Bonsaikitten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklider
    • November 2005
    • 450

    Bonsaikitten

    Är det någon som har hört talas om detta? Det är det mest fruktansvärda jag någonsin sett... Kan detta verkligen vara sant Om det är det så måste vi hjälpas åt att göra något åt detta fruktansvärda.. Ni som känner att ni klarar av att se på detta kan gå in på www.bonsaikitten.com/bkintro.html
    På denna sida är det några idioter som ger katter muskelavslappnade och stänger in dom i små små glasburkar levande som prydnader.. Där får dom sedan stanna.. Blir matade genom ett litet rör.. Jag mår så dåligt nu när jag sett detta... Måste fråga om någon annan vet något...
    sometimes shit just happens
  • MichaelE
    • June 2002
    • 903

    #2
    det e inte på riktigt, FBI har utrett det och det e bara på skoj
    Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

    Nu med både salt och sött .
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

    Kommentar

    • ciklider
      • November 2005
      • 450

      #3
      Ursprungligen postat av MichaelE
      det e inte på riktigt, FBI har utrett det och det e bara på skoj
      Är du säker på det? Vet att det just nu går runt en protestlista någonstans i Sverige. För att få stopp på detta... Är ju jätte härligt om det är ett skämt men är det inte det så är det ju fruktansvärt..
      sometimes shit just happens

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Visst är det ett skämt, som utvecklat sig till en skröna som sprids av dom som inte uppmärksammat det tidigare. Skämtet är flera år gammalt...

        Prova google:
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • ciklider
          • November 2005
          • 450

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Visst är det ett skämt, som utvecklat sig till en skröna som sprids av dom som inte uppmärksammat det tidigare. Skämtet är flera år gammalt...

          Prova google:
          http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%C3%A4mt&meta=
          Så skönt att höra... Då behöver jag inte tänka mera på det då... Kostigt bara att man inte stänger ner webbsidan tycker ändå inte att det är ett roligt skämt.. Plus att i vilket fall så har dom ju stängt in kattungar på sidan för att få sina så kallade "skämt bilder" otroligt omoget!
          sometimes shit just happens

          Kommentar

          • jolon
            • December 2002
            • 1075

            #6
            Bonsai är ett skämt i samma anda som den här: http://www.compfused.com/directlink/600/ (personligen tycker jag att det är ganska kul skämt,,)
            My internet should be readonly.

            Kommentar

            • ciklider
              • November 2005
              • 450

              #7
              Ursprungligen postat av jolon
              Bonsai är ett skämt i samma anda som den här: http://www.compfused.com/directlink/600/ (personligen tycker jag att det är ganska kul skämt,,)
              Ja men här tycker jag att det är uppenbart att det är ett skämt... Det tyckte inte jag om bonsaikitten.. Plus att jag fick en protestlista med över 550 namn ifrån finland, usa, norge, chile, australien m,m. som skickats runt på internet.. Ingen är gladare än jag om allt bara var ett super töntigt skämt...
              sometimes shit just happens

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Bonsaikatterna har ju många år på nacken och det är minst 6-7 år sedan som jag hörde om den första gången.
                Huruvida det är roligt eller inte kan man ju diskutera och nog borde det vara ganska uppenbart att det är påhittat.
                Men oavsett vilket det är underligt att många fortfarande går på det och t.o.m. startar namnupprop mot detta. Det skulle dock inte förvåna mig om det är samma personer som står bakom skämtet som också ligger bakom namnuppropen - vem vet
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • smurfmats
                  • February 2003
                  • 3538

                  #9




                  tydligen ett diskuterat ämne detta..
                  tråden om fjärilars lek!

                  Kommentar

                  • hansh
                    • May 2004
                    • 269

                    #10
                    Svart humor när den är som bässt.
                    Ett väldigt lyckat studentskämt från MIT, som fortfarande efter 5+ år lurar folk på nätet.

                    /hansh
                    Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

                    Kommentar

                    • hansh
                      • May 2004
                      • 269

                      #11
                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Bonsaikatterna har ju många år på nacken och det är minst 6-7 år sedan som jag hörde om den första gången.
                      December 2000 las sidan ut första gången.
                      Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

                      Kommentar

                      • ciklider
                        • November 2005
                        • 450

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Bonsaikatterna har ju många år på nacken och det är minst 6-7 år sedan som jag hörde om den första gången.
                        Huruvida det är roligt eller inte kan man ju diskutera och nog borde det vara ganska uppenbart att det är påhittat.
                        Men oavsett vilket det är underligt att många fortfarande går på det och t.o.m. startar namnupprop mot detta. Det skulle dock inte förvåna mig om det är samma personer som står bakom skämtet som också ligger bakom namnuppropen - vem vet
                        Det är det säkert då... Tack alla ni gulliga som fått mig att förstå att det inte är på riktigt... Ska själv sprida detta vidare till dom som jag fått mail ifrån angående detta (berätta att det inte är på riktigt). Tack
                        sometimes shit just happens

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av hansh
                          December 2000 las sidan ut första gången.
                          OK - 5 år sedan då
                          Fast det vete sjutton om det är samma sida nu som då. Vad jag kommer ihåg fanns det betydligt fler foton och "otrevligare" foton från början.
                          Kanske har det funnits två sidor - vad vet jag - oavsett vilket påhittat är det som sagt.
                          Jag vet även att detta även var uppe på myndightesnivå för diskussion för rätt många år sedan och helt allvarligt diskuterades vad som skulle kunna göras för att stoppa det hela när det kom till Sverige. Så det är inte bara några Zoopetare som gått på det
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • jolon
                            • December 2002
                            • 1075

                            #14
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Jag vet även att detta även var uppe på myndightesnivå för diskussion för rätt många år sedan och helt allvarligt diskuterades vad som skulle kunna göras för att stoppa det hela när det kom till Sverige. Så det är inte bara några Zoopetare som gått på det
                            Internet har onekligen stor potential som informations kanal.
                            My internet should be readonly.

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              #15
                              Ursprungligen postat av jolon
                              Internet har onekligen stor potential som informations kanal.
                              "miss"information
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              Arbetssätt...