Mitt nya 260l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #61
    om jag inte missminner så är det lag på att 1 sida måste vara insynsskyddad. för fiskarnas välbefinnande. o så kan man ju lika väl göra nått snyggt av det. för det blir ju myclet snyggare med en snygg bakgrund i karet!

    Kommentar

    • icehacker
      • December 2010
      • 1046

      #62
      Som mitt står nu är det insyn från båda sidor så det är ju iofs snyggare men om fiskarna inte mår bra av det så får jag ju se till att fixa det.
      60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #63
        man får ett annat ljup i karet med en bakgrund med

        Kommentar

        • icehacker
          • December 2010
          • 1046

          #64
          Men nu får jag ju lite problem eftersom ja inte va klar över att man va tvungen att ha det.. har ju redan fiskarna i där nu :S
          60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #65
            asså jag har kar som inte är insynsskyddade. typ räkvasen etc. o många andra med här. så det är väl sådär med det.


            ja du får la ta en helg o starta upp ett kar vid sidan som du kan ha fiskarna i så länge. tömma det andra, ut med sanden. torka rent. silikona dit bakgrunden o vänta nått dygn o starta upp igen.

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #66
              som vi sagt innan. man ska skynda låååååångsamt! o tänka igenom ordentligt. annars händer sånt här lätt.

              Kommentar

              • icehacker
                • December 2010
                • 1046

                #67
                Men ska ja starta upp ett nytt kar att ha fiskarna i under tiden så ska väl de genomgå samma prosedur och så i ngra månader först också? :S
                60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #68
                  ne du har ju filter o vatten redan färdigt från ditt nuvarande kar elkler hur?
                  o de ska ju bara vara där i ett par dagar så hinner nog inte få en nitritspik på den lilla tiden

                  Kommentar

                  • icehacker
                    • December 2010
                    • 1046

                    #69
                    Sant.. Har inget annat kar ännu dock så då blir ju frågan istället om jag ska skaffa ett litet och ha till yngel eller om jag ska skaffa ett större och ha det nuvarande till yngel istället :P
                    60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #70
                      du gör som du vill

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #71
                        Eller vänta i en månad så karet är helt stabilt!! innan du stressar de genom att flytta de till annat kar mm.
                        Att hålla på och stressa fiskarna och sen dumpa ner de i ett kar där det inte är stabilt....hur bra tror du det är för fiskarna?
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • icehacker
                          • December 2010
                          • 1046

                          #72
                          Då har jag släppt i dom "begagnade" fiskarna, malen ligger kvar exakt där han hamnade, scalaren sitter snett i hörn och cikliderna simmar nyfiket runt. Nu håller vi tummarna!
                          60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            #73
                            Nu håller vi alla tummarna och du får hålla dig ifrån fiskaffärerna! *skratt*
                            bilder!!!
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • icehacker
                              • December 2010
                              • 1046

                              #74
                              Va roliga paletterna var att titta på, nyfikna små rackare. Honan va nog dräktig sa han med. Sen brukade dom tydligen mata malen med köttbullar & kassler ^^
                              Den stora scalaren verkar lite piggare nu med, har simmat några varv och ryggfenan står upp nu.

                              Har tagit lite bilder & filmat men mitt goldmembership e inte aktivt ännu.
                              60l Yngel | 240l Mix | 450l Malawi

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                #75
                                Du kan alltid lägga upp bilderna på ngn sida och sen kopiera länken hit

                                Paletterna är roliga och har ett roligt beteende.
                                GUD NEJ NEJ NEJ! Man ska inte mata malar med animalisk föda, de äter alger, grönsaker, döda fiskar då och då.
                                Gör det inte, ge malen grönsaker så som broccoli, paprika, gurka
                                eller algtabletter om du är lat
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...