Fyrverkeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Jäkla fint foto drd!
    Här var det ett lugnt nyår. Satt och hängde i soffan med en god vän. Snackade skit och käkade godis. Vi hade alla hundarna hemma utom min gammeltik som blivit skrämd av raketer. Hon firade nyår ute i skogen med mina föräldrar. Tack och lov för hennes skull. Det är ett helvete med rädda hundar och jag är så glad att det inte hänt någon av de andra något. Två stabila belgare och en pensionerad försvarsmakthund. Vore ju skumt om han varit skotträdd...
    Katterna mina bryr sig inte heller ett dyft, varken de vuxna eller ungarna. Däremot vet jag hur snabbt det kan gå att få även en icke skotträdd hund att fullständigt skita på sig och bli ett vrak kommande nyårsaftnar...
    I år är det inte rena kriget här ute som det var förra året. Ganska skönt. Man kan bli lätt less på alla smällar efter några dagar. Idag har jag inte hört en enda.
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu

    Kommentar

    • Jenny054
      • May 2007
      • 920

      Ursprungligen postat av patdah
      Det kanske säger mer om husse än om katten

      Vete fasiken. Den katten kan bli livrädd för mig oxå ibland innan han fattar att det är matte..

      Väldigt knepig katt som sagt.
      The fish is jumping.....
      Bloggen:
      http://aquastyle.blogspot.com/
      Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

      Kommentar

      • patdah
        • November 2007
        • 659

        Ursprungligen postat av Jenny054
        Vete fasiken. Den katten kan bli livrädd för mig oxå ibland innan han fattar att det är matte..

        Väldigt knepig katt som sagt.
        Ser katten illa kanske? Hör katten dåligt?
        /Patrik

        I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

        Kommentar

        • Jenny054
          • May 2007
          • 920

          Ursprungligen postat av patdah
          Ser katten illa kanske? Hör katten dåligt?
          Kan jag inte påstå vad jag sett.
          Jagar laserpekare som en dåre och bollar och andra leksaker.
          Kommer när man ropar när det är läggdags.

          Tror bara katten är knepig.
          Tog han när han var 9 veckor. Dom ska ju vara 12 minst, men kattägaren insesterade på att det minsann gick så bra vid 8 veckor redan osv osv osv...

          En annan katt ja tog vid 8 veckor var precis likadan.
          Ett nervvrak.. Dessvärre fick vi ta bort honom.
          The fish is jumping.....
          Bloggen:
          http://aquastyle.blogspot.com/
          Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            Sånna katter gjorde man kräftbete av förr i tiden

            Nåja... dom kan ju vara charmiga även om dom är lite "spattiga"

            Som tur är så är jag allergisk mot dom
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              Jag tog 2 katter när dom var 5 veckor p.g.a. att mamman fick mjölkstockning och kunnde inte ge dom mat så istället för att dom skulle svälta ihjäl så tog jag dom tidigare, den ena höll på att dö första natten men hon blev större än sin bror, men nu är dom 6 år gamla och har inte märkt något konstigt, så jag hade väll tur.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • Inka
                • July 2005
                • 1233

                Katter är ju olika men helt klart är att de kan få beteendestörningar om de tas för tidigt. Det är ju dock inte alla som får det.
                Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                www.kvitter.n.nu

                Kommentar

                • RasseRk99
                  • December 2008
                  • 29

                  Ursprungligen postat av patdah
                  Ja, upp till kamp! Slå alla barn med smällare...
                  oj jag är ett barn :P

                  Kommentar

                  • Lenita
                    • June 2003
                    • 850

                    Här smäller det fortfarande ett par gånger varje dag. Trodde det skulle bli lugnare så här långt fram i januari, men icke. Man kan ju undra hur mycket smällare folk sparar...

                    Hur har ni det i era bostadsområden?
                    ____________________________________
                    Pax vobiscum!

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      Jag kan bara konfirmera att det fortfarande smäller i kommunen och tillägga att sonen undrar varför???
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        Här har det in smällt sen den 1:e januari. Dock bor vi på ett ganska tätbefolkat men lugnt ställe. Det började smälla vid den 28 december och fortsatte bara i 4 dagar, dvs. tills den 1:e
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • smurfmats
                          • February 2003
                          • 3538

                          här smäller det då och då fortf...
                          tråden om fjärilars lek!

                          Kommentar

                          • hgs
                            • December 2007
                            • 147

                            Ja nu är man trött här har det smällt sedan lucia förra året.Det är inte roligt för någon här nu folk är skit trötta.Vi har tydligen fått en ny aktör i området som säljer urskiljningslöst till kreti o pleti.Allt bara för att dom har tillstånd att sälja..Och enligt deras till stånd får dom sälja hela året om dom vill....

                            Kommentar

                            • Agnez
                              • February 2007
                              • 337

                              Tradition...javisst!

                              Ska erkänna att jag inte läst alla inlägg, inte på långa vägar. Men i början var där en del kommentarer om traditioner osv. Jag vet inte om det är en tradition att börja smälla långt innan nyårs-slaget och långt efter, men har svårt att tro det. Nu är ju jag så hejdlöst gammal...40 sköna år......och jag ska villigt erkänna att denna "tradition" var betydligt mer upphetsande när jag var yngre men man får väl ha viss förståelse för att kidsen tycker detta är kul, säkert ganska många som är äldre än så åxå för den delen. Jag har även stoooor förståelse för alla djur och deras ägare att det är ett dilemma varje gång det beger sig. Själv har jag en hund som tycker att smällare är lika kul som alla som smäller dom i tid och otid så det är inget bekymmer egentligen.
                              Däremot tycker jag att folk borde ha bättre saker att slänga sina slantar på, det är ju sviningt dyrt och ingen vinst för miljön precis. På ett stort varuhus i närheten av mig, där det alltid sålts raketer slutade dom med det i fjol. Inga raketer fanns att köpa där och det känns som ett steg i rätt riktning tycker jag.
                              Senast redigerad av Agnez; 09 February 2009, 14:42.
                              Agnez

                              Kommentar

                              • Kramfors
                                • January 2003
                                • 7265

                                Ni tänker väl på djuren när ni använder fyrverkeri i kväll.
                                http://www.kramforskoi.com/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...