400 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Påminner nästan lite om L. thayeri, som kanske inte färgat ut ännu riktigt. Jag tänker på pricken eller fläcken dom har på mitten av kroppen... Men, jag är väldigt osäker... Vi får kolla vidare lite. Dom är ju jättefina - suget sätter in rejält!

    Edit; Det är bandet på gällocket som förvillar lite... ett tag trodde jag det kunde vara så enkelt som någon dorsigera... men kolla här; http://www.cichlidforums.com/knowled...ids-82808.html
    Kan det vara L. buckelkopf?
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 August 2010, 18:46.

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av MaxB
      Påminner nästan lite om L. thayeri, som kanske inte färgat ut ännu riktigt. Jag tänker på pricken eller fläcken dom har på mitten av kroppen... Men, jag är väldigt osäker... Vi får kolla vidare lite. Dom är ju jättefina - suget sätter in rejält!

      Edit; Det är bandet på gällocket som förvillar lite... ett tag trodde jag det kunde vara så enkelt som någon dorsigera... men kolla här; http://www.cichlidforums.com/knowled...ids-82808.html
      Kan det vara L. buckelkopf?
      Är med på hur du tänker, men strecket på kinden förbryllar mig
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av c90368
        Är med på hur du tänker, men strecket på kinden förbryllar mig
        Japp, det är strecket som är lite knepigt - kollade du buckelkopf?

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av MaxB

          Edit; Det är bandet på gällocket som förvillar lite... ett tag trodde jag det kunde vara så enkelt som någon dorsigera... men kolla här; http://www.cichlidforums.com/knowled...ids-82808.html
          Kan det vara L. buckelkopf?
          Nu är vi snabba

          Jo det är även min helt amatörmässiga teori, den har dessutom fått ett "riktigt" namn numera Laetacara araguaiae.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Tänkte också thayeri, men kindfläcken stämmer inte, och går inte thayerins sidfläck upp i ryggfenan?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Fick just ett pm från säljaren som kollat listorna, det är köpta till affären som Kurvciklid VF.

              Nu tror jag att det är bekräftat att det är Laetacara araguaiae.

              Skickar upp filmen igen så nya vet vad vi pratar om.

              Senast redigerad av c90368; 19 August 2010, 19:48.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                En liten film på några Honugsguramis som har hade det lite "mysigt" i ett annat kar när jag skulle filma Kurvcikliderna.

                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Månen måste stå rätt i kväll lek i två kar helt oberoende av varandra

                  Såg tidigare i kväll när jag filmade Kurvcikliderna att Skalarerna var lite på G, när jag sen skulle säga god natt till fiskarna då var de mer än på G. De var på själva G punkten, så att säga




                  Det är dessa små Skalarer som har vuxit upp och gör sin första lek.

                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • redrobjem
                    • November 2009
                    • 304

                    Orkar inte läsa hela denna plus den gamla tråden har skummat igenom men hittar inte måtten vad är dom?
                    350 liter Sydamerika
                    250 liter sydostasien
                    30 liter sydamerika

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Fick just ett pm från säljaren som kollat listorna, det är köpta till affären som Kurvciklid VF.

                      Nu tror jag att det är bekräftat att det är Laetacara araguaiae.

                      Aha - då var vi ganska snabba med gissningen araguaiae - före detta; buckelkopf. Dom är helt enkelt helsköna - blir vrålsugen!

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av redrobjem
                        Orkar inte läsa hela denna plus den gamla tråden har skummat igenom men hittar inte måtten vad är dom?
                        Det är L 150 * B 50 * H 60+ (60+ för vattennivån är på ca 60 cm, men karet är lite högre).

                        Innan forumet byggdes om så hade jag måtten på alla kar i min profil, men nu hittar jag inte de uppgifterna?
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Läste igenom den här tråden idag, en av fördelarna med att ha en sådan här projekttråd är att det blir som en dagbok över ens egna akvarium.

                          Det som är lite sorligt när man har en tråd som spänner över ett år, är att väldigt många av de som var med och kommenterade under den första hälften numera inte är online.

                          Dessutom verkar det som att de "nya" som har kommit in inte vill eller vågar komma in med kommentarer

                          En av anledningarna till att jag har dessa projekttrådar är att jag vill visa på hur jag sköter mina akvarier, både i medgång och i motgång. Motgångar är ju tydligt beskrivna i den här tråden

                          Syftet med detta inlägg är att jag vill bjuda in alla er som inte "vågar" skriva i tråden!

                          Jag vill utifrån min tråd ha frågor och synpunkter från alla er som har funderingar om SA kar. Jag kan säkert inte svara på alla frågor, men tillsammans kan vi komma en bit på vägen
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • hult87
                            • February 2010
                            • 1287

                            grattis till all lek vad har du för vatten?

                            gillar dina scalarer håller på att startar upp ett 540L kar själv just nu som det så småningom ska gå lite scalarer i

                            jag tycker också det skulle vara roligt med mer åsikter och kommentarer i mina projekt-trådar, kanske jag har för tråkiga kar :/

                            men kommer iaf följa detta projekt och kolla igenom hela nån dag också

                            lycka till med all lek

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av hult87
                              grattis till all lek vad har du för vatten?
                              Kh omkring 3,0 och ett konstlat pH på ca 8,0. Det är Å vatten från Stångån som de renar och skickar ut så det är ett i grunden ganska bra vatten för SA fiskar

                              Ursprungligen postat av hult87
                              gillar dina scalarer håller på att startar upp ett 540L kar själv just nu som det så småningom ska gå lite scalarer i

                              jag tycker också det skulle vara roligt med mer åsikter och kommentarer i mina projekt-trådar, kanske jag har för tråkiga kar :/
                              Det ena hade jag koll på, det andra hade jag sorterat bort. Kommentarer i dina trådar.

                              Ursprungligen postat av hult87
                              men kommer iaf följa detta projekt och kolla igenom hela nån dag också

                              lycka till med all lek
                              Välkommen in i tråden
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Moving Waves
                                • August 2010
                                • 1403

                                Har nu läst hela tråden och måste börja med att gratulera till ett välmående och vackert kar! Håller som du sett själv på att starta upp något liknande så det här är en nyttig och inspirerande tråd.

                                Tråkigt med motgångarna med fjärilscikliderna dock! Samtidigt får man väl vända på det och ta tillvara på lärdomarna. Dessutom öppnar motgångar för nya projekt, något denna tråd visar tydligt på.

                                Är själv sugen på fjärilar tex och har redan varit inställd på bolivianska, en tanke som ytterligare bekräftas iom detta. Håller helt med resonemanget som fördes tidigare att det är bättre att hålla akvarier med en huvudfisk i större antal istället för att klämma in så många par som möjligt, vilket man kan se ibland. Både estetiskt och för fiskarnas välmående tror jag på detta.

                                Vore kul att höra vad du har för aktuellt fiskbestånd just nu, är ju en tid sedan du uppdaterade detta om jag inte missat något inlägg?
                                - - -
                                540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                                Kommentar

                                Arbetssätt...