Alla dessa "lek-trådar"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #16
    Bara det - en hel del kunnigt folk från ett år sedan tycks ha försvunnit från Zoopet eller tystnat eller kanske bara drunknat i det allmänna flödet.
    Men det kanske också hör till ett forums normala fluktuationer.
    Vad vet jag
    Detta är det enda välbesökta svenska forum jag frekventerar...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #17
      Ursprungligen postat av erikthur
      Bara det - en hel del kunnigt folk från ett år sedan tycks ha försvunnit från Zoopet eller tystnat eller kanske bara drunknat i det allmänna flödet.
      Men det kanske också hör till ett forums normala fluktuationer.
      Jag tror också att det är helt normala förlopp. De flesta deltagare stannar bara en begränsad tid i ett kunskapsforum. När man redan kan "allt" som diskuteras kan det vara kul att delge andra sina kunskaper en tid, sedan tröttnar man eftersom det är samma frågor som ständigt kommer tillbaka, och snart inser man att man kan använda tiden till annat. (Vattenbyten tex)
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #18
        Folk som försvinner... hmm.. igår fick jag en sån chock när jag tittade ut på forumet och upptäckte att det var över 3000 pers på forumet. I vanliga fall har det oftast vart runt 150-300st när jag surfat ut på denna sida vid samma tidpunkt. Kanske mätarna fått spel? Vad vet jag.

        De flesta har ju som sagt ett barn innom sig som gärna vill titta fram ibland. Jag brukar ta en "svängom" på fiskforumet och se att det är samma frågor som jag svarat på förut och dyker upp om och om igen. Är inte det fel? Samma fråga igen av olika medlemmar? Ibland får jag en känsla att sökalternativet inte används så mycket. Vad jag vill komma till: är det inte fel att dessa frågor som dyker upp, om och om igen, tar lika stor plats på forumet som inläggen i off topicen? Man läser det man vill läsa och jag väljer att få ett gott skratt och småprata med meddlemmarna emellanåt i inläggen. Blir så mycket mer trevligt då! Ett gott skratt förlänger livet!

        Mvh Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11220

          #19
          Jag arbetar på en sökmotor som indexerar hela siten och gör allt sökbart. Den öppnade några sessioner ;-)

          Den sökmotorn kommer söka i både forumet och allt annat material.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • Gimbo
            • January 2005
            • 2734

            #20
            Aja... Lite lek får man räkna med. Allt kan inte vara seriöst. Som på jobbet. Där trillar det in allt möjligt som vi skickar till varann.
            -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #21
              Ursprungligen postat av Gimbo
              Som på jobbet. Där trillar det in allt möjligt som vi skickar till varann.
              asgarv får mej att tänka på min tid på gatubolaget.
              en gubbe vrider upp verkstadstereon så väggarna nästan studsar åsså ser man 60 åriga gamla hagge ställa sej å dansa till låten f*n vilket dårhus de va men kul och chefen kommer in å tittar bara skakar på huvet och går därifrån
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              Arbetssätt...