1 månad har gått!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    Alger är både tuffa men samtidigt kinkiga, troligtvis är det något med ljuset där uppe som de ogillar. Lummigt och vacker är det!
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Kapten Zoom
      • January 2011
      • 814

      #17
      Tack Visual.
      Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

      Kommentar

      • Kapten Zoom
        • January 2011
        • 814

        #18
        14 veckor, vet inte om det syns nån jätteskillnad. Förutom alla alger på bakgrunden förstås. Plus att fiskbeståndet byts ut och förökar sig i ett galet tempo. Nästa art på tur ut är black mollys, annons ligger på blocket.

        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC05411_3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,2 KB
ID: 2134726
        Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #19
          det har helt klart tagit sig
          det som syns mot den andra bilden åvan är väl att allt har blivit "tjockare" och vallarna har blivit längre

          Kommentar

          • R_fused
            • August 2009
            • 24

            #20
            Det är inte så att du byter vatten till gränsen där algerna slutar? jag har märkt att om man låter det torka en stund så får jag lätt en sån kant på frontglaset.
            Ser mycket trevligt ut

            Kommentar

            • Kapten Zoom
              • January 2011
              • 814

              #21
              Hej, tack för uppmuntrande ord. Jo det stämmer att jag byter vatten ungefär dit 1ggr /vecka.

              Dock så är det bara bakre väggen som har alger. Rutan gör jag ren med jämna mellanrum med scotch brite (tycker algmagnet skrapar så), så den är helt klar.

              Sen har jag dubbla filter med 1200 resp 1000 liter per minut pumpkapacitet, så jag tror inte vattnet står still i någon del av karet. Men osvuret är ju alltid bäst.
              Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #22
                Dina svärdsplantor ser riktigt fina ut . Du har verkligen lyckats med dem + dina andra växter. Keep it up.
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • Kapten Zoom
                  • January 2011
                  • 814

                  #23
                  Tack Macke!
                  Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                  Kommentar

                  • Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kapten Zoom
                    Tack!

                    Hehe, ja skeppet är väl ingen höjdare. Har kollat litet på rötter, men inte hittat någon som skulle funka. Det finns ju konstgjorda också som är ganska snygga. Fast det blir ju litet same-same som skeppet. :-)
                    Ursprungligen postat av tommy_g
                    Är det första akvariet? Grattis i såna fall. Tycker du har fått till en kanonstart!

                    Lite inspiration om hur man har byggt med trärötter, tror du får bläddra uppåt på sidan;

                    http://www.tfhmagazine.com/resources...-2009-winners/
                    Jag tycker att du har lyckats riktigt bra med ditt akvarium. Angående skeppet så ser jag inget fel med det. Om du gillar det behåll det, fiskarna bryr sig inte.
                    Det är lika onaturligt som de akvarium som Tommy länkade till, så ser det absolut inte ut i naturen.
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

                    Kommentar

                    • Kapten Zoom
                      • January 2011
                      • 814

                      #25
                      Skeppet har varit ganska bra för praktbotiorna när de var små. De har lagt sig upp och ned i skrevor inne i båten på dagtid. Nu börjar botiorna dels bli litet större dessutom litet mer modiga, så de är ute även dagtid. Så eventuellt åker båten ut snart. Men alla fiskar älskar båten och det simmas in och ut något otroligt i den.

                      Den del av akvariet jag funderar på att reshapa är bakre högersida, där det är en massa höga växter nu. Vet bara inte vad jag ska hitta på för skoj där. Förslag någon?
                      Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...