Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13138

    Jag är Så Trött På Alla Som Säger Att Pitbull Och Rottweiler är Precis Som Att Ha En Liten Mopps! Vissa Hundraser är Helt Enkelt Farligare än Andra! Men Det är Inte Problemet, Utan Problemet är Att Det är Så Många Människor Som Inte Kan Hantera Sin Hund Och är Hunden Då En Rottweiler Så är Det Fara Och Färde! Dessa Hundar är Ofta Både Psykiskt Och Fysiskt Starka Och Då Krävs Det Kunskap För Att Hantera Dem! Ofta Ser Man Husse/matte På Promenad Med Sin "stora Hund" Och Dem Har Svårt Att Hålla Jämna Steg Med Hunden Och Släpas Formligen Efter Hunden...alltså Helt Utan Kontroll På Hunden, Detta är En Hund I Kommando Och är Det Då Tex En Pitbull Eller Rottweiler Och Du Stöter På Något Som Hunden Upplever Som Ett Hot Så Går Den Till Attack! Ska Tillägga Att Jag Aldrig Hört Talas Om Någon Som Har Förts Till Sjukhus Efter Att Blivit Attakerad Av En Mopps( ;
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Tomiso
      • July 2007
      • 82

      Men alltså, jag är hundägare sedan 10 år tillbaka och jag har alltid trott att det är lag på att man måste ha sin hund kopplad i tätbebyggda områden, naturreservat mm., så jag förstår inte diskutionen om koppeltvång; har jag missat nåt (har inte läst igenom alla inlägg (orkar inte :P))?

      Det där med att Rottweiler skall vara en kamphund får mig bara att le. Jag har hört folk säga att Rottweiler inte är bra som vakthund eftersom dom är för "snälla". Kan givetvis inte uttala mig om något sådant, eftersom jag aldrig haft en Rottweiler.

      Som det säkert sagts 100 gånger tidigare, så är det ägarna det är fel på och inte hunden. Sen finns det säkert någon enstaka hund som är psykiskt instabil, men alla vettiga hundägare ser nog till att man antingen tar bort hunden eller tar andra nödvändiga åtgärder.

      Kommentar

      • Anneth
        • August 2006
        • 412

        Ursprungligen postat av Kramfors
        Rottwaile !!!! mf. kallar allmänheten för kamphund.
        Kamphundar är de hundar som får folk att känna obehag.

        Rottisen är INTE ngn kamphund, det är en bruks/vallhund...

        Hälsningar från Anneth
        Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
        Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          Ursprungligen postat av Kramfors
          Det finns människor som avskyr hundar, de byter sida av gatan innan de möter en hund liten eller stor.
          Det är många kommuner som vill inför koppeltvång.
          Det är inte sunt att gå omkring och vara rädd. Jag tycker på allvar att dessa människor borde erbjudas terapi för att kunna bearbeta sina överdrivna rädslor och fobier (jag har varit ihop med en som är rädd för en del olika saker och hon har det inte så lätt ibland) istället för att införa tvång på nånting som bara ger en falsk känsla av trygghet och som dessutom är osunt/hämmande för hundarna och för relationen mellan människa och hund.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • solbacka
            • January 2004
            • 3952

            Har inte läst hela tråden men reagerade på rubriken Vi har en Rottis och det är den goaste hunden i världen.. en riktig knähund, om han nu hade fått plats i knät

            MEN som Rottweiler ägare (även övrig hundägere) så har man stort ansvar! Jag skulle aldrig låta min hund springa lös, vind för våg utan jag har alltid kontroll över honom. Min hund älskar människor och vill gärna springa fram och bli klappad.. och tyvärr blir folk rädda då pga rottisens dåliga rykte. Jag låter honom aldrig göra detta.
            Rottis är bruks/vall och sällskapshund.. latare hund finns inte ska jag tillägga Eller vår är lat iaf

            Bara pga denna tråd bytte jag min avartar Bild på mig och Ernst när han följde med och paddla kanot i år
            Senast redigerad av solbacka; 06 August 2007, 10:25.
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

            Kommentar

            • solbacka
              • January 2004
              • 3952

              Sedan ang. "körkort" för att ha hund är jag helt för, självklart Men det borde gälla alla hundar.. de mest ouppfostrade hundar som finns är de små hundarna, särskilt de små terrierna.. Blää säger jag bara
              Om min hund hade haft det beetendet som de har.. hade han varit nära avlivning..
              350l Diskus 275l SA växt
              100l tanganynika
              Min dagbok Mina bilder
              Min alldeles egna zoon

              Kommentar

              • solbacka
                • January 2004
                • 3952

                Ursprungligen postat av Kramfors
                Hur ofta blir någon biten av Cairnterrier.
                Hehe min rottis höll på bli biten av en sådann De skulle bara hälsa och den lilla "söta" saken blev arg
                Alltså det var ok mellan mig och ägaren till den lilla att de skulle hälsa.
                350l Diskus 275l SA växt
                100l tanganynika
                Min dagbok Mina bilder
                Min alldeles egna zoon

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  I förarbetet till den nya lagen om hundar och katter diskuterades förbud mot sk. kamphundar med pga. svårigheten att avgöra vad som är en kamphund så blev det inget förbud.
                  Även "körkort" för mentaltestade hundar.
                  Det hade varit enkelt att göra ett förbud som Norge.
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • Anneth
                    • August 2006
                    • 412

                    Jag undrar om Kramfors tänker lika när det gäller människor & kulturer som när det gäller hundar. Att förbjuda en viss slags kultur & eller förbjuda folk från ett visst land att vistas i Sverige om dom inte gör eller är på ett sätt som Kramfors vill att dom ska vara..
                    Personer som är så snabba med att vilja förbjuda både det ena efter det andra för att det inte är som man vill kan ibland bli farliga människor. Det är bara att se de olika folkutrotningarna i världen.

                    Hälsningar Anneth
                    Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                    Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • solbacka
                      • January 2004
                      • 3952

                      Jag är också helt för mentalbeskrivning av ALLA raser Har gjort det på min hund också
                      Fick samanfattningen när det var över med dessa ord: "Du vet väll att din hund kommer att gömma sig bakom dig om det händer något"
                      Alltså min hund har "dåligt kamp" och litar helt på att jag löser okända situationer.
                      Men han är inte skotträdd, eller allmänt nervös utan bara trygg.
                      350l Diskus 275l SA växt
                      100l tanganynika
                      Min dagbok Mina bilder
                      Min alldeles egna zoon

                      Kommentar

                      • Malinitzi
                        • December 2006
                        • 2088

                        Ursprungligen postat av Anneth
                        Jag undrar om Kramfors tänker lika när det gäller människor & kulturer som när det gäller hundar. Att förbjuda en viss slags kultur & eller förbjuda folk från ett visst land att vistas i Sverige om dom inte gör eller är på ett sätt som Kramfors vill att dom ska vara..
                        Personer som är så snabba med att vilja förbjuda både det ena efter det andra för att det inte är som man vill kan ibland bli farliga människor. Det är bara att se de olika folkutrotningarna i världen.

                        Hälsningar Anneth
                        Ja, är rädd för att det lutar/låter åt det hållet....

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          Ursprungligen postat av Anneth
                          Personer som är så snabba med att vilja förbjuda både det ena efter det andra för att det inte är som man vill kan ibland bli farliga människor. Det är bara att se de olika folkutrotningarna i världen.

                          Hälsningar Anneth
                          OK - så du påstår att Kramfors skulle kunna bli en folkmördare bara för att vill förbjuda potentiella mördarhundar. Det var nog lite för mycket tycker jag.

                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Anneth
                            Jag undrar om Kramfors tänker lika när det gäller människor & kulturer som när det gäller hundar. Att förbjuda en viss slags kultur & eller förbjuda folk från ett visst land att vistas i Sverige om dom inte gör eller är på ett sätt som Kramfors vill att dom ska vara..
                            Personer som är så snabba med att vilja förbjuda både det ena efter det andra för att det inte är som man vill kan ibland bli farliga människor. Det är bara att se de olika folkutrotningarna i världen.

                            Hälsningar Anneth
                            Jamen lägg av - varför vara oförskämdkämd
                            För en diskussion med argument och inte genom att vara oförskämd. Skulle Kramfors hålla samma nivå i diskussionen som du skulle han kunna skriva att du "totalt struntar i dina medmänniskor utan tycker att det är helt OK att rasande hundar sliter sönder små barn och gamlingar".
                            Ett sådant påstående om dig vore naturligtvis lögn och förbannd dikt, men det är ditt påstående om Kramfors också.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Anneth
                              • August 2006
                              • 412

                              Jag ber så mycket om ursäkt för att gick ut så som jag gjorde, självklart menar jag inte att just Kramfors är en potential folkmördare.
                              Det jag menar är att det är så lätt att ropa ut efter förbud mot både det ena efter det andra när det är ngt man inte gillar. Eftersom att han vill ha förbud mot just rottisar för att han har blivit attakerad av dom så undrade jag bara om han tänkte lika mot olika människor. Därför gjorde jag en gämförelse med hur det ser ut i världen där det är folk som vill förbjuda tex olika kulturer & religioner, okey det var kanske lite långsökt men för mig betyder hundar väldigt mycket & jag tycker att dom är minst lika mycket värda som vilken människa som helst.
                              Allt är inte svart eller vitt, vare sig bland hundar eller människor, det finns en hel värld med olika färger & nyanser där i mellan. Så varför ropa efter förbud när man istället borde komma överens om ngt som är bra för alla..

                              Jag ber igen om ursäkt speciellt till Kramfors,

                              Hälsningar från Anneth
                              Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                              Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

                              Kommentar

                              • Guest

                                Förbjud alla människor o släpp djuren fria!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...