Electric Blue Jack Dempsey i 600-liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Fördelen med ett träkar i den storleken är ju att karet på sätt och vis flexar lite. Eller tänker jag tokfel här? tänker att det är aningen mindre känsligt för sättningar.
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Mm.. nackdelen med stora burkar.. själv fick jag snorkla i mitt vardagsrumskar klockan 5 på morgonen pga bla pumphaveri.. jättelistigt att sätta pumpen längst in i ett 150 djupt kar med 4 rockor i.. nu hänger pumpen mitt i karet istället..

    Blir mycket ljus i ett så högt kar dock..
    Jag har inte riktigt koll på hur mycket ett träkar i den här storleken flexar, men vet att dukarna och coatingen man använder invändigt är mycket tåliga - man bygger ju båtar med dessa material.

    Jag hade först tänkt sätta ett stort bakgrundsfilter i karet, men kör troligtvis på några stöddiga Eheim 2260 ytterfilter, så kan man kolla filtermediat någon gång vartannat år utan att traska i själva karet. Skall kika på ett droppfilter som kan gå ovanpå också.

    MH-ljusramperna är redan inköpta, men jag planerar inte så mycket växter, om ens några, i karet då det blir strikt SA med stockar, pinnar och rötter och några stenbumlingar.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Boys and Girls!
      Jag flyttar över konversationen till "Stugtråden" istället. Så vill ni gagga lite mer så kolla där.

      Kommentar

      Arbetssätt...