Fiskälskare på Zoopet vilken ras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ramnissan
    • October 2007
    • 514

    #46
    Ursprungligen postat av vronkan
    nej det får dom verkligen inte men tror inte att det är så stor risk för det än.... dom flesta uppfödarna är seriösa och letar efter nytt blod. mayas mamma är tredje generation från urhunden.

    Sen kan jag tillägga att har man haft en så ska man inte tro att den andra blir lika snäll och lugn....

    maya är helt allt som min andra inte var och lite till aldrig en lugn stund hemma. Har aven en katt som sällan får vara ifred
    Kan tro det, de är ju individer de också.. Har själv tre tervar som är totalt olika i sättet och även cavaliererna är som natt och dag.

    Kommentar

    • IssaL
      • January 2006
      • 13

      #47
      Jag har en Border Collie tik på fyra år. Hon älskar att försöka valla hästarna på gården (fast de dumma öken går ju inte dit hon vill och då är det inte lika kul.) Jag tränar henne i agility men vi tävlar inte.

      Kommentar

      • nojsen
        • July 2007
        • 60

        #48
        Vi har en Bearded collie på ett och ett halvt, samt en Irländsk varghund på ett. Passar kanon ihop om man har en aktiv varghund. Vår förra var en som inte var det. Hon låg helst inne om det regnade, om solen sken för starkt, om det blåste, men världens härligaste. Så även nytillskottet, en omplaceringstik som inte passade in i den förra familjen. Men hos oss har han en given plats. Hon vill däremot inte gå in, älskar alla väder och springer och springer tills hon faktiskt inte orkar gå in utan somnar platt i trädgården

        Kommentar

        • Maleficum
          • January 2008
          • 89

          #49
          Har en labradortik på snart fyra år (i augusti). Riktigt liten (endast 22-23 kg) och barnasinnet helt i behåll, folk undrar fortfarande om hon är valp.

          Anledningen till att det blev en labrador var för att vi bestämde oss för att testa hur det var att ha hund genom att bli fodervärd åt hundkolan i Sollefteo (stavning?). Men eftersom hon är överglad i allt och alla fick vi erbjudande att köpa henne efter att hon varit uppe på test i två veckor och självklart gjorde vi det då.
          Nu bor hon hos mina föräldrar i Stockholm eftersom jag pluggar och bor i lägenhet i Skåne (mamma saknar henne för mycket för att jag ska få ha henne här också ).

          Min drömhund måste nog ändå vara Rottwailer. Men vill vara ansvarsfull hundägare och någon Rottis blir det inte förrens jag känner att jag verkligen har tid och plats för en, vill ju helst bo på gård så då skulle det passa fint. Så skulle jag skaffa en hund i nuläget skulle det bli en av mer sällskaplig och mindre karaktär, antingen Chines Crested eller Cavalier tror jag. Men är inte helt emot blandraser så möjligt att det skulle bli en sådan.
          He who fights and runs away will live to fight another day.
          (\_/) (\_/)
          (^^) (^^)
          (’’)(’’) (’’)(’’)

          Kommentar

          • Olfi
            • January 2007
            • 174

            #50
            Ursprungligen postat av Stew
            Vi har en riesensnauser hona på 45 kilo. Riktigt trevlig, om än egensinnig!
            Försöker lära henne spåra kantareller. Får se hur det går :P
            45 kilo!!? det är ju inte klokt va mycket.. Våran väger ca 30, och hon är ändå 65 hög. Er måste vara en riktigt bjässe Hon är en femårig Riesentik.

            Måste säga att Riesenschnauzer är den bästa rasen jag vet. Riktiga energiknippen utomhus, är viktigt att de får röra på sig MYCKET, det bästa är ju att ha dem med ute i skogen, liksom för alla hundar egentligen. Sen när de kommer inomhus så är det som om nån tryckt på av-knappen. Då ligger de bara och gosar ner skägget nånstans. Våran vill helst ligga i knät, kaaaaan vara lite knepigt då det inte direkt är den minsta rasen men man gör så gott man kan
            Senast redigerad av Olfi; 25 March 2008, 19:27.

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #51
              Ursprungligen postat av vronkan
              jag har en basenji. Stor hund i litet format .
              Det är en ras jag varmt kan rekomendera
              Skickar med en bild på lilla maya
              Ursprungligen postat av vronkan
              dom flesta uppfödarna är seriösa och letar efter nytt blod. mayas mamma är tredje generation från urhunden.
              Åhh... Min första hund var Basenji.. vem är Mayas uppfödare?
              Hur menar du, 3 generationer från urhunden? Du menar att mormorsmor är hämtad ur djungeln i Afrika hos naturfolken eller?

              Underbara hundar som verkligen lär sin ägare vad en hund är. Har man haft en Basenji så har man fått lära sig att vara en ödmjuk ägare som tillåts passa upp på sin härskare, Basenjin alltså..
              Nej, men man får lära sig en helt annan respekt för hunden än traditionella hundägare har, där kan man verkligen prata om en vän, en egen individ, inte någon du äger...

              Jag hoppas att Eurasiern är lik Basenjin fast lite mer anpassad.. Nu bär det av 4/4 att titta på liten Eurasiervalp åt mamma, en liten viltfärgad tik...
              Vi ska ju låna den lilla pärlan ibland också..
              Senast redigerad av Katharina; 25 March 2008, 19:49.
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • dalmatin
                • February 2008
                • 170

                #52
                Min familj har en dalmatiner tik på 3,5 år, världens sötaste hund tycker jag. Här är några bilder på henne

                Kommentar

                • Baf2
                  • February 2008
                  • 421

                  #53
                  Cavalier king charles tror jag är rätt hund för de dom är väldit lungna och myssiga och är en bra nybörjar-ras.
                  skäller inte så mycket heller!.

                  Kommentar

                  • Anneth
                    • August 2006
                    • 412

                    #54
                    Jag har en Whippet som fyllde 10 år för en månad sedan. Han kom till mig som omplaceringshund när han var bara ett år, Jag hoppas att han får behålla hälsan så att han hänger med i några år till.
                    För ett år sedan hade jag även en Irl.Varghund, men han blev gammal & skröplig så han finns numera i hundhimlen..

                    Min Whippet Benji är min fjärde Whippet, för drygt 20 år sedan hade jag tre stycken Whippetflickor. Whippets är underbara, goa och himla hundar.
                    Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                    Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • Radioaktiva Räkor
                      • May 2007
                      • 1760

                      #55
                      Jag har en Belgisk Vallhund / Laekenois. Tokigare och knasigare kelgris till pappagalen hund får man leta efter. Dessutom så är fröken Ragdoll väldigt söt.

                      //C
                      Bifogade filer
                      With a licence to krill!
                      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                      Kommentar

                      • slusken
                        • March 2006
                        • 149

                        #56
                        Sitter just nu och tittar på min lilla Astrid, en 6 månaders Jack Russeltik, när hon ligger och sover nedanför mitt 980-literskar. Snacka om kontrast!
                        Fear no fish!

                        Kommentar

                        • JEK
                          • March 2007
                          • 1467

                          #57
                          Vi har en treårig cairnterrier... Härlig hund som verkligen har temperament och hittar på en massa kul saker. Vi valde rasen för att min pappa har (haft?) problem med allergi överför andra raser, men inte cairns. Enda minus med rasen är att dom måste trimmas vilket är inte är kul varken för ägare eller hund...
                          Mvh.
                          Johan - akvarielös!

                          Kommentar

                          • THE_DUDE
                            • February 2004
                            • 764

                            #58
                            mina föräldrars:



                            dom har alltid haft hund, själv jag har aldrig fattat nöjet i det ...tills dom skaffade boxern dvs.
                            http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                            ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                            Kommentar

                            • Baf2
                              • February 2008
                              • 421

                              #59
                              Vart är era hundar när nu är på jobbet?
                              Har funderat på hund i 5år har läst tidningar och böcker så bara den...
                              Men det går ju inte

                              Kommentar

                              • TinaM
                                • February 2008
                                • 1040

                                #60
                                Jag har två hundar av rasen belgisk vallhund/ malinois/ bruksvarianten, den ena 8 år gammal och den andra 3 år gammal. Förutom dessa har jag fyra katter, två siamesgubbar som fyller 15 i år. En abessiniertjej som är 5 år, och en långhårig blandis som är 2 år gammal.

                                Tidigare har jag även haft häst i många år men varit de två senaste året utan.

                                Akvariet kommer.
                                32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                                Kommentar

                                Arbetssätt...