500 SA Jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #91
    Flaggcikliderna är för jädra fina! Blir riktigt sugen på ett gäng sådana!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #92
      Ursprungligen postat av MaxB
      Flaggcikliderna är för jädra fina! Blir riktigt sugen på ett gäng sådana!
      Ja, dom är riktigt kul att ha igen.

      De verkar ha blivit lite av en dussinfisk som man köper billigt och därmed klassas som lite "ofin", vilket jag tycker är synd.

      Har i helgen plöjt en hel del tyska SA filmer, det är slående hur ofta det förekommer Flaggciklider i filmerna. Många gånger utan att de näms vid namn av speakern.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #93
        Ursprungligen postat av c90368
        Ja, dom är riktigt kul att ha igen.

        De verkar ha blivit lite av en dussinfisk som man köper billigt och därmed klassas som lite "ofin", vilket jag tycker är synd.

        Har i helgen plöjt en hel del tyska SA filmer, det är slående hur ofta det förekommer Flaggciklider i filmerna. Många gånger utan att de näms vid namn av speakern.
        Jo, man ser dom lite varstans. Jag har ju haft flaggor förr men är sugen på dom igen. Nu skall jag faktiskt smita undan en stund och kolla några av de där goa tyska filmerna!

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #94
          Har idag rengjort mitt Eheim 2028 för första gången sen starten av akvariet, för 412 dagar sedan.

          Innehållet i filtret är i första korgen en bottensats av grova keramikringar och sedan grov filtermatta i kuber.

          Andra korgen enbart grov filtermatta i kuber.

          Tredje korgen en något finare filtermatta i kuber.

          Tillsatte lite keramik kulor i den tredje korgen nu när jag gjorde rent.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #95
            Kan även meddela att det är totalt krig mellan mina Flaggciklider i karet.

            Ett par har lagt rom ca tre gånger sedan senast och de är väldigt ettriga på de andra två.

            Kan mycket väl sluta med att jag bara har två Flaggor kvar om det fortsätter så här

            Har inget minne av att de var så aggressiva från min förra akvarieperiod
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #96
              Kärlek på G

              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                #97
                En lite udda bild på en av mina Orange Head.

                Fotograf Wilhelm
                Bifogade filer
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • DaRe

                  • June 2009
                  • 2227

                  #98
                  Kaxigt liten rackare
                  Checking out...

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    #99
                    Det tar tid mellan uppdateringarna och inte många nyfikna däremellan

                    Mina Flaggciklider som lagt rom varannan vecka har nu framgång!

                    De la rommen som vanligt högst upp på ett innefilter, men har uppenbarligen lyckats flytta larverna till en säkrare plats.

                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • flygrc
                      • June 2006
                      • 2755

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Det tar tid mellan uppdateringarna och inte många nyfikna däremellan

                      Mina Flaggciklider som lagt rom varannan vecka har nu framgång!

                      De la rommen som vanligt högst upp på ett innefilter, men har uppenbarligen lyckats flytta larverna till en säkrare plats.

                      Härlig film som jag helt missat men så la du osså upp den på min födelsedag
                      Hur har det gått , ser du några yngel nu?
                      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av flygrc
                        Härlig film som jag helt missat men så la du osså upp den på min födelsedag
                        Hur har det gått , ser du några yngel nu?
                        Nej, inga levande yngel. De klarade denna kull i två dagar, sedan var de borta.

                        Men de leker varannan vecka så vi får se hur det går. Tyvärr så lägger de alltid rommen på ett innefilter och precis brevid är insugen till ytterfiltren, i och för sig med stora filtermattor på insugen, men det verkar som att de "vallar" de små på filtermattorna. Logiskt eftersom det säkert finns massor av mat där, men det är en farlig matplats för yngel.

                        Får hoppas att det andra paret som har sitt revir i andra hörnet kommer till snart. Det kanse går bättre för dem, långt borta från alla filter.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Big_Sal
                          • March 2008
                          • 470

                          Vad stora de har blivit, flaggorna! Kan du uppskatta längden på dem? Ser även att du har skaffat vinkeltetror, eller kanske du alltid har haft dem? Gillar dem skarpt men verkar ha fått nåt i mitt kar då de till synes utan anledning droppar av en efter en. Har tyvärr fått plocka ut 5 st döda nu under loppet av en vecka...

                          Hur går det med jordätarna? Lever de och mår bra?
                          //Salle

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av Big_Sal
                            Vad stora de har blivit, flaggorna! Kan du uppskatta längden på dem? Ser även att du har skaffat vinkeltetror, eller kanske du alltid har haft dem? Gillar dem skarpt men verkar ha fått nåt i mitt kar då de till synes utan anledning droppar av en efter en. Har tyvärr fått plocka ut 5 st döda nu under loppet av en vecka...

                            Hur går det med jordätarna? Lever de och mår bra?
                            Ja du det där med storlek... Säg att de två största som är två h*n är kanske 8 cm långa, men de är ju mer kvadratiska, de växer åt alla håll, liksom. De mindre är väl då ca 6cm.

                            Vinkeltetrorna kom in i början på december, mina rödmunnar börjar gå ut sig, de är över två år gamla. Eller så är det Jordätarna som har glesat ut beståndet, jag vet inte vilket. Men Vinkeltetran får uppenbarligen vara ifred från Jordätarna, men jag fick tag på ganska stora fiskar.

                            Jag har förlorat en Jordätare, jag har numera fyra honor och en hanne. Den som dött var en hanne som låg lite efter i utvecklingen jämfört med den hanne som är kvar. Eftersom de börjat fundera på lek så blev nog den mindre hannen helt enkelt utmobbad.

                            Märkligt med dina vinklar, vad jag vet så brukar de vara en väldigt tålig fisk. Hur gamla är dina?
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • flygrc
                              • June 2006
                              • 2755

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Nej, inga levande yngel. De klarade denna kull i två dagar, sedan var de borta.

                              Men de leker varannan vecka så vi får se hur det går. Tyvärr så lägger de alltid rommen på ett innefilter och precis brevid är insugen till ytterfiltren, i och för sig med stora filtermattor på insugen, men det verkar som att de "vallar" de små på filtermattorna. Logiskt eftersom det säkert finns massor av mat där, men det är en farlig matplats för yngel.

                              Får hoppas att det andra paret som har sitt revir i andra hörnet kommer till snart. Det kanse går bättre för dem, långt borta från alla filter.

                              Krävs tydligen tålamod med vissa fiskar, är det inte frustrerande att yngel försvinner?
                              Minska trycket i det filtret och komplettera med ett till?
                              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av flygrc
                                Krävs tydligen tålamod med vissa fiskar, är det inte frustrerande att yngel försvinner?
                                Minska trycket i det filtret och komplettera med ett till?
                                Jag har redan tre filter till karet. Eheim 2028, Fluval 404 och det de lägger rommen på Resum xx som sprutar 1200/h.

                                Men jag känner ingen större frustration över de förlorade ynglen, har just nu varken tid eller ork att ta hand om några yngel för att dra upp. Roligt att de leker och överlever några i karet så är det väl kul.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...