Fiskälskare på Zoopet vilken ras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • A C-son
    • December 2007
    • 537

    #31
    Jag växte upp med en enorm Rottweilerhane och har aldrig haft en bättre kompis, så trygg, stabil och skojfrisk. En riktig glädjespridare som man alltid kunde lita på...
    Återstår att se om det blir en eller två igen ngn gång i framtiden.
    Inventas vitam iuvat excolussie per artes

    Kommentar

    • M.W
      • November 2002
      • 393

      #32
      Faraohund och Whippet. Just nu så sover alla i soffan och jag försöker få plats nånstans i mitten..
      If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

      Min blog
      PlantSwap

      Kommentar

      • gizmogirl
        • August 2006
        • 2214

        #33
        har ingen hund själv utan katt men har hela livet växt upp med boxer, familjens 7.e nu som är busig dam på 3 år .

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          Ursprungligen postat av A C-son
          Jag växte upp med en enorm Rottweilerhane och har aldrig haft en bättre kompis, så trygg, stabil och skojfrisk. En riktig glädjespridare som man alltid kunde lita på...
          Återstår att se om det blir en eller två igen ngn gång i framtiden.
          Berätta inte det för Kramfors

          Rottweiler är ingen nybörjarhund sägs det, men jag verkar ha nå´t som gör att kompisens rottisar gillar mig Tack för svaret, Cecilia.

          Jag är lite inne på en Shetland Sheepdog, inte jättesmå, men inte jättestora heller. Såg en liten svart/tan hund häromdagen, som påminde om en så´n, men ändå inte riktigt, den var jättefin.
          Senast redigerad av Shepard; 18 February 2008, 11:33.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • fifi
            • August 2006
            • 695

            #35
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Jag har ingen hund, och har aldrig haft, men skulle gärna vilja ha en, så jag hoppas att det är ok att jag ställer en liten fråga i den här tråden, eftersom den handlar om raser?

            Jag har som sagt ingen hund (men katt, fiskar, fåglar, ormar och gerbiler), men skulle gärna vilja ha tips på vad för ras som kan passa mig, om jag nå´n gång får råd att skaffa hund. Jag är en lugn person, och bör väl inte ha en hund som är väldigt aktiv, även om jag ju har ambitionen att komma ut och röra mer på mig. Och har aldrig haft hund, så det bör ju vara en som inte är för svår att få pli på. Ingen minihund, men heller ingen jätte, ingen konstig rasstandard som ger den problem med andning, ögon, och så vidare. Kompisen har två rottishanar, och både de två, och hans förra rottisar, tycks gilla mig, och tyr sig gärna till mig. Men Rottweiler är ingen nybörjarhund vad jag har hört, och är ju stora och starka, så de är väl bara att glömma.

            Så, nå´n av er som kan ge ett tips på vilken hund som skulle kunna passa mig, så att jag kanske om ett tag förhoppningsvis verkligen kan höra hemma i den här tråden?

            Jag skulle ju rekommendera en shitzu, kanske inte så lik en rottis men de är fantastiska, föräldrarna mina har ju en och ifall du vill så kan vi ordna ett möte! Dom är lekfulla, aktiva men har inget emot att slappa heller, just Charlie som han heter är en pigg 11åring med så mycket personlighet att hälften skulle vara nog! Dom är relativt friska trots den lilla nosen och pälsen går ju att klippa eller raka ner om man inte orkar med den [Charlie är alltid nerklippt].

            Dom brukar bli omkring 25-30 cm höga ["vanlig"] men det finns även en amerikans variant, som Charlie och han är 40 cm hög i manken. Dom är små men robusta och har ett stabilt psyke med massor av humor, däremot så kan dom vara envisa och svårlockade med godis när det gäller träning, men bara det är något tillräckligt gottigt så är dom idel öra.. typ leverpastej.
            mvh
            Fifi

            I'm so cute, I poop rainbows.

            Kommentar

            • zirppa
              • October 2007
              • 48

              #36
              Jag har en boxer vavva på 11år. Rico heter han. Hårar - ja ofantligt och luktar gammal gubbe. Blir även en och annan "spott"fläck på väggar/tapeter/skåp/dörrar - you name it. Ett härligt temeprament har boxern och Rico funkar med alla - tikar som hanar, barn som vuxna.

              Kommentar

              • fifi
                • August 2006
                • 695

                #37
                Ursprungligen postat av zirppa
                Jag har en boxer vavva på 11år. Rico heter han. Hårar - ja ofantligt och luktar gammal gubbe. Blir även en och annan "spott"fläck på väggar/tapeter/skåp/dörrar - you name it. Ett härligt temeprament har boxern och Rico funkar med alla - tikar som hanar, barn som vuxna.
                Hahaha han låter härlig! Boxers är mysiga, haft några på hunddagiset där jag jobbade, skrattade gott åt din roliga beskrivning av Rico
                mvh
                Fifi

                I'm so cute, I poop rainbows.

                Kommentar

                • ronjja
                  • February 2008
                  • 206

                  #38
                  Här hemma har vi en Dansk/svensk gårdshund på snart 3år. Underbar hund!
                  Simma lugnt

                  Kommentar

                  • staan
                    • August 2007
                    • 154

                    #39
                    i mitt hus bestämmer (för utom frun) min 2 Portugisiska Vatten Hundar på 5 år och snart 7 månader. efter många turer har dom blivit vänner. rasen älskar vatten, dyker ner till 9m djup livlig och väldiga kelgrisar ca 50 cm höga strax över 20 kilo .
                    http://www.portugisisk-vattenhund.nu. har tidigare haft flertalet raser var av Boston Terrier är en av dom stora favoriterna.
                    //Anders

                    Kommentar

                    • vronkan
                      • October 2007
                      • 160

                      #40
                      jag har en basenji. Stor hund i litet format .

                      Det är en ras jag varmt kan rekomendera

                      Skickar med en bild på lilla maya
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Ramnissan
                        • October 2007
                        • 514

                        #41
                        Ursprungligen postat av Micke_A
                        Jag har ingen hund, och har aldrig haft, men skulle gärna vilja ha en, så jag hoppas att det är ok att jag ställer en liten fråga i den här tråden, eftersom den handlar om raser?

                        Jag har som sagt ingen hund (men katt, fiskar, fåglar, ormar och gerbiler), men skulle gärna vilja ha tips på vad för ras som kan passa mig, om jag nå´n gång får råd att skaffa hund. Jag är en lugn person, och bör väl inte ha en hund som är väldigt aktiv, även om jag ju har ambitionen att komma ut och röra mer på mig. Och har aldrig haft hund, så det bör ju vara en som inte är för svår att få pli på. Ingen minihund, men heller ingen jätte, ingen konstig rasstandard som ger den problem med andning, ögon, och så vidare. Kompisen har två rottishanar, och både de två, och hans förra rottisar, tycks gilla mig, och tyr sig gärna till mig. Men Rottweiler är ingen nybörjarhund vad jag har hört, och är ju stora och starka, så de är väl bara att glömma.

                        Så, nå´n av er som kan ge ett tips på vilken hund som skulle kunna passa mig, så att jag kanske om ett tag förhoppningsvis verkligen kan höra hemma i den här tråden?
                        Varför skaffa någon annan ras än den du egentligen vill ha? Hittar du en bra uppfödare som stöttar och hjälper dig så kan du visst skaffa en rottis. Men det är ju lite av arbetsmaskiner, så är du beredd att aktivera en sån så tror jag nog att du klarar en sån också.
                        Min lillebror skaffade rottis som första hund och det har gått jättebra, han fick mycket stöd och hjälp av uppfödaren och idag tävlar de. Eller inte precis idag för just nu är hon dräktig för första gången i sitt liv

                        Kommentar

                        • Ramnissan
                          • October 2007
                          • 514

                          #42
                          Ursprungligen postat av vronkan
                          jag har en basenji. Stor hund i litet format .

                          Det är en ras jag varmt kan rekomendera

                          Skickar med en bild på lilla maya
                          Jag bara älskar deras rynkor i pannan!

                          Kommentar

                          • vronkan
                            • October 2007
                            • 160

                            #43
                            jo det är svårt att inte älska dom , det är den andra för min del och det kommer nog bli fler av dom.

                            det som är bra är att dom inte är så sönder avlade än och har därför inte så mycket problem.

                            Kommentar

                            • Ramnissan
                              • October 2007
                              • 514

                              #44
                              Ursprungligen postat av vronkan
                              jo det är svårt att inte älska dom , det är den andra för min del och det kommer nog bli fler av dom.

                              det som är bra är att dom inte är så sönder avlade än och har därför inte så mycket problem.
                              Sant! Min väninna har en Basenji och jag föll som en fura när jag träffade honom första gången. Helskön typ som tar allt med ro. Mer kattlik än hundlik i vissa situationer.

                              Ja det är nog sant detta med att de inte är sönderavlade ännu. Vi får hoppas att de aldrig blir det heller. En sån urhundsras får inte förstöras!

                              Kommentar

                              • vronkan
                                • October 2007
                                • 160

                                #45
                                nej det får dom verkligen inte men tror inte att det är så stor risk för det än.... dom flesta uppfödarna är seriösa och letar efter nytt blod. mayas mamma är tredje generation från urhunden.

                                Sen kan jag tillägga att har man haft en så ska man inte tro att den andra blir lika snäll och lugn....

                                maya är helt allt som min andra inte var och lite till aldrig en lugn stund hemma. Har aven en katt som sällan får vara ifred

                                Kommentar

                                Arbetssätt...