Mitt nya 260l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    Ge grabben broccoli!
    de är stora de där malarna och de behöver plats att simma/röra sig på, jag tycker du ska hitta ett nytt hem åt honom
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • icehacker
      • December 2010
      • 1046

      Ursprungligen postat av Nubi
      Ge grabben broccoli!
      de är stora de där malarna och de behöver plats att simma/röra sig på, jag tycker du ska hitta ett nytt hem åt honom
      Jag håller ju på att planera ett nytt hem, dvs att köpa ett större kar och fixa en mega-grotta samt ev en partner åt honom :P
      Men har ju fått order om att lugna mig så nu planerar jag bara lite i det dunkla samt håller ett öga på blocket
      60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

      Kommentar

      • icehacker
        • December 2010
        • 1046

        Har en kompis som har 2st också som blivit för stora för hans kar som jag funderar lite på (sen när jag fixat en jätte-burk :P)
        60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Ursprungligen postat av icehacker
          Har en kompis som har 2st också som blivit för stora för hans kar som jag funderar lite på (sen när jag fixat en jätte-burk :P)
          hmmmm...vad är det för Jätte-bur du har tänkt dig?
          säg 720l
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            Ursprungligen postat av icehacker
            Jag håller ju på att planera ett nytt hem, dvs att köpa ett större kar och fixa en mega-grotta samt ev en partner åt honom :P
            Men har ju fått order om att lugna mig så nu planerar jag bara lite i det dunkla samt håller ett öga på blocket
            hehehe duktig pöjk
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • icehacker
              • December 2010
              • 1046

              hehe, jadu! Sitter och tokläser om allas roliga projekt här på zoopet :P
              Blir ju sugen på allt möjligt! Sen kontrakollar man lite på blocket och ser massa kul där med så har väl eg inte bestämt mig riktigt ännu.

              Men tänkte planera detta ordentligt så det inte blir lika impulsivt som mitt första (om jag inte hittar något jättefint billigt och måste dvs :P).

              Hade passat sjukt bra med ett 720l som man bygger upp med vita tegelstenar, att ha längs hela trappräcket där jag har mitt nuvarande :P

              Men ska man byta 20-30% av de vattnet varje vecka så lär det nog fort ta kål på mitt intresse befarar jag :S
              60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Använder du hink? Med slang direkt till avlopp och kran är dit inte mer jobb för ett större kar.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  Ursprungligen postat av icehacker
                  hehe, jadu! Sitter och tokläser om allas roliga projekt här på zoopet :P
                  Blir ju sugen på allt möjligt! Sen kontrakollar man lite på blocket och ser massa kul där med så har väl eg inte bestämt mig riktigt ännu.

                  Men tänkte planera detta ordentligt så det inte blir lika impulsivt som mitt första (om jag inte hittar något jättefint billigt och måste dvs :P).

                  Hade passat sjukt bra med ett 720l som man bygger upp med vita tegelstenar, att ha längs hela trappräcket där jag har mitt nuvarande :P

                  Men ska man byta 20-30% av de vattnet varje vecka så lär det nog fort ta kål på mitt intresse befarar jag :S
                  njea, jag gjorde VB i mitt 720l varannan vecka och med slang till badrummet tog det ca 20min
                  Enkelt och som sagt varannan vecka. en sån bagatell grej ska ju inte hindra dig från att skaffa ett stort kar
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • fremar
                    • August 2003
                    • 1287

                    Är väl inte några större besvär med att byta 30% på ett 300 kar mot ett 720 kar? Tar bara lite längre tid med slangen, men jobbigare är de ju inte.

                    Kommentar

                    • icehacker
                      • December 2010
                      • 1046

                      Slang ja, det va ingen dum ide :P
                      Bara inte fiskarna sugs med men kanske får sätta ngt tyg eller så där då.
                      60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Nylonstrumpa om du är orolig, bara att sno tjejens.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Eller så köper man slamhävert. Ingen spill överhuvudtaget

                          SÅååå smidigt och så enkelt Jag bara älskar min!!
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Mycket dyrare än en slang (hujeda om man ska ha förlängning!) och en hävert till slangen kan man göra själv.
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              Ursprungligen postat av VisualDarkness
                              Mycket dyrare än en slang (hujeda om man ska ha förlängning!) och en hävert till slangen kan man göra själv.
                              ska han säga som precis köpt slang till sina kar :P *skratt*
                              Det finns billigare än den på pwss,
                              De må vara dyrare än en slang, men sååå mkt praktiskt och ingen spill, dessutom kan man starta igång den genom att vrida på en ventil så nöjd med min (den kom med karet :P)
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Nej, jag snodde våra trädgårdslangar som vinterförvarades (med tillåtelse), mycket billigt.
                                Det där med spill får du förklara? Men start med ventil är är värt en del...
                                Hur lång är den du har och hur kopplar man den "till vasken"?
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...