500 SA Jordätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Här kommer filmen.

    En del rom har försvunnit sen igår.

    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      I dag var det dags att filma så jag kommer ihåg hur det såg ut före sommaren, ingen annan anledning.

      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        Stiligt som alltid!
        Checking out...

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Det var länge sedan jag uppdaterade den här tråden.

          Fullt naturligt eftersom de bara äter och skiter, så det finns inte direkt några nyheter att rapportera.

          Så det här inlägget får väl ses som en "bump"
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Har under de senaste månaderna funderat på att göra om i karet så det skulle bli mer bottenyta.

            Jordätarna växer och det har börjat kännas trångt för dem, så idag tog jag tag i detta och gjorde en ganska rejäl layout ändring.

            Vet inte om jag är så nöjd, blev lite för mycket stapla rötter i bakkanten. Långt ifrån hur mina tankar om hur en akvarieinredning ska se ut.

            Men vad gör man Köper ett större kar kanske

            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              Ursprungligen postat av c90368
              Har under de senaste månaderna funderat på att göra om i karet så det skulle bli mer bottenyta.

              Jordätarna växer och det har börjat kännas trångt för dem, så idag tog jag tag i detta och gjorde en ganska rejäl layout ändring.

              Vet inte om jag är så nöjd, blev lite för mycket stapla rötter i bakkanten. Långt ifrån hur mina tankar om hur en akvarieinredning ska se ut.

              Men vad gör man Köper ett större kar kanske

              Jag tycker faktiskt att du fått till det riktigt bra med rötterna, trots uppstaplingen som du säger

              Det du kan prova är ju att trycka ihop rötterna en smula mot en av de bakre hörnorna, det skapar ju en mängd grottor och håligheter på den sidan och öppnar samtidigt upp för öppen sandyta på andra sidan, Tror nog att det kan bli riktigt bra.

              Mvh
              Marcus
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av Marnat
                Jag tycker faktiskt att du fått till det riktigt bra med rötterna, trots uppstaplingen som du säger

                Det du kan prova är ju att trycka ihop rötterna en smula mot en av de bakre hörnorna, det skapar ju en mängd grottor och håligheter på den sidan och öppnar samtidigt upp för öppen sandyta på andra sidan, Tror nog att det kan bli riktigt bra.

                Mvh
                Marcus
                Tackar Alltid roligt att höra vad andra tycker, man blir liksom hemmablind.

                Tankarna med att trycka upp rötter i ett hörn, då tänker du säkert på det vänstra, har ett problem.

                Mina två par Flaggciklider är inte de bästa kompisar och det ena paret har sitt revir i det vänstra bakre hörnet, vilket innebär att det hörnet är paxat och de vill helst ha lite rötter runt sitt revir som markerar gränsen.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Tackar Alltid roligt att höra vad andra tycker, man blir liksom hemmablind.

                  Tankarna med att trycka upp rötter i ett hörn, då tänker du säkert på det vänstra, har ett problem.

                  Mina två par Flaggciklider är inte de bästa kompisar och det ena paret har sitt revir i det vänstra bakre hörnet, vilket innebär att det hörnet är paxat och de vill helst ha lite rötter runt sitt revir som markerar gränsen.
                  Men kör en eller två rötter i det hörnet samt lite fler växter längs bakkant bara och så kör du mestadelen av rötterna i höger hörnet.


                  Kan nog bli bra tror jag.
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av Marnat
                    Men kör en eller två rötter i det hörnet samt lite fler växter längs bakkant bara och så kör du mestadelen av rötterna i höger hörnet.


                    Kan nog bli bra tror jag.
                    Hmm, ska ta in och fundera seriöst!

                    Jag är ju inte typen som rotar runt varje vecka utan låter tankarna snurra ett tag innan jag stökar runt
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Hmm, ska ta in och fundera seriöst!

                      Jag är ju inte typen som rotar runt varje vecka utan låter tankarna snurra ett tag innan jag stökar runt
                      Det är helt rätt, allt ska ta sin tid

                      Själv har jag funderat på att plocka bort mina papegojblad då jag tycker att de börjar se riktigt slitna ut, samma papegojblad jag haft sen uppstart av karet men de har inte riktigt växt som jag velat och ser lite slitna ut, kan dock inte komma på vad jag ska ersätta dem med, behöver lite rött även på den sidan av karet dock.
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        En film på något jag har funderat på att fånga länge.

                        Mina två par Flaggciklider har delat upp karet i mitten och stångas till och från i mitten. Det gäller att vara snabb för att få med det på film, för det finns ingen inbjudan till när det ska hända.

                        Verkar dock som att det högra paret skulle ha behov av relationsexpert, verkar vara lite inbördes problem där

                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Hmm, Flaggciklider är väl en av de tristaste fiskar man kan skicka upp en film på, eller

                          Det är ju en fisk man man hade i förra århundradet, kan ju inte vara något häftigt

                          Men jag tycker att det är en bortglömd fisk, att den inte är så populär kan bero på att de som säljer fisken inte har så mycket vinst på den och därmed inte tar hem den så ofta.

                          Tittar man på filmer från SA så är det den fisk som förekommer oftast, oavsett om huvudtemat är Discus, Jordätare eller Apistogramma.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            det här var häftigt C90!!
                            Ja! haha! det högra paret!
                            Lite som att
                            "hörrö agneta! ja fixar det här, hämta en öl till mej"
                            "Nej bengt vi är gifta och vi gör saker tillsammans, grannarna här kan inte ta våran del"
                            "Men du är bara ivägen kvinna!"

                            håller dom sej på sina sidor eller kan dom, emellan uppgörelserna, simma runt i andra halvan?


                            Det är lite dåligt drag! tror att alla som tittar blir helt förundrade och vet således inte vad dom ska skriva...
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              det här var häftigt C90!!
                              Ja! haha! det högra paret!
                              Lite som att
                              "hörrö agneta! ja fixar det här, hämta en öl till mej"
                              "Nej bengt vi är gifta och vi gör saker tillsammans, grannarna här kan inte ta våran del"
                              "Men du är bara ivägen kvinna!"

                              håller dom sej på sina sidor eller kan dom, emellan uppgörelserna, simma runt i andra halvan?


                              Det är lite dåligt drag! tror att alla som tittar blir helt förundrade och vet således inte vad dom ska skriva...
                              Ja du fångade upp vad som händer i karet, agneta är lite mobbad av en kar som inte har fattat det här med att vara ett par. Men när agneta blir attackerad av grannarna så kommer HAN och försvarar, svartsjuka antar jag

                              Ja, som karlar är mest, alltid missnöjda med vad de har, men ingen får ta det de har

                              Akvariet ja Nej det får inte ske några översimningar till fel halva, undantaget är när det serveras mat, då har alla bara en sak i huvudet, mat!

                              Dåligt drag... Där kan du ha rätt, för mig och dig är det ett J*vla drag, men den som inte förstår vad som händer och inte kan läsa av fiskarna så är det väl ett jasså
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Men har dom bara kommunikations problem agneta och bengt eller har dom problem med lek och fixa boende och trädgårdsvård osv?
                                Eller är det bara när grannarna kommer för som det lixom blir system error och dom går på varandra?

                                Det är så häftigt att kolla på hur fiskarna kommunicerar!!
                                Fenor spänns, fenor släps/slakas (vad skriver man?) vinklar hit och dit upp och ner... små ryck och "skutt"
                                Har ju ett gäng med unga jordätare och dom försöker bete sej som vuxna och prövar nya saker varje dag..ganska häftigt.
                                Nu i början är dom väldigt anpassningsbara med sitt beteende och kan gärna surfa med tetror och senare svänga över och kolla vad corrysarna gör.
                                Och inte tala om alla små utmaningar sinnesemellan, inget hårdnackat eller så, men man ser hur biffar upp sej
                                Och så kommer lilla bågfensdamen och kör bort dom, råbarkad litten skogsmurra det där

                                Och du... jag köpte 4 regnbågciklider.
                                Det visar sej nu att det är 3 hanar och en hona... jag ville ha 1 hane och 3 honor.
                                Och man kan verkligen snacka bråk när dessa herrar möts
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...