Fiskälskare på Zoopet vilken ras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jubbe063
    • November 2007
    • 343

    #16
    Förrutom akvarium och ormar så har jag tre Orientaliska Korthår (Katter) 2 Italienska vinthundar.

    Katterna är som hundar i stort sett av rasen, kloka och läraktiga, lite pratiga och allt för högljudda tycker vissa, men jag har vant mig och lärt mig hur otroligt mycket katterna kan säga med bara rösten om vad de vill.

    hundarna är i det perfekta formatet i en liten lägenhet som är fullproppad med akvarier och terrarier. Men ute är de snabba, roliga och otroligt keliga.

    Kommentar

    • Ramnissan
      • October 2007
      • 514

      #17
      Jag har tre tervar(Belgisk Vallhund)och två Cavalierer.

      Belgaren föll jag för när jag skaffade min första egna hund för 21 år sedan. den passar mig som hand i handske. Smart, snabb och vill jobba
      Cavalieren var den första resen som kom in i mitt liv när jag var liten, så den var liksom självskriven när jag väl skaffade hund igen för fem år sedan. Underbar hund som är pigg och alert. Framförallt så klarar den av att hänga på tervoristerna i skogen fastän de är små.

      Kommentar

      • Pumis
        • December 2006
        • 118

        #18
        Själv har familjen 2 stycken Welsh springer spaniels och 1 styck Tibetansk terrier, så det är fullt upp 24 timmar om dygnet. Men man får sååå mycket tillbaka så det är värt det 100 gånger om!!
        Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!

        Kommentar

        • elinor
          • February 2003
          • 1323

          #19
          Jag har två stycken underbara Coton De Tulear, Ida och Penny. Hur dom ser ser ut kan ni se på min hemsida.

          Vi köpte Ida för 3 år sedan. Eftersom jag är pälsallergiker prövade jag noga många sk allergivänliga hundraser. Min kusin hade en Cotte och efter många sniffningar i päls blev valet klart: en liten cotte
          http://elinorhultberg.zoomin.se/?tst=20071107T143422Z&
          Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Jag har ingen hund, och har aldrig haft, men skulle gärna vilja ha en, så jag hoppas att det är ok att jag ställer en liten fråga i den här tråden, eftersom den handlar om raser?

            Jag har som sagt ingen hund (men katt, fiskar, fåglar, ormar och gerbiler), men skulle gärna vilja ha tips på vad för ras som kan passa mig, om jag nå´n gång får råd att skaffa hund. Jag är en lugn person, och bör väl inte ha en hund som är väldigt aktiv, även om jag ju har ambitionen att komma ut och röra mer på mig. Och har aldrig haft hund, så det bör ju vara en som inte är för svår att få pli på. Ingen minihund, men heller ingen jätte, ingen konstig rasstandard som ger den problem med andning, ögon, och så vidare. Kompisen har två rottishanar, och både de två, och hans förra rottisar, tycks gilla mig, och tyr sig gärna till mig. Men Rottweiler är ingen nybörjarhund vad jag har hört, och är ju stora och starka, så de är väl bara att glömma.

            Så, nå´n av er som kan ge ett tips på vilken hund som skulle kunna passa mig, så att jag kanske om ett tag förhoppningsvis verkligen kan höra hemma i den här tråden?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #21
              Här hemma lunkar en Petit Basset Griffon Vendeen omkring och bara äääälskar barn när det är rådjur hon ska gilla!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Eidis
                • February 2008
                • 33

                #22
                Jag är matte till en stabyhoun (stabej-hunn) dam, måste erkänna att jag föll först för att jag tyckte dom var så gudomeligt söta, men efter att jag haft damen i fråga i snart fyra år så har jag lärt mig att dom är såå mycket mer, mycket tjuvaktiga bland annat

                Kommentar

                • daniel_i_malmö
                  • April 2002
                  • 1103

                  #23
                  Här hemma bor bruna storpudeln Eliot. Dock är det få som fattar att det är en pudel eftersom jag håller hans päls naturell med bara en eller två nerrakningar per år. Jag får väldigt ofta frågan om det är en mycket stor Lagotto Romagnolo.

                  Tidigare har jag haft Tervuren och Lakenois x 3, båda varianter av belgiska vallhundar.
                  Senast redigerad av daniel_i_malmö; 13 February 2008, 18:49.
                  Malmö Akvarieförening
                  no hope, no harm, just another false alarm

                  Kommentar

                  • saltbiff
                    • December 2006
                    • 607

                    #24
                    Jag har ingen än men vill gärna ha en valp från mammas
                    Welsh corgi cardigan..
                    En pigg och glad liten vovve med korta ben och stora öron,rasen var från början boskapsfösare och vakthund.
                    Senast redigerad av saltbiff; 13 February 2008, 18:37.

                    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                    Kommentar

                    • trixan
                      • May 2006
                      • 169

                      #25
                      Förutom malawiciklider så finns 2 hästar, 3 katter och 1 hund av rasen Kaukasisk ovtjarka

                      Kommentar

                      • Jennypenny
                        • January 2008
                        • 75

                        #26
                        Har förutom akvarium:
                        1 blandrashund, 2 katter och f.n 11 hästar (varav 2 dräktiga)

                        Har haft en massa andra djur också genom åren som tex getter, ankor osv
                        /Jenny

                        Kommentar

                        • botia danio
                          • January 2007
                          • 86

                          #27
                          Hade en Mellanpinscher som är omplacerad nu när min mamma är för gammal.
                          Så syrrans Berner Senner hälsas på varje helg av mej
                          Goby, Indiska glasmalar.
                          och en Siamesis Hygrophila carmbosa.
                          I ett annat akvarium 3 guppy

                          Kommentar

                          • miluhe
                            • June 2006
                            • 2090

                            #28
                            Ursprungligen postat av Micke_A
                            Jag har ingen hund, och har aldrig haft, men skulle gärna vilja ha en, så jag hoppas att det är ok att jag ställer en liten fråga i den här tråden, eftersom den handlar om raser?

                            Jag har som sagt ingen hund (men katt, fiskar, fåglar, ormar och gerbiler), men skulle gärna vilja ha tips på vad för ras som kan passa mig, om jag nå´n gång får råd att skaffa hund. Jag är en lugn person, och bör väl inte ha en hund som är väldigt aktiv, även om jag ju har ambitionen att komma ut och röra mer på mig. Och har aldrig haft hund, så det bör ju vara en som inte är för svår att få pli på. Ingen minihund, men heller ingen jätte, ingen konstig rasstandard som ger den problem med andning, ögon, och så vidare. Kompisen har två rottishanar, och både de två, och hans förra rottisar, tycks gilla mig, och tyr sig gärna till mig. Men Rottweiler är ingen nybörjarhund vad jag har hört, och är ju stora och starka, så de är väl bara att glömma.

                            Så, nå´n av er som kan ge ett tips på vilken hund som skulle kunna passa mig, så att jag kanske om ett tag förhoppningsvis verkligen kan höra hemma i den här tråden?

                            Hej Micke
                            Leta i grupp 9 dvs sällskapshundar. Där tror jag det finns någon ras som du skulle trivts med.
                            Googla bara på sällskapshundar
                            mvh Cecilia

                            Kommentar

                            • Stew
                              • July 2004
                              • 1736

                              #29
                              Vi har en riesensnauser hona på 45 kilo. Riktigt trevlig, om än egensinnig!
                              Försöker lära henne spåra kantareller. Får se hur det går :P
                              540l Malawi
                              180l Växt / sällskapskar
                              90l odlingskar
                              50l odlingskar / karantänskar

                              Kommentar

                              • Daniel Blom
                                • June 2003
                                • 1670

                                #30
                                Irländsk varghund, alltid irländsk varghund.
                                Fast just nu är det tomt i huset.
                                Bifogade filer
                                Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                                och framgången är given.
                                Samuel Clemens
                                Mina bilder

                                Kommentar

                                Arbetssätt...