Mitt nya 260l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • icehacker
    • December 2010
    • 1046

    #91
    Ursprungligen postat av hannesc
    haha a jag vet. min är väl kanske 10-12 cm. så jag har börjat planera för flytt för honom snart. till ett 2700L kar
    Har du ett 2700l kar på g? :P:P
    60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #92
      Ursprungligen postat av hannesc
      haha a jag vet. min är väl kanske 10-12 cm. så jag har börjat planera för flytt för honom snart. till ett 2700L kar
      Hehe ok, mina ska också få flytta nån annanstans. Ska bara komma på vad jag ska ha för annan mal som äter alger bra, inte blir så stor å är lite mer speciell än en ancistrus.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #93
        Ursprungligen postat av icehacker
        Har du ett 2700l kar på g? :P:P
        haha. om det vore så väl. nee det är ett stort malawi-kar på DM i jkpg.

        Ursprungligen postat av FaZt
        Hehe ok, mina ska också få flytta nån annanstans. Ska bara komma på vad jag ska ha för annan mal som äter alger bra, inte blir så stor å är lite mer speciell än en ancistrus.
        mm jag med typ

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          #94
          L046 hade varit skoj, fast de äter väl inte direkt alger så de går bort pga det. Annars hittade jag såna till rätt bra pris i norge, 600 nok för 3.5 cm å 950 nok för 5,5-6 cm.

          Kommentar

          • icehacker
            • December 2010
            • 1046

            #95
            Læser att många kør med grottor av delade kokosnøtter till lekplats. Tror ni det funkar om man sætter den "delade" halvytan mot glaset och så ett litet hål ut i sjælva akvariet, så att man kan hålla lite koll menar jag :P
            60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #96
              vad ska du hålla koll på? ser väl inte så snyggt ut kanske men det funkar kanske

              Kommentar

              • icehacker
                • December 2010
                • 1046

                #97
                Ursprungligen postat av hannesc
                vad ska du hålla koll på? ser väl inte så snyggt ut kanske men det funkar kanske
                Nja, mest va dom har før sig dær inne :P
                Sitter och spekulerar på vad mina paletter vill ha før "bo" nu næmligen, sen har vi ju pansarmalarna med, dom vill væl sækert också ha något.

                Nu finns en trasig-kruk-replika med ganska stora hål i så de kanske inte kænns så trygggt før dom. Sen finns en ihålig-trædstams-replika och en skalle, inga av dom ær væl kanske optimala.
                60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                Kommentar

                • Nubi
                  • March 2009
                  • 9026

                  #98
                  köp cocosnötter, gör hål på de, koka de och sen gör hål på toppen av cocosnötterna. Det är snyggare än krukor och det trivs de flesta paletterna med
                  Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                  Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                  Fiskbloggen

                  Kommentar

                  • icehacker
                    • December 2010
                    • 1046

                    #99
                    Ursprungligen postat av Nubi
                    köp cocosnötter, gör hål på de, koka de och sen gör hål på toppen av cocosnötterna. Det är snyggare än krukor och det trivs de flesta paletterna med
                    Ok, inte dela dom alltså utan bara lägga hela med ett litet hål i? :P
                    60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Whaffö skriver du så konstigt, med æ osv?
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • icehacker
                        • December 2010
                        • 1046

                        Ursprungligen postat av Nubi
                        Whaffö skriver du så konstigt, med æ osv?
                        Jobbar i Norge, dom är konstiga
                        60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          misstänkte nästan det hahaahah!
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • icehacker
                            • December 2010
                            • 1046

                            Nu har jag matat vældigt sparsamt sen i tisdags men det ær ju bara dom små bororna och de små scalarerna som snabbt glufsar i sig all mat på 2 sec. Den stora scalaren gør inget førsøk i att få ngn mat och inte heller paletterna eller sværdbærarna :S

                            La i två ærtor och en liten bit gurka hær om dagen och dessa ær nu borta men gissar att det ær Bernt som kækat upp dom.

                            Ær det inte risk att dom svælter tro eller nær kan man børja mata lite mer tycker ni?
                            60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                            Kommentar

                            • Nubi
                              • March 2009
                              • 9026

                              Ursprungligen postat av icehacker
                              Nu har jag matat vældigt sparsamt sen i tisdags men det ær ju bara dom små bororna och de små scalarerna som snabbt glufsar i sig all mat på 2 sec. Den stora scalaren gør inget førsøk i att få ngn mat och inte heller paletterna eller sværdbærarna :S

                              La i två ærtor och en liten bit gurka hær om dagen och dessa ær nu borta men gissar att det ær Bernt som kækat upp dom.

                              Ær det inte risk att dom svælter tro eller nær kan man børja mata lite mer tycker ni?
                              Nope, fiskar kan gå månader utan att äta. De svälter inte. Är paletterna eller scalaren hungrig så kommer de att äta, vem säger att det bara är Bernt som käkat ärtor och gurka ;9
                              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                              Fiskbloggen

                              Kommentar

                              • icehacker
                                • December 2010
                                • 1046

                                hehe, jo iofs har jag sett pansarmalarna och sværdisarna førsøka sig på det men tyckte ærtan verkade lite i størsta laget før dom :P
                                Bernt har dock lyckats riva upp samt kæka upp flera av mina fina væxter så får nog testa det du sa med lite brocoli så kanske han lugnar sig :P
                                60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                                Kommentar

                                Arbetssätt...