazinet-arken-whatever variant). De hade några exemplar och om jag nu inte minns fel gick de på runt 550:-/st eller 1000 för två. Till saken hör du att de inte kan ha varit större än 4 cm. Kilopriset är inte att leka med där....

          /Jocke

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #50
            Ursprungligen postat av primox88
            Dom där fiskarna var ju riktigt riktigt fina! Har vanliga JD och dom är inte i närheten så vackra. Vart fick du tag på dom där? vad är priset? Skulle gärna vilja ha ett gäng sånadära.
            Ursprungligen postat av Banderad
            Det verkar som om priset varierar ganska mycket. De verkar dock vara rejält dyra överallt. Var nere i den lokala zoohandeln (typ någon Djurmagazinet-arken-whatever variant). De hade några exemplar och om jag nu inte minns fel gick de på runt 550:-/st eller 1000 för två. Till saken hör du att de inte kan ha varit större än 4 cm. Kilopriset är inte att leka med där....

            /Jocke

            Jag beställde hem till zoo-shopen och betalade väl ungefär en 600:- styck för dom.

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              #51
              och vilken gitarr har du sålt för att få ihop till dom??:P

              Snygga är dom!
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • primox88
                • August 2009
                • 75

                #52
                Ursprungligen postat av Banderad
                Det verkar som om priset varierar ganska mycket. De verkar dock vara rejält dyra överallt. Var nere i den lokala zoohandeln (typ någon Djurmagazinet-arken-whatever variant). De hade några exemplar och om jag nu inte minns fel gick de på runt 550:-/st eller 1000 för två. Till saken hör du att de inte kan ha varit större än 4 cm. Kilopriset är inte att leka med där....

                /Jocke
                oooh, det var ju inte allt för billigt.Och jag som tycker att tropheus mooriin kostar en förmögenhet. Men är ju klart att man ska köpa den fisken man tycker om, om man har utrymmet för dom.

                Men Max, får du nå yngel av dom på senare tid så äre bara å skicka ett pm om du vill bli av med dom!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #53
                  Ursprungligen postat av primox88
                  oooh, det var ju inte allt för billigt.Och jag som tycker att tropheus mooriin kostar en förmögenhet. Men är ju klart att man ska köpa den fisken man tycker om, om man har utrymmet för dom.

                  Men Max, får du nå yngel av dom på senare tid så äre bara å skicka ett pm om du vill bli av med dom!

                  Sure thing!


                  Här är en liten snutt på de matglada grisarna!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #54
                    Man kan inte klaga på att de är magra iaf!
                    Var det blå Kulfisk de hette eller...?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #55
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Man kan inte klaga på att de är magra iaf!
                      Var det blå Kulfisk de hette eller...?
                      Haha Ja, man skulle kunna tro det! De äter ju oavbrutet... här är dom så tjocka för att de ätit algtabletter och råriven torsk.
                      Det var två stycken som korvade sig för varandra på ett fint sätt - och jag tänkte filma detta, men som vanligt när man riggat kameran så lägger de av... men de är söta ändå!

                      Kommentar

                      • Banderad
                        • January 2006
                        • 358

                        #56
                        Ursprungligen postat av primox88
                        oooh, det var ju inte allt för billigt.Och jag som tycker att tropheus mooriin kostar en förmögenhet. Men är ju klart att man ska köpa den fisken man tycker om, om man har utrymmet för dom.

                        Men Max, får du nå yngel av dom på senare tid så äre bara å skicka ett pm om du vill bli av med dom!

                        Fast slutsumman blir betydligt billigare för JD i alla fall med tanke på antalet troffar man normalt har i en burk, i förhållandet till antalet JD på samma yta....

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • drd
                          • March 2004
                          • 5586

                          #57
                          Kostar dom verkligen så förbenat mycket som 600:- st ??
                          Var det dessutom inpris hos butiken ?
                          Minns ett besök på leasing i stockholm för 2 år sen och jag såg såna där och dom tog 195:- st vet ja då.
                          ________________________________________________

                          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #58
                            Ursprungligen postat av drd
                            Kostar dom verkligen så förbenat mycket som 600:- st ??
                            Var det dessutom inpris hos butiken ?
                            Minns ett besök på leasing i stockholm för 2 år sen och jag såg såna där och dom tog 195:- st vet ja då.
                            Nä, det är ju inte inpriset såklart - men man får väl förmoda att de är jädrans poppis just nu och då blir kanske priset lite högt.

                            Edit; Om man vill ha EBJD är det ju bara att gå till handlarn och be dom beställa hem och samtidigt fråga om man kan få ett skönt pris.
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 22 December 2009, 10:33.

                            Kommentar

                            • Ventilen
                              • December 2009
                              • 7

                              #59
                              Världsklass detta. . . Riktigt fina fiskar dehär!

                              Mvh/ Ola
                              Mvh/Ola

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                #60
                                Har just varit nere och matat fiskarna, tog två timmar med en "liten" sittstund framför oxå

                                Kom då att tänka på ditt torskblock och vilöksnågonting som du skrev om tidigare i tråden.

                                Kan du inte knäppa en bild på denna vitlöksnågonting och lägga upp bilden här?

                                Jag lagar mycket mat och är intresserad av det, men jag får inte fram någon bild i huvet på denna tingest

                                Tycker att det verkar intressant...
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...