Förbjud Rottweiler
Kollaps
X
-
Om man är så rädd för rottweilers varför skaffar ni inte en Irländsk Varghund för då kan jag lova att ni inte behöver oroa er för andra aggressiva hundar.
Min Irl. Varghund fick ner en stor rottishane på backen en gång för att den var dum nog att mucka med min Bruno.
Det hände en gång tidigare också när det kom en större schäferblandning utrusande från en trädgårdstomt, inte den heller hade en suck mot min Bruno, Hade man inte gått emellan eller fått isär hundarna då hade de andra hundägarna varit en hund fattigare. Det är mycket kraft i dom stora snälla & goa jättarna..Kommentar
-
Kommentarer..
Hästar skiter ner en hel gatautan att ryttaren måste plocka upp... Katter jagar småvilt i naturreservaten och bajsar i sandlådor (så att småbarn kan få mul och klövsjuka) obehindrat.. Varför ska vi inte förbjuda dem???
Små hundar är helt klart mindre psykiskt stabila än större hundar är och de är definitivt generellt sämre uppfostrade, varför ska vi inte förbjuda dem..
Jag tycker om min karl men ni karlar står faktiskt för större delen av all brottslighet, sexuella, ekonomiska eller våldsamma.. Ni står för större delen av rattfylleri och har helt klart empatiska brister i jämförelse med den kvinnliga delen av mänskligheten..
Ni kanske ska bära fotboja, tvingas ha alkohollås och rent av tvångströja..Kramfors??? Eller vi kanske ska förbjuda er??? Eller att ni inte får gå ut efter en viss tid, som någon föreslog...
Fast det skulle inte bli så roligt då
Det skulle det inte bli om vi började förbjuda vanliga hundraser heller..
Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
Jag tror nog snarast att det är så att kramfors överhuvudtaget egentligen inte gillar hundar andra än cairnterrier. Men då denna ses som en lite "tantig" ras så försöker han skydda sin manlighet igenom förtal och förbud av stora "grabbiga" raser så att inte hans egen hund ska se så liten ut. Och därigenom kan han själv verka tuffare..?
Nä. Det där var ju inte allvarligt menat eller hur? Däremot typ likadan logik som används av trådskaparen och lika delar fördomar, förakt och helt enkelt okunskap.mvh
Fifi
I'm so cute, I poop rainbows.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag som trodde att alla karlar gillade stora tuffa machohundar, typ rottisar & schäfrar,,
Vad man säger om karlar med små tanthundar vill jag nog inte säga här med risk för att få en fet smäll av dessa ,,,,,,
Nej nu börjar det nog spåra ur igen,,Kommentar
-
Hästar skiter ner en hel gatautan att ryttaren måste plocka upp... Katter jagar småvilt i naturreservaten och bajsar i sandlådor (så att småbarn kan få mul och klövsjuka) obehindrat.. Varför ska vi inte förbjuda dem???
Små hundar är helt klart mindre psykiskt stabila än större hundar är och de är definitivt generellt sämre uppfostrade, varför ska vi inte förbjuda dem..
Jag tycker om min karl men ni karlar står faktiskt för större delen av all brottslighet, sexuella, ekonomiska eller våldsamma.. Ni står för större delen av rattfylleri och har helt klart empatiska brister i jämförelse med den kvinnliga delen av mänskligheten..
Ni kanske ska bära fotboja, tvingas ha alkohollås och rent av tvångströja..Kramfors??? Eller vi kanske ska förbjuda er??? Eller att ni inte får gå ut efter en viss tid, som någon föreslog...
Fast det skulle inte bli så roligt då
Det skulle det inte bli om vi började förbjuda vanliga hundraser heller..
Kommentar
-
Guest
Kommentar
-
För flera år sedan på den tiden när jag fortfarande var gift så höll vi på mycket med Malawi & Tanganyika jag & min dåvarande man
En gång när min man höll på i akvariet bland sina Tanganyikor, det var ngt som han var tvunget att göra just då men jag kom inte ihåg vad,
Men ändå så var det bla en större Altolamprologus Calvus eller om det var en Compressiceps som for fram & högg mitt ex i tummen, det vart så pass att det blödde en del,
Så jag undrar nu, finns det inte några specialtillverkade munkorgar till just sådana fiskar, det vore ju synd om fler blev bitna av fisken så att det börjar blöda..Inte kan man väll ha så pass aggressiva fiskar i ens akvarier, eller??Kommentar
-
Ha ha..
Jag kom att tänka på in opererade Chip och bevakningskameror också.. Det snackas om den personliga friheten, men attans om jag bryr mig om en bevakningskamera ser när jag tar tunnelbanan till jobbet varje dagVem bryr sig så länge man har rent mjöl i påsen???
Det enda jag skulle ha emot ett Chip var att ha något inopererat i kroppen, lite väl Sience fiction men faktum är att det skulle ta bort alla former av överfall... Som det är idag är faktiskt mer än halva befolkningen inte fria att gå ut!Karlar kan bli påhoppade också..
Senast redigerad av Katharina; 08 August 2007, 21:42.Ha dé bäst... Tina
Kommentar
-
För flera år sedan på den tiden när jag fortfarande var gift så höll vi på mycket med Malawi & Tanganyika jag & min dåvarande man
En gång när min man höll på i akvariet bland sina Tanganyikor, det var ngt som han var tvunget att göra just då men jag kom inte ihåg vad,
Men ändå så var det bla en större Altolamprologus Calvus eller om det var en Compressiceps som for fram & högg mitt ex i tummen, det vart så pass att det blödde en del,
Så jag undrar nu, finns det inte några specialtillverkade munkorgar till just sådana fiskar, det vore ju synd om fler blev bitna av fisken så att det börjar blöda..Inte kan man väll ha så pass aggressiva fiskar i ens akvarier, eller??mvh
Fifi
I'm so cute, I poop rainbows.Kommentar
-
den eneste mänskliga varelsen som jag kännar till som har klövar är väl djävulen. eller är det småbarn du vill forbjuda
mvh janneFantasi är viktigare än kunskap.Albert EinsteinKommentar
-
Jag kom att tänka på in opererade Chip och bevakningskameror också.. Det snackas om den personliga friheten, men attans om jag bryr mig om en bevakningskamera ser när jag tar tunnelbanan till jobbet varje dagVem bryr sig så länge man har rent mjöl i påsen???
Det enda jag skulle ha emot ett Chip var att ha något inopererat i kroppen, lite väl Sience fiction men faktum är att det skulle ta bort alla former av överfall... Som det är idag är faktiskt mer än halva befolkningen inte fria att gå ut!Karlar kan bli påhoppade också..
Kommentar
Kommentar