Fiskälskare på Zoopet vilken ras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    Fiskälskare på Zoopet vilken ras

    Förutom akvariehobbyn är mitt djurintresse hundar o katter.
    Bara nyfiken vad ni som har hund har för ras och varför?
    Själv har jag en Borzoi den perfekta rasen för mig mycket lugn inomhus full fart ute.
    Lite som en katt lätt att ha att göra med, men ingen ras man tävlar med i lydnad(undantag finns) mycket kelen, stor o graciös. Är totalt förälskad i rasen valde så rätt.
  • CeciliaW
    • January 2008
    • 71

    #2
    Jag har en Australisk Kelpie och en Engelsk Cockerspaniel... båda fantastiska individer och världens goaste hundar

    Åh, och så varför då: Kelpien köpte jag eftersom jag ville ha en hund att träna med, med energi, intelligens och framåtanda... och det har jag verkligen fått!! Att min hund har en fantastisk av- och på-knapp skadar knappast heller, hon är en fantastisk hund som älskar att vara med vad som än händer. Vi tränar/tävlar lydnad, spår, uppletande och agility.

    Cockern köpte jag eftersom jag skulle ha en trevlig, söt sällskapshund som komplement till kelpien... en stor, röd, snäll hane tänkte jag att jag skulle ha, som inte vaktade eller skällde så mycket. Istället fick jag en liten, svartvit (blue roan) tik, med en jädra massa humör och vaktegenskaper Hon är hemmets "polis" som alltid säger till katterna om de bråkar för mycket och håller stenkoll på om nån går förbi utanför tomten, men tycker också om att träna litegrann på hennes egen nivå.
    Senast redigerad av CeciliaW; 05 February 2008, 18:13.

    Kommentar

    • Paroonen
      • April 2007
      • 282

      #3
      jag har haft två stycken blandrashundar
      den ena var rottis riesenschnauzer och dobberman blev 11 år gick bort för en månadsedan
      den andra var schäfer rottis husky och grönlandshund blev knaååt två år bara dog

      nu i nästa vecka kommer en ny liten krabbat på 8 veckor
      valet av min nya hund blev en tigrerad grand danois

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #4
        Renrasig Schäfer med egen hemsida. www.olufemi.se/rada
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #5
          Hmm,

          Ett litet tips

          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Freakmange
            • January 2006
            • 319

            #6
            hej hej

            Jag har en björn här hemma iform av en rottis hanne på snart 5 år =)..Familjens kelgris
            Senast redigerad av Freakmange; 05 February 2008, 17:27.
            Shovel Power

            Kommentar

            • Dysnomia
              • April 2004
              • 1692

              #7
              Här hemma huserar en rottispojke på 5 år (min hund), en rottistik på 1,5 år (sambons hund) och en toypudelkorsning på 2 år (barnens hund).
              Är hundidiot främst, akvaristik kommer på andra plats...

              Edit: varför just denna ras glömde jag att svara på. Är fast i bruksträsket och rottweiler är en underbar hund att jobba med. Kräver en följsam hund som inte bangar att jobba på egen hand en bit ifrån husse/matte.
              Senast redigerad av Dysnomia; 02 February 2008, 08:42. Anledning: Tillägg..
              Skånetös i Dalarna
              MIN ZOON!

              Kommentar

              • danneregner
                • October 2006
                • 1347

                #8
                hej!'

                har en golden ritriver på 3år.
                Diskus

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #9
                  Har 2 flickor.

                  En Pudel/cavalier på 11 år
                  En pudel på 3 år

                  De är perfekta sängvärmare nu på vintern
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • nelly.trott
                    • December 2007
                    • 355

                    #10
                    En Pekinges (växte till storlek "dvärg" trots normala föräldrar )
                    När du vill att något skall försvinna,
                    kan du låta svavelsyra över detta rinna.

                    Kommentar

                    • Nitra98
                      • June 2005
                      • 1987

                      #11
                      Här finns en Vit herdehund och en blandras, mamman var svart långhårig Schäfer och pappan var Vit herdehund.

                      Mamman till blandisen var omplaceringshund och det är även den vita herdehunden, så jag har egentligen inte valt ras.
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #12
                        Boxer hade jag till för ett år sedan.
                        Den absolut mysigaste hunden jag har haft!!! Valpar hela livet, glada, barnkära, människovänliga, trygg vakthund och underbar vän.
                        Tyvärr är de gärna ilskna på andra hanhundar, de behöver mycket social träning med sunda hanhundar för att inte bli det (måste nästan bo i stan eller med "hundaktivist"). De är lite väl påflugna på främmande människor.
                        De smutsar även ner en hel del förutom att de hårar.

                        Nästa gång blir det Kungspudel, tror jag. Lätta att lära, lugna, lagom både i kontakt med främmande hundar och människor, trygg vakthund, hårar inte och smutsar inte. Men inga klippta bollar!!!

                        Utseendet vänjer man sig vid.. Sättet ska man leva med!!!
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Mumin
                          • October 2007
                          • 3837

                          #13
                          Vi har en liten dam på 9 veckor av rasen Chinese crested powder puff, dvs en kinesisk nakenhund med päls. Mycket söt, som synes!!!
                          Förut har jag haft en tax, som var den underbaraste hund som funnits (i min värld), men nu har vårt främsta urvalskriterium varit en allergivänlig hund, och då passar inte taxen alls. Tyvärr.
                          Men kineser har minst lika mycket vilja och temperament som en tax, vilket vår lilla dam visar alla tecken på. Tuff till tusen.
                          Vi har valt en liten ras, för att vi tycker att det är bra med en behändig hund. Ingen som tar upp halva bakluckan, eller viftar ner allt i vårt lilla hus. Dessutom roar det mig att ha en "tanthund" som är väluppfostrad. Det är i alla fall avsikten, och sen får vi se om damen håller med.....
                          För mycket är inte nog!
                          Jag VILL ha en Elefantofon!!

                          Kommentar

                          • Inka
                            • July 2005
                            • 1233

                            #14
                            Ursprungligen postat av miluhe
                            Förutom akvariehobbyn är mitt djurintresse hundar o katter.
                            Bara nyfiken vad ni som har hund har för ras och varför?
                            Själv har jag en Borzoi den perfekta rasen för mig mycket lugn inomhus full fart ute.
                            Lite som en katt lätt att ha att göra med, men ingen ras man tävlar med i lydnad(undantag finns) mycket kelen, stor o graciös. Är totalt förälskad i rasen valde så rätt.
                            Oooh! Borzoi! Har funderat mycket på den rasen. Det är något av en drömhund men jag har inte klurat ut om den passar mig ännu. Själv har jag groenendael, för att jag gillar deras sätt att vara. Aktiva och lyhörda och i en storlek som gör att dom inte är FÖR stora men ändå tar sig fram överallt när vi pulsar i snö och så går dom att använda som draghundar och en massa annat. Väldigt allround... Brukar säga att jag är tillräcklig knäpp för att ha såna hundar. Passar mitt temperament också. Gammeltanten är nu 11 år och lillgrabben snart två. Hon är gammal nog att bestämma allt själv, tycker hon och han är bara en förvirrad liten kille som inte vet om han ska vara "vuxen" eller valp.
                            Sen hade jag pointer tillsammans med min fd sambo fram till i somras och det saknar jag. Har honom fortfarande lite då och då. Kul med en aktiv hund som älskar att springa... ännu bättre draghund dessutom! Sen är dom så genomsnälla, om än lite tjuriga ibland. Men supermysigt att ha en korthårig hund under täcket att värma sig på! Å så ljuvliga sammetsöron har dom... men jag jagar ju inte själv, så skulle jag ha en egen skulle någon annan få jaga med den.
                            Känner att jag måste ha en hund som kräver lite, eftersom jag lätt slöar till annars.
                            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                            www.kvitter.n.nu

                            Kommentar

                            • rödtoppen
                              • June 2006
                              • 3148

                              #15
                              Ursprungligen postat av Katharina
                              Boxer hade jag till för ett år sedan.
                              Den absolut mysigaste hunden jag har haft!!!
                              hade inte sambon varit allergisk mot hundhår så hade Boxer varit det självklara valet för mig
                              / dtoppen /

                              Kommentar

                              Arbetssätt...