fungerar denna mix av fisk???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alumini
    • February 2004
    • 197

    fungerar denna mix av fisk???

    Ska troligtivis skaffa ett 180 l Juwel till sommaren. Jag vill ha färgglada fiskar och det blir nog denna mix av arter: Kakaduaciklider,kampfisk, citrontetror och äppelsnäckor till "slamsugningen". Vill ha ett harmoniskt akvarium och hoppas att denna kombination fungerar. Tror/tycker ni att det verkar vara ok med dessa fiskar i samma akvarium??
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    nja kampfisk och kakadua kan det nog bli lite problem med. kampfisken kan nog få för sig att kakaduahanen är en annan kampfisk för den är ganska så färgstark och har långa fenor.
    annars är det "keine probleme" - ( inga problem )

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      håller med freddi om att det kan gå illa mellan kampisen o kakaduan. så jag skulle skippat kampfisken

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Håller med de övriga! Skippa kampfisken, och släng i ett gäng corydoras istället

        Kommentar

        • Jesper G
          • March 2011
          • 17

          #5
          Ursprungligen postat av hannesc
          håller med freddi om att det kan gå illa mellan kampisen o kakaduan. så jag skulle skippat kampfisken
          Kan vara ett bra råd. Men vill ändå bara säga att jag själv har både kampfisk och kakadua. Kakaduan är väldigt "bråkig" mot dom flesta och kampfisken jagar sina två "damer". Men just mellan kampfisken och kakaduan har jag inte upplevt något alls problem.
          Mitt Akvarie 112Liter

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #6
            om du köper några honor till kampfisken kanske det skulle funka. men jag skulle nog inte chansa

            anledningen att han inte ger sig på kakaduan i ditt kar Jesper kan ju vara att han har "damerna" att hålla reda på.

            Kommentar

            • Jesper G
              • March 2011
              • 17

              #7
              Ursprungligen postat av freddi36
              anledningen att han inte ger sig på kakaduan i ditt kar Jesper kan ju vara att han har "damerna" att hålla reda på.
              så sant så sant....
              Mitt Akvarie 112Liter

              Kommentar

              Arbetssätt...